Sesks un Mālnieks Hāpsalu rallijā izcīna otro vietu savā klasē
Foto: Indrek Allik
Aizvadītās nedēļas nogalē LMT Autosporta Akadēmijas (LMT AA) rallija ekipāža Mārtiņš Sesks un Andris Mālnieks startēja Igaunijas rallija čempionāta trešajā posmā. EMV6 klases kopvērtējumā tika izcīnīta otrā vieta, abās dienās sīvi sacenšoties ar K.Torna/K. Sika ekipāžu.
Rallija ekipāža Mārtiņš Sesks/Andris Mālnieks Hāpsalu apkārtnē aizvadīja Igaunijas rallija čempionāta trešo posmu “Lyoness Laane-Eesti Ralli”. Uz šīm sacensībām ekipāža devās kā Igaunijas čempionāta vicelīderi, un arī šajās dienās pierādīja, ka ir ātri un konkurētspējīgi. Latvieši pēdējā ātrumposmā bija ātrākie EMV6 klasē, par 1,1 sekundi apsteidzot savu lielā-ko sāncensi – vietējo sportistu Kenu Tornu – bet ar to bija nedaudz par maz, lai triumfētu šajā rallijā.
Arī šis Igaunijas čempionāta posms nebija bez piedzīvojumiem – divreiz tika pārsists ritenis, kas gan šoreiz mūsu ekipāžai nespēlēja izšķirošu lomu, jo vienreiz tas notika pašā ātrumposma finišā, bet otrreiz tajā pat ātrumposmā, kad ar pārsistu riteni, laiku zaudēja arī mūsu ekipāžas galvenie sāncenši. Paši sportisti smejas: “Šo varētu nosaukt par akmeņu un krustojumu ralliju. Vienā no ātrumposmiem četras līderu ekipāžas pārsita riteņus.”
M. Sesks atzinās, ka šis rallijs viņam esot ne visai paticis: “Garas taisnes, kas Latvijas rallijos nav ikdiena, pat līdz 1,6km garas. Lai arī izcīnīta otrā vieta, neesmu īsti ar savu sniegumu pilnībā apmierināts, ir kur augt. Lieki neriskējām – pēc iepriekšējo ralliju pieredzes, galvenais bija saprātīga braukšana un veiksmīgs finišs.”
Kā atzina ekipāžas treneris Uldis Briedis: “Šis ir rallija posms, kurā bija daudz elementu, kas Mārtiņam vēl ne līdz galam izdodas, tādēļ tas bija lielisks posms pieredzes krāšanai. Daudz krustojumi, bremzēšana caur ātru līkumu uz lēnu, ļoti daudz bija jāpaļaujas uz savām sajūtām, intuīciju. Zinām pie kuriem elementiem ir vairāk jāstrādā. Pēc ieilgušā neveiksmju posma finišēt otrajā vietā ir labs sasniegums. Plāns, pie kā turpmāk strādāsim – asfalta braukšana.”
Dainars Dambergs, LMT AA vadītājs: “Sacensībās cīņas spars bija gana liels, divu līderu cīņas bija spraigas un savstarpēji interesantas. Esam veiksmīgi nobraukuši, bet liels darbs vēl ir priekšā.”
Sacensībās uzvarēja mājinieks Georgs Gross ar “Ford Fiesta RS WRC”, pārspējot savus tautiešus Sīmu Plangi un Ranno Bundsenu. Startēja arī latviešu “ASRT” komanda, kuras sastāvā astoto vietu kopējā ieskaitē un trešo savā EMV3 klasē guva Dmitrija Feofanova un Normunda Kokina duets ar “Mitsubishi Lancer Evo IX”. Karls Martins Volvers un Ralfs Igaveņš (“Fiat 124”) izstājās ar bojātu pusasi.
Rallija rezultāti:
Vieta | Pilots | Marka | Modelis | Klase | Rezultāts |
1. | Georgs Gross | Ford Fiesta RS WRC | EMV1 | 56:15.8 | |
2. | Sīms Plangi | Mitsubishi Lancer Evo X |
EMV3 | +40.7 | |
3. | Ranno Bundsens | Mitsubishi Lancer Evo VIII | EMV4 | +50.3 | |
4. | Rainers Auss | Volkswagen Polo Proto |
EMV1 | +1:03.5 | |
5. | Aiko Aigro | Mitsubishi Lancer Evo VI |
EMV4 | +2:58.4 | |
6. | Alans Popovs | Mitsubishi Lancer Evo IX | EMV3 | +2:59.5 | |
7. | Saku Vierimā | Citroën DS3 R5 | EMV1 | +3:10.1 | |
8. | Dmitrijs Feofanovs | Mitsubishi Lancer Evo IX | EMV3 | +3:25.8 | |
9. | Anre Sakss | Mitsubishi Lancer Evo VII | EMV4 | +3:34.1 | |
10. | Marko Ringenbergs | BMW M3 | EMV7 | +3:42.7 | |
11. | Mario Jurimae | BMW M3 | EMV7 | +3:59.6 | |
12. | Stevens Vīlo | Mitsubishi Lancer Evo IX | EMV3 | +4:26.9 | |
13. | Sīms Līvamagi | Mitsubishi Lancer Evo VI | EMV4 | +4:29.9 | |
14. | Kens Torns | Ford Fiesta R2T | EMV6 | +4:38.4 | |
15. | Mārtiņš Sesks | Peugeot 208 R2 | EMV6 | +4:47.9 |