Kurland trophy 2007 Ēdolē
Info: www.mazozoli.lv
Foto: Fotoaģentūra “4rati”
Fotoaģentūras”4rati” foto no sacensībām.
Garo brīvdienu virknes ievadā 27-29.04 notika Latvijas čempionāta trofi reidos pirmais posms, kas vienlaicīgi bija arī Baltijas kausa otrais posms. 89 ekipāžas ar visdažādākajiem braucamrīkiem četrās automašīnu klasēs un ATV dalīja vērtīgus ieskaites punktus gada kopvērtējumam.
Lai gan pēdējais vilciens no Liepājas uz Ventspili aizgāja kaut kad pagājušajā tūkstošgadē, sliežu zagļi un bebri, katrs no sava gala, cītīgi izvazā to, kas vēl palicis pāri, tomēr izšķirošie notikumi risinājās tieši uz mirušā dzelzceļa atzara. No sešām papildsacensībām (PS) divas bija paredzētas gar pamesto uzbērumu, un veidoja trešdaļu no iespējamā sacensību rezultāta. Organizatori bija cerējuši, ka sportisti pusotru stundu pērsies pa gleznaino „bebrāju” un skatītāji sausām kājām staigās pa uzbērumu un priecāsies par lielisko šovu. Iznāca otrādi. „Gonkas tvana” apdullinātie dalībnieki riskēja „lidot” pa sliežu pārpalikumiem ātrvilciena režīmā, un labākie veica PS ātrāk par piecām minūtēm! Nu ko, attapība un atjautība ir būtiska trofi reida sastāvdaļa un kvalitāte, un šoreiz vinnēja tie, kam riepu platums atbilda dzelzceļa standartiem. Gan jau citreiz tieši šis platums iestrēgs starp diviem celmiem.
Visbūtiskāk dzelzceļš ietekmēja Tr1 un Tr3 klases. Ja šo divu PS rezultātus anulētu, tad posma uzvarētāji netiktu pat godalgotajā trijniekā! Tr2 rezultāti tradicionāli ir tik blīvi, ka būtiskas izmaiņas vietu secībā sliedes neieviesa. Savukārt Open klasē Edvīns Vansovičs neatstāja nekādas cerības pārējiem konkurentiem un uzvarēja pilnīgi visus PS. Tāpēc spriedelēšana par to, kā riteņu platums ietekmē trofi reidu sasniegumus, šeit ir nevietā. ATV bija vienīgie, kam nebija cerību izmantot sliedes kā alternatīvu dubļiem, tāpēc rezultāti bija salīdzinoši blīvi un objektīvi.
Dzelzceļā zaudēto varēja mēģināt atgūt trīs orientēšanās zonās (OZ) un apļa sacensībās. Divas no OZ bija izteikti sprinti. Bet ļoti atšķirīgi. Ja OZ karjerā ir vairāk domāts, lai atrādītos skatītājiem, tā tomēr prasa no ekipāžām maksimālu koncentrēšanos un galvenais – nepiedod kļūdas. Bija vairāki mēģinājumi stāvajās grants karjera nogāzēs dabūt „kaujas dzelžus” uz „vāka” un daži no tiem pat veiksmīgi. Savukārt OZ Īvandes mežu vējgāzēs prasīja stūrmaņa intuīciju, atšifrējot labirinta līkločus, un pilota prasmi „zemu lidot” pa meža ceļiem. Klasiskās trofi reidu tradīcijās bija veidota OZ „Ozoli” – sešu stundu kontrollaiks un pasmagas pārpurvotas stigas – vinčas, laipas, haidžeki – netrūka nenieka.
Īsts saldēdiens dubļu mīļotājiem – gan skatītājiem, gan sportistiem, bija apļa sacensības pa izbijušu dīķa gultni. Sapuvusi velēna, nedaudz kūdras, un apakšā glumi māli – viss, kas vajadzīgs pilnai laimei. Katrai nākamajai ekipāžai, parokot galveno risi nedaudz dziļāku, tika sasniegti iespaidīgi dziļumi – peldēt vēl īsti nevajadzēja, varēja pārbrist, bet tas nebija grāvis šķērsām trasei – tā bija pati sacensību trase! Kad šajā vietā vajadzēja apdzīt konkurentus, sākās īsts rokenrols! Pat sacensību komisārs no Krievijas – OFFčiņikovs, kas jau nu ir gan redzējis šo to no trofi reidiem, pauda atzinību šim sacensību veidam un konkrētajai trasei!
Latvijas čempionāts vēl ir tikai nupat sācies, bet Baltijas kauss (BC) jau pusē, tāpēc ir īstais brīdis parunāt par tā rezultātiem un mūsējo izredzēm. Tr1 Latvijas pērnā gada līderi negrib rādīt savu prasmi ārzemēs, tāpēc mūsu galvenās cerības būs saistītas ar „Jelgavas jenotiem” Mareka Mateiko vadībā. Vinnējuši pirmo posmu Lietuvā, viņi pēc Latvijas posma ir par dažiem punktiem palaiduši priekšā divus „dzelzceļniekus” no EE. Lai kādi arī nebūtu nākamā posma – „Klaperjaht” rezultāti, skaidrs, ka kausi šajā klasē tiks dalīti Krievijā „Vepskij ļes”. Bet tur milzīga nozīme ir pieredzei. Abi igauņi pērn tur izcīnīja divas pirmās vietas, tāpēc Jenotiem būs ko pasvīst.
Man jau bija aizdomas, ka mūsu vadošie Tr2 ir īsti monstri, un BC rezultāti tās tikai pastiprina. Bergmanis, Zvingulis un Zeiza ir nemainīgs līderu trio, un, lai aizsargātos pret nejaušībām, ka Baltijas kauss varētu nepalikt Latvijā, ceturto vietu ieņem Skudriņš. Ļoti iespējams, ka kausi tiks sadalīti jau Igaunijā, bet pazīstot šo kompāniju, prognozes labāk izdarīt pēc rezultātu publicēšanas.
Pēc ilgiem igauņu un vēlāk latviešu dominēšanas gadiem Tr3 klasē, šis solās būt lietuviešu gads. Nerijus Gurklys ir uzvarējis pirmos divus posmus un viņam ir visas iespējas jau Igaunijā ierakstīt savu vārdu kausa ieguvēju sarakstā. Rezultātu tabulā diezgan blīvā grupā seko divi igauņi un vēl divi lietuvieši. „Klaperjaht” krosam tuvais formāts varētu būt lietuviešiem parocīgs, jo to, kur jāmeklē labais pedālītis, un kas ar to jādara, viņiem nav jāmāca. No BC attīstības viedokļa, tas varētu būt tikai uz labu, jo apetīte rodas ēdot, un uzvara, vismaz vienā klasē, varētu vairot mūsu dienvidu kaimiņu pavājo entuziasmu piedalīties starptautiskos pasākumos.
ATV līdzīgi kā Tr1 visa cīņa vēl priekšā. Duets Auziņš un Blūms ir līderi ar nenozīmīgu pārsvaru, ko būs jāmēģina maksimāli nostiprināt „Klaperjaht”, jo supermaratonā „Vepskij ļes” daudz priekšrocību būs tā pērnā gada otrās vietas ieguvējiem Deksnim un Lepinam. Kanderāns un Rozītis nepiedaloties pirmajā posmā, pagaidām ir zaudējuši tikai tiesības kļūdīties, jo ieskaitīti tiek trīs labāko posmu rezultāti. Katrā ziņā, ja pagājušogad „Vepskij ļes” purva vidū no rīta miglas iznirušie kvadrociklisti runāja pārsvarā somu valodā, tad šogad būs ar ko vārdu pārmīt latviski. Bet no rītiem, pēc purvā pavadītas nakts, tā gribas papļāpāt…