Rallijs Kurzeme sniedz sāpīgas, bet vērtīgas atziņas
Info: Bensons Honda Racing
Foto: Raimonds Volonts („V4 Motors”)
„Bensons Honda Racing” komandas ekipāža Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis LMT Latvijas rallija čempionāta 5. posmā, rallijā „Kurzeme” kļuva par sarežģītās un smagās trases „upuriem”, taču guva vērtīgas atziņas nākotnes sacensībām.
Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis ralliju „Kurzeme” uzsāka ļoti veiksmīgi, pēc pirmajiem diviem ātrumposmiem atrodoties otrajā vietā N3 klases vērtējumā. Pirmajā Vecpils ātrumposmā ekipāža uzrādīja vienu no saviem labākajiem rezultātiem šosezon, salīdzinot ar klases līderi Arti Štrausu – zaudētas tikai 7 sekundes Latvijas vienā no sarežģītākajiem ātrumposmiem, pārspējot pat mājiniekus Danu Lešču/Jāni Vīksnu, kuri vēlāk uzvarēja šai rallijā N3 klases ieskaitē. Diemžēl jau pēc trešā ātrumposma „Bensons Honda Racing” ekipāža zaudēja uzreiz divas pozīcijas, taču saglabāja izredzes cīnīties par godalgoto trijnieku rallija otrajā dienā.
„Ļoti grūti ir pierakstīt stenogrammu, braucot ar ātrumu 50 km/h, to labā līmenī var tikai profesionālas ekipāžas ar lielu pieredzi. Kad pirmoreiz braucām Vecpils ātrumposmu, biju uztraucies, taču izrādījās, ka stenogramma bija labi sastādīta, ko liecina arī rezultāts,” saka Krišjānis. „Otrreiz braucot, Vecpils ātrumposmā viss bija kārtībā līdz Stroķacij, kur mums patraucēja trasē atgriezusies ekipāža, kuras putekļos braucām. Apmēram aprēķinājām, ka dēļ tā zaudējām 20 sekundes. Ja tās paņem nost, arī otrreiz Vecpilī mums būtu bijis ļoti labs rezultāts.”
Rallija otrajā dienā „Bensons Honda Racing” ekipāža apņēmīgi sāka darbu pie trešās pozīcijas atgūšanas un pēc ceturtā ātrumposma atpalika no priekšā esošajiem Arvja Vecvagara/Aināra Kalniņa vairs tikai divas sekundes. Taču piektajā ātrumposmā skrējiens pēc līderu trijnieka Krišjānim un Vilnim beidzās ar izstāšanos.
„Piektajā ātrumposmā mēs ļoti koncentrējāmies sarežģītām vietām, bet kļūdījāmies vienkāršā līkumā,” ar nožēlu atzīst Krišjānis. „Vienā no līkumiem mums bija pārāk liels pienākošais ātrums, aizķērām līkuma iekšmalu, kurā bija celms. Auto pret to atsitās un apgāzās. Pateicoties skatītājiem, tikām atpakaļ uz riteņiem, bet pēc diviem kilometriem secinājām, ka pārsists radiators, un izstājāmies. Līdz avārijai nekādu tehnisku problēmu nebija.”
„Secinājums – visa trase ir jāuztver ļoti nopietni, jo nav sarežģītu un vienkāršu līkumu,” piebilst ekipāžas pilots. „Šis negadījums īpaši neietekmēs turpmāko braukšanu, bet skaidrs, ka nevienu brīdi nedrīkst zaudēt koncentrāciju. Ir jābrauc nopietni no starta līdz finišam.”
LMT Latvijas rallija čempionātā atlikuši vēl divi posmi, no kuriem pirmais risināsies augusta nogalē Lietuvā. Gatavojoties sezonas noslēguma rallijiem, Krišjānis sola – brauksim, cīnīsimies, pierādīsim, ka varam būt labākie!