Seskam satriecoša dominance “Tet Rally Liepāja” pirmajā dienā
Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Ar sešiem viltīgiem un aizraujošiem ātrumposmiem Talsu novadā sestdien tika uzsākta FIA Eiropas rallija čempionāta 2022. gada sezonas piektā posma Tet Rally Liepāja uzvarētāja noteikšana. Latviešu rallija faniem par prieku, liepājnieki Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci uzrādīja ātrāko rezultātu visos sešos notikušajos ātrumposmos, dienas garumā pārliecinoši palielinot pārsvaru, nopietni piesakot sevi cīņai par uzvaru. Tet Rally Liepāja noslēgsies svētdien, Dienvidkurzemes novadā notiekot noslēdzošajiem sešiem ātrumposmiem.
Atšķirībā no iepriekšējām dienām, saule tik ļoti vairs nekarsēja braucējus un skatītājus, taču tas nemazināja cīņu karstumu ātrumposmos. Jau ar pirmajiem metriem mājas ceļu priekšrocības ar uzviju izmantoja Mārtiņš Sesks (Škoda Fabia Rally2 evo). Tet Rally Liepāja pirmajā ātrumposmā liepājnieks sasniedza pašu ātrāko laiku un dienas turpinājumā tikai palielināja savu pārsavru.
Pēc diviem ātrumposmiem par Seska tuvākajiem sekotājiem bija kļuvuši pasaules čempionātā plašu pieredzi guvušais Haidens Padons (Hyundai i20 Rally2), kā arī kvalifikācijas uzvarētājs Alberto Battistolli (Škoda Fabia Rally2), tomēr trešajā ātrumposmā abas ekipāžas saskārās ar sarežģījumiem, izbraucot ārpus ceļa un zaudējot vērtīgu laiku.
Arī pēcpusdienas laikā pienākušais lietus nespēja izsist Mārtiņu Sesku no uzņemtā ritma. Liepājnieku ekipāža noslēdza dienu perfekti – ar ātrāko laiku visos sešos ātrumposmos. Pirms Tet Rally Liepāja izšķirošās dienas Dienvidkurzemes novadā Mārtiņa Seska un Renāra Franča pārsvars sasniedzis 22,9 sekundes. Viņa tuvākais sekotājs ir sezonas kopvērtējuma līderis Efrens Larena (Škoda Fabia R5 Rally2 evo).
“Nebiju gaidījis, ka būsim vadībā. Mani pārsteidza mūsu ekipāžas temps rīta ātrumposmos. Bija vairākas vietiņas, kur varējām nobraukt vēl labāk, dažviet biju pārāk drošs. Komanda paveica izcilu darbu, sagatavojot automašīnu. Pēcpusdienā sākumā biju pārāk piesardzīgs. Cenšamies braukt un baudīt ralliju,” ar iespaidiem par šodien piedzīvoto dalījās Mārtiņš Sesks.
Pēdējā ātrumposmā trešo vietu no rokām izlaida Nils Solans (Hyundai i20 N Rally2). Cauras riepas dēļ spāņu braucējs zaudēja gandrīz minūti un izkrita no labāko desmitnieka. Uz trešo vietu pakāpās zviedrs Toms Kristensons (Hyundai i20 R5 Rally2), atstājot sev aiz muguras Mikko Heikilu (Škoda Fabia Rally2 evo), kā arī igauņus Kenu Tornu (Ford Fiesta Mk2 Rally2) un Gregoru Jētu (Škoda Fabia Rally2 evo).
Tet Rally Liepāja ERC3 ieskaitē uzreiz izvērtās par dueli starp Igaunijas un Polijas ekipāžām. Spēkojoties ar līdzvērtīgām Ford Fiesta Rally3 automašīnām, Kaspars Kasari pierādīja savu pārākumu un dienas gaitā palielināja savu pārsvaru cīņā ar sezonas kopvērtējuma līderi Igoru Vidlaku līdz 2 minūtēm 26,7 sekundēm.
ERC4 ieskaitē priekšpusdienā neķērams bija spānis Oskars Palomo (Peugeot 208 Rally4). Tikmēr otro no astotās vietas pēc trim ātrumposmiem šķīra vien 6,7 sekundes. Pēcpusdienā visos trīs ātrumposmos pārāks izrādījās Toni Herranens (Ford Fiesta Rally4), sadeldējot Palomo pārsvaru līdz 14,7 sekundēm. Pēc Talsu novada ātrumposmiem trešajā pozīcijā ierindojies lietuvietis Justs Simaška (Ford Fiesta Rally4). Visas trīs vadošās ekipāžas cīnās arī ERC4 Junior ieskaitē.
Visiem braucējiem sacenšoties ar Renault Clio Rally5, Clio Trophy by Toksport WRT ieskaitē no Argentīnas atbraukušais Paulo Soria pamanījās iekrāt 1 minūtes 17,8 sekunžu pārsvaru. Džiordžio Koni un Emre Hasbajs bija ātrākie starp pārējiem dalībniekiem.
Mārtiņš Sesks pēc lieliskā snieguma visas dienas garumā nodrošināja uzvaru arī Latvijas rallija čempionāta sezonas otrajā posmā. Otro vietu sasniedza igaunis Gregors Jēts (Škoda Fabia Rally2 evo), zaudējot 40,6 sekundes, bet trešais – Talsu novada ceļu pārzinātāji Elviss Hermanis / Gatis Veilans (Škoda Fabia Proto).