WRC piloti nevēlas Saūda Arābijas ralliju kā sezonas finālposmu

Foto: wrc.com

WRC braucēji savos viedokļos ir vienoti – Saūda Arābijas jaunais rallijs ir aizraujošs un pelna vietu kalendārā, taču tik ekstremālos apstākļos tas nedrīkst izšķirt pasaules čempionāta iznākumu.

Posms Saūda Arābijā debitēja ar desmit gadu līgumu un garantiju būt sezonas finālam vismaz piecus no šiem gadiem. Taču jau pirmajā rīkošanas reizē kļuva skaidrs, ka tuksneša un akmeņaino ātrumposmu brutalitāte gan fascinē, gan nodara postu tehnikas izturībai. Skati bija iespaidīgi, organizācija noritēja gludi, bet riepu izturība pārvērtās loterijā.

Katra “Rally1” ekipāža no plīsušām riepām cieta vismaz vienreiz. Īpaši smaga gāja atsevišķiem braucējiem. Ots Tanaks piektdienas pēcpusdienā trīs ātrumposmos saskārās ar četriem riepu bojājumiem. Piloti norādīja, ka atsevišķi mākslīgi veidoti posmu segmenti ir pārlieku asi un nav draudzīgi ne mašīnām, ne “Hankook” riepām. Sebastjēns Ožjē, kurš galu galā izcīnīja devīto WRC titulu, vēl pirms finiša izteica bažas: “Tas ir ļoti ekstrēmi, un ceļi jāgatavo labāk, lai riepām būtu izredzes izdzīvot. Šī nav īstā vieta sezonas noslēgumam. Es nesaku, ka mums šeit nevajag braukt, bet šis nevar būt kā finālposms.”

Arī Kalle Rovanpera pauda līdzīgu viedokli: “Izaicinājums ir iespaidīgs, taču auto un riepu spēju robeža pārāk bieži tiek pārkāpta.” Tikmēr posma uzvarētājs Tjerī Noivils aizstāvēja ralliju, uzsverot tā vērtību, taču ar svarīgu piebildi. “Čempionāta izšķirošajam posmam šī nav laba izvēle. Elfins Evanss bija vadībā visu gadu, bet šeit startēja neizdevīgā pozīcijā, un punkts – vienas plīsušās riepas dēļ viss sarežģījās. Šim rallijam ir vieta čempionātā, tas ir skaists, aizraujošs, bet jāstrādā pie riepu izturības un sacensības kalendārā jāliek kā agrāk notiekošs posms.”

“Hankook” atzina, ka Saūda Arābija bijis sevišķi smags pārbaudījums, taču tas sniedzis vērtīgus datus. Uzņēmua pārstāvis Stīvens Čo atklāja: “Kopumā varēja būt arī sliktāk. Ir daudz secinājumu un jau tiek gatavoti uzlabojumi, bet esam dzirdējuši jautājumus par to, cik raupjiem ceļiem ātrumposmos vispār būtu jābūt.” Uz jautājumu, vai vajadzīga jauna riepa, viņš atbildēja piesardzīgi: “Redzēsim, kāda būs nākotne. Riepu plīsumi ir rallija sastāvdaļa, bet jāatrod līdzsvars, lai tie saglabā intrigu, nevis izšķir titulu nejaušības dēļ.”

FIA viceprezidents Malkolms Vilsons atzina, ka organizatori paveikuši iespaidīgu darbu. Viņš apstiprināja, ka braucēju komentāri tiks ņemti vērā, un iespējams, Saūda Arābijas posms nākotnē pārcelsies uz agrāku sezonas daļu: “Rallijs veicināja sarunas, un tas ir labi. Kā pirmais izlaidums tas bija spēcīgi noorganizēts. Tagad atliek ieklausīties un pielāgoties.”

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *