Ožjē: “Šī bija viena no manām grūtākajām uzvarām karjerā”

Ne bez veiksmes palīdzības Sebastjans Ožjē aizvadītās nedēļas nogalē izcīnīja uzvaru pasaules rallija čempionāta sestajā posmā Sardīnijā. “Volkswagen” pilots atzīst, ka šī bijusi viena no viņa grūtākajām uzvarām karjerā.

Ožjē vadību pārņēma tikai sestdienas pēdējā ātrumposmā, kad komandas biedrs Jari-Mati Latvala, kurš tobrīd bija līderis, zaudēja 2 minūtes riteņa maiņas dēļ.

“Esmu pārlieku priecīgs,” stāsta Ožjē. “Šī uzvara pavisam noteikti ir viena no manām grūtākajām visā karjerā. Jau no pirmās dienas Sardīnijas rallijā braucām uz limita. Uz slidenā ceļa bija jāuzņemas pilns risks, lai izdarītu uz Jari-Mati spiedienu. Galu galā tas atmaksājās un mēs uzvarējām.”

Ožjē šī ir ceturtā uzvara sešos posmos, taču, tā kā viņš ir čempionāta līderis, arī sacensībās francūzim jādodas trasē kā pirmajam. Grants rallijos tas nozīmē ceļa attīrīšanu no liekās smilts.

“Pirmā diena bija patiešām sarūgtinoša,” atzīst Ožjē. “Lai gan mēģinājām pabraukt maksimāli ātri, vienalga katrā ātrumposmā zaudējām laiku. Piektdienas vidū biju tik noskumis, ka jau sāku domāt par izstāšanos no cīņas par uzvaru. Tobrīd domāju, ka varbūt jācīnās vienkārši par pjedestālu un neko vairāk.”

Latvalu sākotnēji pievīla sabojājies sensors, kas brīdināja par kļūmi dzinējā, lai gan patiesībā viss bija kārtībā. Tomēr 13. ātrumposmā Latvala pats kļūdījās, uzbraucot virsū akmenim un sabojājot riteni, ko turpat uz vietas vajadzēja nomainīt. Soms galu galā finišēja tikai trešais, tā arī nespējot noķerts Madsu Ostbergu, kurš bija pakāpies uz otro pozīciju sestdienas izskaņā.

“Es nespēju būt apmierināts ar trešo vietu,” saka Latvala. “Bijām vadībā kopš piektdienas un bija labas iespējas šeit uzvarēt. Tomēr sestdienas kļūme un vēlāk pārsistā riepa atņēma jebkādas cerības uzvarēt. Svētdien centos noķert Madsu, tomēr viņa pārsvars bija pārāk liels. Vismaz dabūjām 2 papildus punktus “Power Stage” ātrumposmā. Ātruma ziņā šeit bijām labi, par to šaubu nav, tomēr notikušais situāciju čempionātā nav padarījis vieglāku, lai arī līdz beigām vēl ir septiņi ralliji. Tagad jālūkojas to virzienā.”

Kopvērtējumā Ožjē pārsvars pār Latvalu ir 33 punkti, kad līdz sezonas beigām atlikušas septiņas sacensības. Četri no tām būs grants ralliji, bet viens – asfalta.

“Čempionāta vidū mēs esam vadībā, tomēr nedrīkst atstābināties, jo Latvala šobrīd ir savā labākajā formā,” saka 2013. gada čempions Ožjē, kurš arī nākošajā WRC posmā Polijā pirmajā sacensību dienā trasē dosies visiem pa priekšu.

Foto: Ladislavs Holečeks (ewr.cz)

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *