Mārtiņš Dzenītis – Okartes Autosporta akadēmijas pirmā sezona ir izdevusies

05/11/2011 |

Foto: Dace Janova, fotoaģentūra “4rati”

Noslēdzies līdz šim Latvijas autosporta dzīvē nebijuša projekta – Okartes Autosporta akadēmijas pirmā sezona, uzvarētāji noskaidroti, veiksmes nosvinētas un neveiksmes pārdomātas. Radio 101 Rūc vēlējās noskaidrot – kas tad īsti notiek šim visam pa vidu? Un kas gan to varētu pastāstīt labāk, nekā šī projekta „līdzvaininieks” un vienlaikus arī preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis!

M.Dzenītis neslēpj, ka viņam šis nav pirmais projekts, kurš sākotnēji šķitis mazliet avantūristisks – tāpat ir bijis gan, noticot, ka reiz kāds latvietis būs Eiropas čempions autokrosā, tāpat Neikšānu rallija komandas izveidošana un pārliecība, ka Latvijas sportistiar panākumiem var startēt arī Pasaules rallija čempionātā.
Kopā ar Dainaru Dambergu tika secināts, ka vajag ko tādu, kas ļautu attīstīties Latvijas jaunajiem autosportistiem.

Vaijau no sākumabija pārliecība, ka pieteikušies dalībnieki noticēs, ka tā ir viņu lielā iespēja?

„Puiši jau noticēja, bija daudzi, kas parādīja, ka grib un var cīnīties, bet tika gūts arī apstiprinājums tam, ka, diemžēl, starp mūsu jaunajiem autosportistiem ir arī tādi, kam šķiet, ka viņiem viss pienākas tāpat,”rezumē Dzenītis.

Mārtiņš atzīst, ka protams, arī pašiem organizatoriem vēl daudz jāmācās, tomēr galvenajās līnijās viss iet, kā iecerēts un jaunajā rallija sezonā uz starta būs vairākas Ford Fiesta R2 automašīnas. Lielais fināls izdevās, cīņa izvērtās nopietna un bija prieks, ka neviens neizrādījās ļoti izteikts līderis, jo finālā uzvarētājus šķīra niecīga punktu starpība.

Okartes Autosporta akadēmijas organizatori ir gandarīti arī par to, ka neviens no uz lauriem negrasās dusēt. Uzvarētājam Mārcim Ķenavam nākamā gada rallija sezona nodrošināta, Ralfs Sirmacis izmantos savu izcīnīto balvu – 50% atlaidi Ford Fiesta R2 īrei, degvielai, riepām un apkalpošanai, jācer, ka arī Kārlim Nebaram izdosies atrast atbalstītājus, lai segtu nepieciešamo izmaksu pusi.

Viena no Fiestām superfinālā dabūja pamatīgi trūkties un tā būs nopietni jāpārbūvē, tiek gatavotas vēl 2 mašīnas. Jau rallijā „Sarma” uz starta būs 3 zaļās Okartes automašīnas, iespējams, vēl kāda tiks sagatavota uz Talsu ralliju.

Uzvarētājam bez sagatavotas automašīnas tiks apmaksāta arī dalība visos LRČ posmos, riepas, degviela, testi pirms sacensībām. Ja sportists vēlēsies papildus pilnveidot savas prasmes un iemaņas, trenējoties un startējot sacensībās ārpus Latvijasrallija čempionāta – par to būs jārūpējas pašam.

4ratu lasītājs bambuuzis vēlas zināt, kas un kā izvēlēsies stūrmani uzvarētājam -Mārcim Ķenavam.

M.Dzenītis nenoliedz, ka Okartes Akadēmijas veidotāji ir ieinteresēti augstākos rezultātos, bet nevar uzspiest pilotam braukt ar kādu konkrētu stūrmani, te liela nozīme ir arī psiholoģiskajai saderībai. Runājot ar Mārci, ir daži kandidāti stūrmaņa amatam, bet gala lēmums ir jāpieņem pašam pilotam.

Ir skaidrs, ka dalībnieku atlase Okartes Autosporta akadēmijas jaunajai sezonai sāksies ne vēlāk kā aprīlī. Vēl nav izdomāts, vai sportistiem tiks dota iespēja vākt punktus jau ziemas sacensībās, kas ir nenoliedzami labs pamats, bet tomēr ļoti specifiskas sacensības – atkarībā no šī lēmuma arī taps skaidrs, vai pieteikšanās sāksies decembrī vai nākamā gada aprīlī.

Izstrādā un uztur IG Studija
109 queries in 0,928 seconds.