Rallijā Sarma 2011 startē Latvijas rallijsprinta čempionāts

Info: Viesturs Saukāns
Foto: Zigismunds Zālmanis (Nikon)

Nedēļas nogalē notiekošais rallijs „Sarma 2011″ būs Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmā posma sacīkste. Pirmajā posmā tiks sadalīti kopvērtējuma punkti Latvijas čempionāta 1600, 4WD, 4WD+ un Road klasē, kā arī 4WD Open un 2WD Open Latvijas kausa izcīņā.

Kā ierasts, rallijsprinta dalībnieki arī „Sarmas” rallijā aizvadīs no rallija čempionāta dalībniekiem atšķirīgu sacensību programmu. Taču skatītājiem Latvijas rallijsprinta čempionāta dalībniekus būs iespēja vērot četros no rallija astoņiem ātrumposmiem. Rallijsprinta braucēji dosies trasē svētdienas rīta ātrumposmos „Zaķakājas” un „Audzes”, kas lielajam rallijam būs trešais un ceturtais ātrumposms. Vēl divi ātrumposmi rallijsprintam notiks rallija nogalē – pēdējos ātrumposmos „Ikteri 1″ un „Ikteri 2″.

Izmaiņas skārušas Road klases sacīkšu norisi. Šosezon distancē var tikt iekļautas īsas (līdz 1 km) sprinta vai veiklības braucienu tipa ātrumsacensības. Ņemot vērā, ka visas automašīnas, neatkarīgi no motora tilpuma un jaudas rādītājiem, startē vienā kopējā ieskaitē, lai mazinātu tehnikas ietekmi uz rezultātu, tiks piemērots koeficients 0,25. Piemēram, labākā rezultāta uzrādītājs saņems 0 sekundes, bet sportists, kurš būs uzrādījis par četrām sekundēm sliktāku rezultātu, ieskaitē saņems vienu sekundi (4×0,25=1). Regularitātes sacensības iedalītas divos veidos – prologi (pa koplietošanas ceļiem) un režīma sacīkstes slēgtā trasē. Daudz grūtāk veicami, neapšaubāmi, ir prologi, kas var būt līdz pat 50 km gari, turklāt iekļauj sevī arī piņķerīgus distances elementus, kas sagādā papildus grūtības stūrmaņiem. Savukārt režīma sacīkstēs slēgtā rallija ātrumposmā iegūtais soda sekunžu skaits parasti ir niecīgs un pieredzējušas ekipāžas starpfinišos var iebraukt ar precizitāti līdz dažām sekundes desmitdaļām. Līdz ar to iepriekšējā sezonā nereti bija novērojama situācija, kad „Road” klases rezultāti bija izšķirti jau pēc prologa, jo tur zaudēto vairs nebija reāli atgūt slēgtajā trasē. Lai saglabātu intrigu līdz pat sacensību finišam, šosezon regularitātes sacensībām, kas risināsies slēgtos ceļa posmos, tiks piemērots koeficients 10. Tas nozīmē, ka sekundes nobīde no ideālā grafika rezultātu tabulā tiks atspoguļota kā 10 soda sekundes.

Latvijas čempionāta 1600 klasē galvenā favorīta statusā pērnā gada Latvijas čempions Nauris Bruņinieks, kurš jauno sezonu uzsāks kopā ar stūrmani Edgaru Grīnu. 4WD klasē cīņā par uzvaru var iesaistīties Didzis Blūms/Mārtiņš Ozoliņš, kā arī Ints Jeršovs/Jānis Teteris, Kaspars Breijers/Gaidars Auns un Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis. Ļoti aizraujoša solās būt cīņa 4WD+ klasē, kurā ir vairāki favorīti. Ja par spēku samēru rādītāju kalpo iepriekšējās sezonas rezultāti, tad favorītu pulkā iekļaujami Arvis Arums/Gatis Balgalvis, Miks Ernstsons/Rihards Rāviņš, Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris un citi. Ļoti iespējams, gandrīz mājas rallijā favorītu pulkā ielauzīsies arī Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis, kā arī pērnie 4WD klases čempioni Ali Jansons/Ivars Krievs.

Patīkami, ka līdz rallijsprintam izdodas izaugt vairākiem LAF Standartauto komisijas sprinta tipa sacensību audzēkņiem – piemēram, ar interesi tiek gaidīts supersprinta speciālista Gunta Lielkāja starts 1600 klasē, savukārt Gatis Liepiņš būs viens no debitantiem Road klasē.

Road klasē uz starta būs visi pērnā gada medaļnieki – Māris Freibergs/Edgars Trūps, Kaspars Borgs/Andris Pāpe un Armands Lazdiņš/Itars Siliņš. Ja vadošās ekipāžas tiks galā ar Road klases specifikas izmaiņām, tās būs galvenās favorītes arī „Sarmā”.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *