Steiners: “Makrejs bija talantīgākais braucējs, ko esmu saticis”
Foto: Haas F1 Team
F1 komandas “Haas” vadītājs Ginters Steiners, kurš savulaik strādāja pasaules rallija čempionātā, atzinis, ka Kolins Makrejs bija dabiski apdāvinātākais autosportists, ko viņš jebkad ir saticis. Skotu pilots 2007. gadā gāja bojā helikoptera avārijā.
Kopā ar 1995. gada pasaules rallija čempionu Makreju Steiners strādāja 1999. un 2000. gada sezonās, kad “M-Sport Ford” komandā pildīja inženierijas direktora pienākumus. Motoru sporta industrijā Steiners ieradās kā rallija mehāniķis “Mazda” rūpnīcas komandā 1986. gadā, bet deviņdesmitajos gados strādāja arī “Lancia” un “Prodrive” vienībās.
Laikā, kad “M-Sport Ford” rindās startēja Makrejs un Karloss Saincs, Steiners pavadīja savus pēdējos gadus WRC, pirms pārgāja uz “Formulu 1”. Sākumā viņš darbojās “Jaguar” komandā, pēc tam vairākus gadus pavadīja “Red Bull” rindās, bet kopš 2014. gada ir “Haas” vadītājs.
“Mēs ar Kolinu labi sapratāmies,” intervijā podkāstam “WRC Backstories” stāsta Steiners. “Tajā laikā, manuprāt, Kolinu gribēja visas komandas. Protams, viņam bija svarīga nauda, bet tā nenozīmēja visu. Kolins bija tā brīža labākais braucējs un es domāju, ka nekad neviens nebūs tāds, kāds bija viņš. Protams, vienmēr būs kāds, bet es nekad neesmu redzējis nevienu ar tik dabisku talantu. Viņam nevajadzēja daudz piepūlēties, lai brauktu ātri, viņš to vienkārši mācēja darīt. Citi cilvēki, kā piemēram es, māk daudz runāt, bet viņš mācēja ātri braukt. Manuprāt, viņš ir talanta ziņā apdāvinātākais braucējs, ko es jebkad esmu saticis. Viņš izprata tehniku. Ja kaut kas nedarbojās kā nākas, viņš prata to izskaidrot.”
Steiners atzīst, ka Makrejs bijis krasi atšķirīgs pilots nekā Saincs: “Kolinam viss bija dabiski. Tas vai nu darbojās vai nedarbojās, pārējais bija tava problēma. Karloss vienmēr iedziļinājās detaļās, Kolins teica jā vai nē, nevarēja būt kaut kas pa vidu. Ja viņa atbilde bija nē, tad tālāk tā bija tava problēma. Viņam pastāvēja vai nu melns vai balts. Ja testi noritēja labi, tas bija lielisks ar viņu kopā pavadīts laiks, bet, ja kaut kas nebija labi, tie bija sliktākie iespējamie testi. Tādos gadījumos viņš bija noskaities un uzskatīja, ka velti iznieko savu laiku.”
Makrejs savā karjerā arī paguva aizvadīt F1 testus 1996. gadā “Jordan” komandas sastāvā.
Steineram tika vaicāts, vai viņš pieļauj, ka kādudien pats varētu atgriezties strādāt rallijā, kur savulaik uzsāka savu karjeru.
“Nekad nesaki nekad,” viņš sacīja. “Kā jau esmu teicis iepriekš, man nekad nebija plāns kļūt par F1 komandas vadītāju. Es strādāju un nonācu līdz tam, un es nezinu, kas mani gaida nākotnē. Nekad nesaku nekad, jo notikt var jebkas. Ja es redzētu labu iespēju vai izaicinājumu, tad dotos pēc tā. Ja man ir interesanti, tas var būt jebkas. Pašlaik nesaku, ka atgriezīšos rallijā, bet nesaku arī, ka neatgriezīšos.”
Izmantotie resursi:
www.motorsport.com