Seska/Franča ekipāža Latvijas WRC posmā cīnās par otro vietu ar Ožjē
“Tet Rally Latvia” sacensībās aizvadīti 12 ātrumposmi un noslēgusies sestdienas cēliena pirmā daļa. “M-Sport Ford” komandas ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis atkrituši uz trešo pozīciju, taču turpina spraigu cīņu ar astoņkārtējo WRC čempionu Sebastjēnu Ožjē, kuriem zaudē vien mazāk par sekundi. Tikmēr pārsvaru pār konkurentiem turpina palielināt līderis Kalle Rovanpera.
Šodien paredzēti kopumā astoņi ātrumposmi. Diena tika sākta ar 18.87 km garo “Pilskalns” dopu, kurā ātrākais bija “Toyota” pilots Rovanpera, turpinot iepriekšējā dienā uzsākto uzvaru gājienu. Komandas biedrs Ožjē zaudēja 5.4 sekundes, vēl 0.1 sekundi lēnāks bija Ots Tanaks no “Hyundai” nometnes, bet Sesks/Francis uzrādīja vienādu rezultātu ar Takamoto Katsutu, uzvarētājam pazaudējot 8.1 sekundi.
Kopvērtējumā latviešiem izdevās noturēt otro pozīciju, 3.2 sekundes priekšā Ožjē, bet Rovanpera ielika spēcīgu pamatu uzvarai šajā posmā un attālinājās no Seska ekipāžas jau līdz nepilnām 24 sekundēm. Tanakam tikmēr izdevās atgūt piekto vietu kopvērtējumā no Adriena Furmo.
“Joprojām meklējam braukšanas ritmu, kad ceļš ir ar lielāku liekās grants kārtu,” finišā komentēja Sesks. “Centos braukt pavisam tīri, bet dažās vietās biju pārāk piesardzīgs. Mums min uz pēdām. Vienkārši braucam, jo neesam tik pieredzējuši, lai cīnītos ar tādiem džekiem kā Ožjē un Rovanpera.”
Desmitais ātrumposms bija 7.52 km garais “Snēpele”. Tāpat kā iepriekšējais, arī šis dops rallijā veicams tikai vienreiz. Rovanpera atkal bija ātrākais, par divām sekundēm pārspējot Tanaku un par 3.8 sekundēm – Elvinu Evansu. Rovanperam šī bija 200. uzvara WRC ātrumposmos karjerā. Sesks ar Franci ieņēma piekto vietu, 5.4 sekundes aiz uzvarētāja, bet izdevās 0.3 sekundes aizmugurē atstāja Ožjē.
Rallija kopvērtējumā Rovanperas pārsvars pār Sesku pieauga līdz 29 sekundēm, bet Ožjē no latviešu ekipāžas tobrīd atpalika 3.5 sekundes.
Sesks: “Ar šo ātrumposmu nebiju apmierināts. Cenšoties braukt ātrāk, pieļāvu kļūdas. Dažās vietās mums pietrūkst pieredzes, kā griežot līkumos, kur dažreiz iebraucam par ātru un par plašu, citreiz esam pārāk piesardzīgi. Cenšos saprast, kā ir pareizi.”
Tālāk sekoja 23.04 km garais “Īvande” ātrumposms. Rovanperas piecu uzvaru sēriju pārtrauca Tanaks, pirmo reizi “Tet Rally Latvia” uzrādot labāko laiku kādā no ātrumposmiem. Otrās vietas ieguvējs Katsuta zaudēja 2.7 sekundes, vēl 0.1 sekundi lēnāks izrādījās Rovanpera. Ožjē neilgi pirms finiša līkumā bīstami izbrauca no trases, tomēr paveicās, jo zaudētas tika vien dažas sekundes. Sesks un Francis šoreiz no uzvarētāja atpalika 7.2 sekundes un ierindojās septītajā vietā.
Ogier’s unbelievable luck in this moment 😲#WRC | #TetRallyLatvia 🇱🇻 pic.twitter.com/CmLpCKXq0H
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) July 20, 2024
Kopvērtējumā līdz ar to Seska ekipāža atkrita aiz Ožjē, nonākot trešajā vietā, taču starp abām bija vien 0.2 sekundes. Rovanperas pārsvars tikmēr pieauga līdz 33 sekundēm, bet Tanaks atguva ceturto vietu no Katsutas un varēja sākt lūkoties vadošā trijnieka virzienā.
Priekšpusdienas cīņas noslēdzās ar “Vecpils 1” ātrumposmu, kas bija 12.64 km garš. Lielisks tas padevās Seska ekipāžai, kas bija tuvu vēl vienai uzvarai, taču šoreiz nedaudz pietrūka – mājinieki finišēja 1.8 sekundes aiz ātrumposma uzvarētāja Rovanperas. Starp abiem vēl iespraucās Ožjē un Tanaks – rezultāti ļoti blīvi. Katsuta pieļāva kļūdu pie viena no ātruma slāpētājiem, izbraucot no trases, kā rezultātā turpinājumā bija problēmas ar stūres pastiprinātāju un tika pazaudētas ap 50 sekundēm.
Līdz ar to pirms četriem pēcpusdienas ātrumposmiem Sesks/Francis ieņem trešo vietu, bet tikai 0.6 sekundes zaudē Ožjē ekipāžai. Līderis Rovanpera ir 34 sekundes priekšā. Tanaks šobrīd nepilnas desmit sekundes aiz Seska, tālāk seko Furmo un Evanss, bet Katsuta no piektās pozīcijas atkritis uz septīto.
“Rīts neaizgāja tik viegli kā gribētos,” pēc aizvadītajiem priekšpusdienas dopiem sacīja Mārtiņš Sesks. “Šķita, ka rīta ātrumposmi bija vienkāršāki, taču tas nenospēlēja mums par labu. Nedaudz arī pie šī lielā ātruma ir jāpierod. Ar “Rally1” mašīnu viss notiek daudz, daudz ātrāk. Bet nevaram sūdzēties, esam stabili. Braucot otro reizi “Vecpils” ātrumposmu, vajadzētu būt labākai saķerei, jo klasiski tas šajos ātrumposmos tā ir.”