Šogad rallijs Alūksnē nenotiks
Alūksnes rallija organizatoru komanda kopš 2011. gada kopumā ir noorganizējusi 9 rallijsprinta un rallija sacensības, kā arī vairākus minirallijus, tomēr šobrīd vairs netiek saskatīta iespēja turpināt organizēt rallijus, kamēr nemainīsies LAF Rallija komisijas vadības attieksme un nostāja gan pret mums kā organizatoriem, gan pret nacionālo rallija čempionātu kopumā.
Vienmēr par Alūksnes rallija prioritāti ir likta Alūksnes novada pašvaldības ieinteresētība novada sporta aktivitātēs, skatītāju un sportistu novērtējums un atbalsts. Regulāri esam darbojušies savās iespēju robežās saskaņā ar LAF uzstādījumiem, bet par galveno mērķi esam virzījuši tikai un vienīgi rallija dalībnieku un līdzjutēju maksimāli augstu novērtējumu.
Ļoti produktīva Alūksnes rallija sadarbība izvērtās strādājot kopā ar LAF SAK (Latvijas Automobiļu Federācijas Standarta automobiļu komisiju) pirmajos Alūksnes rallija pastāvēšanas gados, bet diametrāli pretēja un sarežģīta Alūksnes rallija tālāka virzība kļuva jau sadarbojoties ar LAF RK (Latvijas Automobiļu Federācijas Rallija komisijas) vadību. Iespējams, raksturu nesaderība, arī dažādie uzskati starp LAF RK un Alūksnes rallija organizatoriem ir noveduši pie rezultāta, kas vairs neiekļauj sevī iespēju Alūksnes rallijam nākotnē pastāvēt. Kamēr RK vadības stils turpinās būt augstprātīgs, kamēr ārpus RK prioritātēm būs Latvijas rallija nacionālā čempionāta racionāla un samērīga attīstība, Latvijas mēroga rallija sacensības nav iespējams organizēt.
Savstarpējās nesaskaņas starp organizatoru un RK vadību, faktiski ir vairs tikai sekundāra problēmas sastāvdaļa, jo beidzot kādam atklāti jārunā arī par faktu, ka rallijs Latvijā nacionālā līmenī uz šo brīdi kopumā ir ļoti dziļā krīzē, jeb pēc būtības vairs gandrīz neeksistē. Šādā situācijā ar nacionālo čempionātu, mūsuprāt (biedrība Rally Alūksne) ir radusies vienīgi RK pārāk autoritārā vadības stila rezultātā.
Šeit jāmin, ka apsveicams un ļoti augstu vērtējams fakts ir ERČ (Eiropas Rallija Čempionāta) ienākšana Latvijā vairākus gadus iepriekš, kas šobrīd var pāraugt arī WRC (Pasaules Rallija Čempionāta) posmā. Tas ir būtisks RA Events sasniegums, kas ir realizēts sadarbībā ar LAF un LAF RK. Tomēr šo Eiropas un Pasaules līmeņa pasākumu ēnā ir palicis Latvijas Rallija ā ‘\cais čempionāts. Jāsecina, ka RK vadības koncentrēšanās tieši uz šiem lielajiem augsta mēroga rallija pasākumiem, sakrīt ar Latvijas rallija un rallijsprinta nacionālā čempionāta lejupslīdi, kas šobrīd ir tuvu izzušanai. Pēc Rally Alūksne domām, šāds notikumu scenārijs un LAF RK pasākumu prioritāšu sadalījums ir nepieņemams ne vien rallijā, bet arī jebkurā citā sporta veidā.
Nacionālā čempionātā veidošana un uzturēšana nedrīkst būt balstīta tikai uz FIA (Starptautiskās Automobiļu Federācijas) augstajiem kritērijiem, bet nacionālais čempionāts jāveido saskaņā ar faktiskajām ekonomiskajām iespējām mūsu valstī, jāveido saskaņā ar potenciālo vietējo dalībnieku reālajām iespējām, kas ir būtisks priekšnosacījums nacionālā čempionāta pastāvēšanai kopumā.
Lai pastāvētu jebkāda sporta veida valsts čempionāts, tajā ir jāpiedalās vērā ņemamam vietējo dalībnieku skaitam. Vienīgi vietējo sportistu īpatsvars un konkurētspēja var veicināt ārzemju dalībnieku piesaisti mūsu valsts čempionātam, kas attiecīgi ļauj šim čempionātam uzturēt augstu kopējo sportisko kvalitāti un vērtību. Ja pastāv konkurētspējīgs nacionālais čempionāts, tad nākotnē varam cerēt uz jauniem talantiem, kas būs spējīgi attiecīgajā sporta veidā pārstāvēt valsti starptautiskā mērogā. Šobrīd rallija disciplīnā ir atlikusi tikai viena rallija ekipāža, kas cīnās rallija trasēs augstākajā līmenī, bet jauni sekotāji tuvākajā nākotnē nav saskatāmi. Lai Latvijas rallijam būtu turpinājums, tam ir atkal jākļūst par tautā mīlētu un samērīgi pieejamu sporta veidu. Tomēr, ar esošo RK vadību, nesaskatām iespēju, lai Latvijas Rallija čempionāts turpinātu pastāvēt arī nākotnē.
Šis ir biedrības Rally Alūksne šī brīža redzējums, ar kuru noteikti būs par maz, lai mainītos esošā situācija. Lai notiktu pārmaiņas, šī jautājuma risināšanā ir jāiesaistās ne vien LAF kopumā, bet arī visiem bijušajiem, esošajiem un jaunajiem Latvijas Rallija nacionālā čempionāta potenciālajiem dalībniekiem, kā arī līdzjutējiem.
Mūsuprāt, ir pienācis pēdējais laiks, lai visa rallija sabiedrība iesaistītos šīs problēmas atklātā apspriešanā un risināšanā. Nesen publicētie Latvijas Rallija un Rallijsprinta kalendāri 2021. gadam runā paši par sevi – Latvijas nacionālie čempionāti Latvijas teritorijā praktiski vairs neeksistē.
Ar cerību kādu dienu atkal tikties Rally Alūksne trasē
Rally Alūksne pārstāvji: Gatis Cimdiņš / Juris Osis / Renārs Salaks