Olivers Solbergs Spānijā sāks savu pirmo PČ asfalta posmu WRC klasē
Foto: wrc.com
Olivers Solbergs šajā nedēļas nogalē Spānijā aizvadīs savas pirmās pasaules rallija čempionāta asfalta sacensības ar WRC klases mašīnu, tādēļ neplāno “trakot”, vēlas iespējami vairāk iemācīties un, pats galvenais, sasniegt finišu.
20 gadus vecais Solbergs ar “Hyundai i20 Coupe WRC” automašīnu jau ir startējis asfalta rallijā, kad šovasar Itālijā guva uzvaru “Rally di Alba”, tomēr tās bija nacionāla mēroga sacensības, kamēr pasaules čempionāta priekšpēdējais posms “Rally de España” būs pavisam cita mēroga izaicinājums.
“Albas rallijs bija daudz mazāka mēroga sacīkstes,” saka sportists. “Toreiz tā bija vienkārši izdevība bez jebkāda spiediena aizvadīt kilometrus ar šo auto, bet šis būs pasaules čempionāta posms. Mans mērķis ir gūt pieredzi. Katrs līkums un katrs kilometrs palīdzēs iegūt šo pieredzi un iemācīties vairāk par mašīnu. Man nebūs variantu meklēt īsceļus vai noīsināt līkumus mācīšanās un pieredzes gūšanas procesā. Man viss jādara soli pa solim.”
Šī sezona Solbergam nav izvērsusies viegla. Montekarlo rallijā norvēģis izstājās, pēc tam Somijas ziemas posmā debitēja pie WRC mašīnas stūres un sasniedza cienījamu septīto vietu absolūtajā ieskaitē, tad Portugālē guva piekto vietu WRC2 klases ieskaitē, bet šobrīd jau piecus posmus pēc kārtas atkal piedzīvojis izstāšanos. Viena no tām notika Kenijas rallijā, kur viņš veica otrās pasaules čempionāta sacīkstes karjerā WRC klasē.
Neskatoties uz to, pagājušajā nedēļā “Hyundai Motorsport” komanda paziņoja, ka nākamgad Solbergs nomainīs Kreigu Brīnu pie trešās mašīnas stūres vadošajā klasē, sezonas laikā to dalot ar Daniju Sordo. Šogad viņš tajos posmos, kuros brauc ar WRC auto, pārstāv “Hyundai 2C Competition” vienību.
“Man ir tikai 20 gadi, tāpēc tas ir milzīgs solis jau tik agrīnā karjeras posmā,” viņš neslēpj. “Esmu tam gatavs, un nevaru vien sagaidīt, kad šis solis tiks sperts, lai varētu atmaksāt cilvēkiem par viņu uzticēšanos. Tomēr pirms tam man ir pagodinājums braukt ar WRC mašīnu Spānijā. Vēl no Albas rallija atceros, ka jauda un piespiedējspēks līkumos ar šo mašīnu uz asfalta seguma ir vienkārši brīnumains. Ceru uz jaukiem un stabiliem laikapstākļiem, jo tad es varētu labi apgūt nepieciešamo, un arī skatītājiem tā būtu labāk.”
Katalonijā notiekošajās sacensībās WRC klasē startēs 11 ekipāžas. Solberga komandas biedrs šajā reizē būs Nils Solanss, kurš ir viens no ātrākajiem Spānijas rallistiem, jau iepriekš braucis pasaules čempionātā, aizvadot 33 sacīkstes ar R2 un R5 klašu mašīnām un 2017. gadā izcīnot titulus JWRC un WRC3 klasēs, bet šogad piedalās Eiropas čempionātā, kur pašlaik ieņem septīto vietu. Viņam tā būs debija pie WRC mašīnas stūres. Kā zināms, līdzšinējais “Hyundai 2C Competition” pilots Pjērs-Luī Lubē nesen cieta ceļu satiksmes negadījumā un šobrīd atlabst.
Pirmie seši ātrumposmi Salou bāzētajā Spānijas rallijā notiks šodien, bet to kopējais garums sastādīs 112 kilometrus.
Buenos días/bon dia from @RallyRACC! 🤟 Looking forward to today’s stages. Our only aim for the day: to enjoy! 😁 pic.twitter.com/NbxdiI1mDQ
— Oliver Solberg (@OliverSolberg01) October 15, 2021