‘Hyundai’ neredz iespēju palikt WRC, ja plānotie noteikumi netiks mainīti

Foto: Hyundai Motorsport
“Hyundai” neredz iespēju turpināt dalību pasaules rallija čempionātā, ja plānotajos 2027. gada tehniskajos noteikumos netiks veiktas izmaiņas, paziņojis WRC komandas tehniskais direktors Fransuā-Havjērs Demaisons.
Par “Hyundai” iespējamo aiziešanu no pasaules čempionāta skaļi runā jau kādu laiku, lai arī tas nav apstiprināts.
“Mēs gribētu būvēt mašīnu nākotnei, bet mēs neesam pilnībā apmierināti ar 2027. gada noteikumiem,” sacīja Demaisons. “Ar to es domāju, ka ar pašreiz piedāvātajiem noteikumiem mums ir grūti pieņemt kādu lēmumu. Tikai ar iekšdedzes dzinēju aprīkota mašīna nav gluži tas, ko tāds ražotājs kā “Hyundai” vēlas no rallija.”
Jaunie noteikumi vēl nav apstiprināti, bet tiek strādāts pie tā, ka jaunās mašīnas vērtība nedrīkstēs pārsniegt 345 tūkstošus eiro. Noteikumus plānots pabeigt izstrādāt augustā. Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) jau paziņojusi, ka plāns ir no 2027. gada ļaut startēt WRC vadošajā klasē ar mašīnām, ko darbina tikai iekšdedzes motors, taču varētu būt arī alternatīvi varianti, ar ko izvēlēties startēt – hibrīda un elektriskie dzinēji.
“Jaudas agregāts ir galvenā problēma,” skaidro Demaisons. “Ar visu citu mēs esam mierā. Mēs gribētu redzēt, ka WRC ir nedaudz citāda veida mašīnas un varbūt kādi veiktspējas līdzvērtības nosacījumi, lai visiem būtu iespējas sacensties par uzvarām.”
“Hyundai” arī uzskata, ka noteikumu ieviešana nāk par vēlu un uz 2027. gadu sagatavot jauno auto nevar paspēt.
Jautāts, vai komanda varētu turpināt startēt jauno noteikumu ērā, ja tie paredzētu, ka ļauts startēt tikai ar iekšdedzes dzinējiem, Demaisons skaidro: “Vēl viena problēma ir tā, ka 2027. gads mums ir par ātru. Un ne tikai mums. Šī būs mašīna, kas jāveido uz izdevumu ierobežojumu principa, kas nozīmē, ka šāda veida auto validācijas un projektēšanas process ir daudz ilgāks. Mums vairs nav laika, lai izveidotu dizainu un uzbūvētu šo mašīnu, pilnvērtīgi to notestētu un varētu sākt piecu gadu homologācijas periodu. Tas ir trakums, sākt tik ilgu homologāciju bez pienācīgiem testiem un validācijas.”
Hibrīda atgriešanās nav vienīgais, ko “Hyundai” vēlas, apstiprina Demaisons: “Mēs vēlamies vairāk tehnoloģiju jaudas agregātam un vēl vairāk tās gribam pārējā mašīnā. Tai jābūt vairāk kā vienkāršai mašīnai ar iekšdedzes motoru. Ir sarežģīti prasīt Korejas rūpnīcas vadītājiem investēt lielu naudu čempionātā, kur neko no tā nav iespējams promotēt. Promotēt savu ielas auto un savas tehnoloģijas ir ļoti svarīga lieta “Hyundai”. Mēs nepieņemsim nekādu lēmumu, pirms nezināsim, kādā virzienā WRC iet. Ja FIA uzskata, ka tas ir svarīgi, ka “Hyundai” ir šajā laivā, viņiem kaut kas ir jāmaina.”
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com