Evanss: “Mums jāuzvar Moncas rallijā un jāgaida Ožjē neveiksme”
Foto: Toyota Gazoo Racing
Finišējot otrajā vietā Spānijas posmā, britu pilots Elfins Evanss ir saglabājis izredzes šogad pirmo reizi karjerā kļūt par pasaules rallija čempionu. Tomēr, lai novembrī gaidāmajā Moncas rallijā uzvarētu, viņš apzinās, ka nāksies izdarīt kaut ko radikālu.
Pirms 2020. gada pēdējā WRC posma, kas arī toreiz bija Moncas rallijs, kopvērtējuma vadībā bija Evanss, bet Ožjē viņam zaudēja 14 punktus. Izšķirošajās sacīkstēs Evanss piedzīvoja avāriju, bet otrs “Toyota” pilots Ožjē sasniedza uzvaru, izcīnot savu septīto pasaules čempiona titulu. Tagad kopvērtējuma līderis ir Ožjē, bet Evanss viņam zaudē 17 punktus.
“Manā skatījumā, cīņa par titulu ir līdzīga kā pagājušajā gadā, izņemot to, ka tagad esam mainītās lomās,” saka Evanss. “Mēs zinām, ka pēdējā posmā jebkas var notikt, bet Sebs ir diezgan apķērīgs puisis, un mums būs jāpaveic kaut kas radikāls, lai viņu pārspētu. Pašiem mums ir pilnīgi skaidrs, ko mums Moncas rallijā nepieciešams paveikt – 17 punkti ir diezgan daudz, tāpēc mums ir jāizcīna uzvara un svarīgi būtu uzvarēt arī power stage ātrumposmā. Un tad vēl ir jāsagaida kāda kļūda vai problēma no Seba puses, un notikt var jebkas.”
Iepriekšējā posmā Katalonijā Evanss pirmajā sacīkšu dienā spraigi cīnījās ar Tjerī Noivilu, taču sestdien jau sāka no “Hyundai” braucēja atpalikt. Turpinājumā atgūt zaudēto neizdevās un finišā tika sasniegta otrā vieta. Evansam tomēr arī paveicās, jo Noivila komandas biedrs Danijs Sordo pārspēja viņa galveno sāncensi Ožjē, kurš guva vien ceturto vietu, līdz ar to kopvērtējuma līdera pārsvars saruka par septiņiem punktiem.
“Tiem vajadzēja būt vairāk par septiņiem punktiem,” atzīst Evanss. “Kad piektdienas priekšpusdienā trasē devos viens no pirmajiem, ceļi vēl bija pilnīgi tīri un kopumā bija laba sajūta. Pēcpusdienā uz ceļa jau bija izmētāta grants, un šādos apstākļos vairs nespēju savā mašīnā justies komfortabli. Tad vēl bija bīstams moments vienā no piektdienas ātrumposmiem, kas ne vien lika zaudēt laiku, bet arī pamatīgi iesita pa pašapziņu. Strādājām ar problēmām, kas piemeklēja piektdien, bet uz sestdienu izdevās veikt tikai nelielus uzlabojumus, kas turklāt maksāja mašīnas balansējuma pasliktināšanos, un to bija grūtāk iegriezt līkumos. Šajā rallijā īsti nesajutos komfortabli, un tādā ziņā tā bija sarūgtinoša nedēļas nogale.”
Neskatoties uz zaudējumu Evansam, Ožjē pēc Spānijas rallija tomēr bija pozitīvi noskaņots: “Arī šie ir noderīgi punkti čempionāta kopvērtējumam. Dodoties uz Spāniju, mērķis bija augstāks, bet kaut kāda iemesla dēļ to neizdevās īstenot. Lai gan bija grūtas sacīkstes, mēs tomēr spējām pietuvoties titulam. Cīņa bija cieša un pirmajos trīs ātrumposmos es tiešām centos, pēc tam pēdējā ātrumposmā uznāca lietus, kas nepalīdzēja, jo man bija stratēģija, neuzņemties nekādus riskus, ko arī darīju. Lai vai kā, jāatceras, ka šī nedēļas nogale bija vēl viens pozitīvs solis ceļā uz titulu, kas arī ir pats svarīgākais. Vēl nekas nav galā, tāpēc Moncā būs jāparāda labs sniegums un jāmēģina atkārtot pirms gada sasniegtais.”
Moncas rallijs no 19. līdz 21. novembrim norisināsies Itālijā.
WRC kopvērtējums:
Vieta | Pilots | Punkti |
1. | Sebastjēns Ožjē | 204 |
2. | Elfins Evanss | 187 |
3. | Tjerī Noivils | 159 |
4. | Kalle Rovanpera | 140 |
5. | Ots Tanaks | 128 |
6. | Kreigs Brīns | 76 |
7. | Takamoto Katsuta | 68 |
8. | Danijs Sordo | 63 |
9. | Gass Grīnsmits | 60 |
10. | Adrijēns Formū | 42 |