Rallijsprintā Ērgļi 2010 savu pirmo uzvaru izcīna Mēnesis/Ziediņš
Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”/Dace Janova
Svētdien Ērgļu novada ceļos notikušajā Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmajā posmā rallijsprintā „Ērgļi 2010″ absolūtajā ieskaitē un 4WD+ klasē uzvaru izcīnīja Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO”). Pirmās vietas pārējās grupās ieguva Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”, 4WD), Krists Kalniņš/Kristians Mihelsons („VW Golf II”, 1600+), Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II”, 1600) un Māris Freibergs/Edgars Trūps („Audi 90″, Road). Komandu ieskaitē labākā „Quattro Ledlauži”. Kausa izcīņā ātrākie Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse („Mitsubishi EVO X”, 4WD Open) un Ivars Norberts/Modris Žeimuts („BMW M3″, 2WD Open).
Lieliskos ziemas apstākļos Ērgļu novada ceļos atklāts 2010. gada Latvijas rallijsprinta čempionāts. Svētdienas rītā no starta Ērgļu centrā distancē devās 49 ekipāžas. Ar pirmajiem ātrumposmiem cīņa par ātrākās rallijsprinta ekipāžas godu izvērtās starp 4WD+ klasē braucošajiem Rolandu Mēnesi/Māri Ziediņu („Mitsubishi EVO”) un Nauri Berķi/Arvi Piķi („Mitsubishi EVO VIII”). Lai arī no pirmā līdz pēdējam ātrumposmam vadībā atradās Mēnesis/Ziediņš, spēkošanās bija sīva, jo nevienā sacīkšu brīdī atstarpe starp sāncenšiem nebija lielāka par desmit sekundēm, bet finišā uzvarētāju pārsvars bija tikai 5,3 sekundes. Šī pagājušā gada vicečempioniem Ziediņam/Mēnesim ir pirmā uzvara. Arī Berķim/Piķim otrā vieta ir līdz šim labākais sasniegums. Labāk veikti pirmie divi ātrumposmi ļāva izcīnīt trešo vietu ekipāžai Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris („Mitsubishi EVO VII”), par 8,3 sekundēm apsteidzot Miku Ernstsonu/Kārli Kļaviņu („Mitsubishi EVO VI”).
4WD grupā pirmajos četros ātrumposmiem pretiniekus vienkārši sagrāva Ali Jansons/Ivars Krievs, ar jaunuzbūvēto „Subaru Impreza” iekrājot gandrīz 40 sekunžu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem. Tomēr piektajā „dopā” asā un slidenā kreisajā līkumā ekipāža pieļāva kļūdu un, rokoties ārā no kupenām, zaudēja piecas minūtes. Tikmēr tempu pamazām kāpināja Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”). Ziemas braukšanas speciālists Aukšmuksts (trīskārtējs Latvijas čempions ziemas autosprintā) pēc lēna sākuma (tikai piektais rezultāts pirmajā ātrumposmā) piektajā „dopā” pārņēma vadību un neatdeva to līdz finišam. Arī pērn Ērgļu ceļos uzvaru svinēja tieši Aukšmuksts. Otrie Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”), bet trešo vietu izdevās nosargāt Intam Jeršovam/Jurģim Ozolam („Subaru Impreza”), neraugoties uz pazudušo otro pārnesumu sacensību beigu daļā. Nākamais posms Gulbenē februāra vidū sola vēl spraigāku cīņu – revanšēties noteikti gribēs Jansons (Ērgļos pēdējā, septītā vieta), iespējams, jaudīgāku motoru uzstādīs Jeršovs, ierindā plāno būt Mareks Kreišmanis („Audi 90″), kurš pirms Ērgļiem tomēr nepaspēja veikt dzinēja regulēšanu.
1600+ klasē no pirmā līdz pēdējam ātrumposma vadība atradās Krists Kalniņš/Kristians Mihelsons („VW Golf II”). Lai arī pārsvars nebija iespaidīgs (finišā pār otro vietu 23,5 sekundes), sacīkstes gaita tika droši kontrolēta. Iepriekšējo reizi Kalniņš (toreiz kopā ar stūrmani Andžeju Jankovski) bija uzvarējis pirms vairāk nekā pusotra gada rallijsprintā „Tukums 2008″. Otro vietu izcīnīja Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”), kuri šogad noteikti būs nopietni pretendenti uz čempionu titulu. Trešajā vietā ierindojās Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318″). Ar katru ātrumposmu uzrādot labākus rezultātus, debijas sacīkstēs ceturto vietu izcīnīja krosa meistars Jānis Berķis („Ford Fiesta”) kopā ar Edgaru Čeporju. Vēl viens debitants, 18 gadus vecais Atis Līcis („Renault Clio”) kopā ar Robertu Kovitu sestajā pozīcijā. Ātri bija kurzemnieki Jānis Vīksna/Dzintars Ermansons („Honda Civic Type-R”) taču uzsēšanās uz sniega vaļņa pēdējā ātrumposmā un zaudētās 15 minūtes atmeta ekipāžu uz pēdējo, astoto vietu.
1600 grupā krietni ātrāki pār sāncenšiem bija Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II”), bet finišā viņu pārsvars pār tuvākajiem sekotājiem Emīlu Skaidro/Edgaru Grīnu („Toyota Corolla”) izrādījās tikai 6,3 sekundes. Tas tāpēc, ka divas reizes „Liepkalnu” ātrumpsomā (katrs „dops” bija jāveic trīs reizes) Bruņinieks ieskrēja kupenās un katrreiz zaudēja pa minūtei. Trešajā pozīcijā Jānis Junkers/Māris Renskumbergs („VAZ 21083″).
„Road” klasē, kurā dalībnieki sacenšas pēc regularitātes principa, pārliecinošu uzvaru svinēja pieredzējušie Māris Freibergs/Edgars Trūps, šoreiz startējot ar „Audi 90″. Otrajā pozīcijā Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”), kuri pēdējā laikā pārliecinoši ielauzušies „Road” klases elitē. Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena Elmārs Tikums/ArnisModris („Subaru Impreza”). Kļūda pašā pēdējā kontrolatzīmē uz ceturto pozīciju atmeta Armandu Lazdiņu/Itaru Siliņu („Subaru Impreza”). Nesekmīga debija pilota krēslā izvērtās 2009. gada čempionu ekipāžas stūrmanim Uģim Reņģem („Mazda 323″) kopā ar Voldemāru Kalvi – ne pārāk precīzi veikta distance, paviesošanās kupenās un galarezultātā devītā pozīcija.
Komandu vērtējumā uzvarēja „Quattro Ledlauži” (piloti Ints Jeršovs, Didzis Blūms, Māris Freibergs), nākamajās vietās atstājot „Arsenal” (Mareks Švarcs-Švampāns, Miks Ernstsons, Nauris Bruņinieks) un „Ajags Latvija Rally Club” (Ģirts Torgans, Rolands Mēnesis, Jānis Muižnieks).
Junioru pilotu ieskaitē (1985.gadā un vēlāk dzimuši) uzvarēja jau pieminētais Jānis Junkers. Astoņos no deviņiem ātrumposmiem par viņu ātrāks gan bija Atis Līcis, taču kļūda pirmajā dopā viņam maksāja gandrīz divas minūtes, kuras vairs nebija atgūstamas.
Rallijsprintā „Ērgļi 2010″ startēja arī vairākas ekipāžās ar garajām sporta radzēm. „4WD Open” klasē pārliecinošu uzvaru izcīnīja Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse („Mitsubishi EVO X”), lietuviešus Audriusu Vyšniausku/Edvinu Pagirskas („Mitsubishi EVO IX”) apsteidzot par gandrīz divarpus minūtēm. Visas dienas garumā tehniskas problēmas, kas no astoņiem veiktajiem ātrumposmiem ļāva uzvarēt tikai vienā, vajāja ekipāžu Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO IX”). Finišu Vorobjovs nesasniedza degvielas sistēmas defekta dēļ. „2WD Open” klasē pirmie Ivars Norberts/Modris Žeimuts („BMW M3″).
Latvijas rallijsprinta čempionāta nākamais posms „Sarma 2010″ svētdien, 14. februārī Gulbenē. Šis posms būs apvienots kopā ar lielo ralliju. Rallisti pirmos ātrumposmus aizvadīs jau sestdien vakarā, kad būs jau tumšs, savukārt rallijsprintisti sev paredzētos trīs „dopus” pa divām reizēm veiks svētdien rīta pusē.
Rallisjprintu „Ērgļi 2010″ atbalstīja Ērgļu novada dome, SIA „Saulesserviss”, SIA „Elbra” SIA „Reklāmas Centrs”, viesnīca „Ērgļi”, „Grafs”, „Līrs B”, z/s „Luksti”. Informatīvais atbalsts no žurnāla „AutoEuro”.
Latvijas rallijsprinta čempionāts
1. posms, „Ērgļi 2010″
4WD+
Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO”) 39:14,5, Nauris Berķis/Arvis Piķis („Mitsubishi EVO VIII”) +5,3, Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris („Mitsubishi EVO VII”) +29,5.
4WD
Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”) 41:22,4, Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”) +22,9, Ints Jeršovs/Jurģis Ozols („Subaru Impreza”) +44,5.
1600+
Krists Kalniņš/Kristians Mihelsons („VW Golf II”) 43:08,6, Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”) +23,5, Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318″) +44,2.
1600
Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II”) 44:37,9, Emīls Skaidrais/Edgars Grīns („Toyota Corolla”) +6,3, Jānis Junkers/Māris Renskumbergs („VAZ 21083″) +2:07,0.
ROAD*
Māris Freibergs/Edgars Trūps („Audi 90″) 9,5 soda sekundes, Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”) 12,8, Elmārs Tikums/ArnisModris („Subaru Impreza”) 28,0.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
Komandas
„Quattro Ledlauži” (piloti Ints Jeršovs, Didzis Blūms, Māris Freibergs) 25, „Arsenal” (Mareks Švarcs-Švampāns, Miks Ernstsons, Nauris Bruņinieks) 21, „Ajags Latvija Rally Club” (Ģirts Torgans, Rolands Mēnesis, Jānis Muižnieks) 19.
Latvijas kausa izcīņa
„4WD Open”
Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse („Mitsubishi EVO X”) 33:51,4, Audrius Vyšniauskas/Edvinas Pagirskas („Mitsubishi EVO IX”) +2:26,5, Aleksejs Mersijanovs/Nikolajs Ostrovskis („Subaru Impreza”) +3:29.4.
„2WD Open”
Ivars Norberts/Modris Žeimuts („BMW M3″) 39:47,3.
„Junioru kauss”
Jānis Junkers/Māris Renskumbergs („VAZ 21083″) 46:44,9, Atis Līcis/Roberts Kovits („Renault Clio”) +18,5.
„Klasikas kauss”
Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact 318″) 43:52,8.