Solbergs: Neplānoju šogad izmantot jaunu mašīnu

Info: wrc.com
Foto: rallye-info.com

Pēc WRC Kipras rallija, kurā „Petter Solberg World Rally Team” ekipāža Peters Solbergs/Fils Mills izcīnīja trešo vietu, komandas pilots Solbergs sarunā ar wrc.com pastāstīja par saviem šīs sezonas plāniem un par S2000.

Pēdējā laikā Latvijā liela ažiotāža tika sacelta ap 2003.gada pasaules čempionu Peteru Solbergu, kurš bija uzsācis sarunas ar kompāniju „MML Sports”, kura daļēji pieder latviešu uzņēmējiem Valdim Spredzim un Andrim Dambim, par „Mitsubishi Lancer WRC” automašīnas īri. Tika nolemts, ka „Mitsubishi Lancer WRC” automobili Solbergs varētu iemēģināt tieši Talsu rallijā, kurš notiek vienu nedēļu pirms pasaules čempionāta posma Itālijā. Lai vai kā, taču šoreiz šis darījums nenotika un Solbergs startēs ar savu iepriekšējo mašīnu.

Pēc Kipras rallija Solbergs atgriezās savās mājās Monako, taču pāris dienas vēlāk norvēģu sportists saslima un svinības kopar komandu par godu trešajai vietai nācās atlikt. „Man ir drudzis,” saka Solbergs. „Man ir slikta dūša. Ja pēdējās četrās dienās neesmu savā gultā, tad esmu vannas istabā.” Lai arī Kiprā ekipāža izcīnīja trešo vietu, Solbergs atzīst, ka viņš vēl nav nodrošinājies ar līdzekļiem visas sezonas garumā, kā arī darbs pie sponsoru noturēšanas un meklēšanas turpinās. „Man tagad paredzētas pāris intervijas, tad jālido uz Parīzi, kur notiks FIA sanāksme, tad jālido uz Norvēģiju, kur notiks tikšanās ar sponsoriem. Un vēl daudziem man jāatsaka…tas ir neiespējami.”

Taču, lai arī cik slims bija Solbergs, viņš portālam wrc.com sniedza nelielu interviju.

Tu teici, ka necīnīsies ar Daniju Sordo par trešo vietu. Kad Tu mainīji savas domas?
Jā, tās bija muļķības jau no paša sākuma. Protams, gribēju izcīnīt pēc iespējas labāku rezultātu. Zināju, ja ceļš būs nedaudz sausāks, tad varēšu braukt ātrāk un uzbrukt viņa pozīcijai. Līdz ko bija dubļi, man nācās smagi cīnīties, taču beigās tas izdevās ļoti labi. Tiešām labi.

Kāda bija „Citroen” komandas rīcība? Vai kāds ar Tevi pēc rallija runāja?
(Pauze) Tikko šķērsoju goda pjedestālu, tā „Citroen” komandas direktors Olivers Kesnels pienāca un apsveica mani.

Tu izlaidi sezonas pirmo posmu Īrijā. Vai esi nodrošinājis līdzekļus atlikušajai sezonas daļai?
Līdz galam vēl neesmu. Braukšu ralliju pēc rallija. Viss būs atkarīgs no tā, kā ies lietas un kā „Citroen” atbalstīs mašīnu. Šīs ir galvenās lietas.

Vai Tev ir atkāpšanās ceļš?
Nav. Balstīšos uz to pašu, uz ko sezonas sākumā un visas lietas darīšu, kā nākas. Tagad strādāju pie sponsoriem, jāturpina arī darbs ar tiem sponsoriem, kuri jau man ir. Tas, ka tagad esmu slims, nav labi.

Tavai „Xsara” automašīnai Kipras rallijā bija jauns dzinējs. Vai ir kas vēl, kas Tevi varētu padarīt ātrāku, vai tas ir maksimums, ko spēj šī mašīna?
Ir daži sīkumi, kurus esmu plānojis izmantot Portugāles rallijā. Mēs atkal veiksim izmaiņas amortizatoros un vēl ir kaut kas, par ko vēl negribu runāt. Varbūt izmantosim mehāniskos diferenciāļus.

Tu taču biji izteicies, ka vēlies jaunāku mašīnu?
(Ilga pauze) Nē, ne īsti. Neplānoju šogad izmantot jaunu mašīnu.

Bet kā ar aizkulišu runām, ka vēlies „Citroen C4″ mašīnu?
Nezinu, no kurienes šādas runas ir parādījušās. Domāju, ka vienīgā iespēja, kā tikt pie „Citroen C4″ – kļūt par rūpnīcas komandas pilotu. Nedomāju, ka tas notiks. Man nav tik daudz naudas, lai nopirktu tādu mašīnu. Gribu konkurēt un cīnīties. Ja jauns ražotājs izdomās ienākt rallijā, varbūt tur man būs iespēja tikt.

Kādi Tavi plāni saistībā par iespēju startēt ražotāju komandā 2010. gadā?
Mums jau bijušas dažas tikšanās ar dažādiem ražotājiem. Tagad ir jāgaida un tad jau redzēsim. Tagad daudz kas atkarīgs no tehniskajiem noteikumiem. Daudzām lietām jāsakrīt, lai beigās tiktu pieņemts lēmums.

Šonedēļ apstiprināja S2000 mašīnas 2011. gadam. Ko Tu domā par to?
Personīgi es domāju, ka mums jābūt laimīgiem par to un vienkārši jāstrādā. Esmu tikai par to, kas uzlabo un atvieglo dzīvi tiem daudzajiem ražotājiem, kuri grib ienākt rallijā. Pirmkārt, jāpanāk tas, lai vairāki ražotāji startētu vienā klasē. Līdz ar to varētu uzsākt atbilstošāku čempionātu. Pēc tam, kad būs stabils pamats, tad varam lietas attīstīt tālāk. Tagad mums jāatbalsta šī klase, kura grib piesaistīt vairāk ražotāju.

Vai esi braucis ar S2000 mašīnu?
Nē, bet esmu braucis ar daudzām, daudzām citām mašīnām, kā arī runājis ar cilvēkiem, kuri pazīst šīs mašīnas. Jā, daži atzina, ka šīm mašīnām ir daudz trūkumu, salīdzinot ar WRC spēkratiem, taču es teiktu – ejam un taisām šovu, cīnāmies viens ar otru un braucam ar to, kas mums ir. Vēlāk, kad būs jau visi ražotāji, mēs varam runāt par noteikumiem.

Tu biji sestais Norvēģijā un trešais Kiprā. Kāds ir mērķis Portugāles rallijam?
Ja godīgi, tad nezinu. Salīdzinot ar Kipras ralliju, šis posms būs ātrāks, tāpēc domāju, ka man ar vecāku auto būs grūtāk – mazāk jaudas un citas lietas. Kiprā trase bija lēnāka un man tas bija izdevīgi. Ir tā, ka, ja tu nepamēģināsi, tad tu neuzzināsi, un tāpēc es centīšos!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *