Rallija dūži gatavi sezonas beidzamai cīņai
Info: Inese Grīnberga
Foto: facebook.com/PetterSolbergWRC
Jau rīt, 8.novembrī, sāksies Pasaules Rallija čempionāta Spānijas posms, kurš būs ne tikai WRC sezonas noslēdzošais posms, bet arī pēdējais pilnās WRC sezonas rallijs deviņkārtējam pasaules čempionam Sebastianam Loebam.
Līdz ar to Spānijas rallija organizatori ir ieplānojuši atvadīties no talantīgā braucēja ar stilu un sagatavojuši īpašu apbalvojumu – trofeju par lieliskajiem sasniegumiem un unikālo wrc karjeru, ko 1999. gadā Sebastians aizsāka tieši Spānijā. Šo trofeju Sebastianam un Danielam gatavojas pasniegt īsi pirms starta uz starta pjedestāla uz Barselonas katedrāles kāpnēm kopā ar īpašu runu, ko sagatavojis pats Spānijas rallija direktors Sebastia Salvado.
Spānijā neuzvarēts kopš 2005.gada, Loebs tik un tā paredz sīvu cīņu: “Tāpat kā Sardīnijā, mēs visi noteikti iesim uz pilnu banku, lai uzvarētu. Es nebraucu uz ralliju, lai būtu piektais vai ceturtais. Tāpat arī Mikko un pārējie, kas sezonu grib noslēgt ar labu rezultātu. Lai arī tituli jau ir zināmi, tomēr sacensības solās būt ļoti interesantas.” Lai arī šī Sebastianam ir pēdējā pilnā sezona WRC, par nākotnes plāniem viņš kā vienmēr saglabā rāmu prātu: “Pavisam noteikti šajā nedēļas nogalē tiks pāršķirta lappuse. Nemaz nejūtu melanholiju vai skumjas, jo mans lēmums nepiedalīties rallijā nenozīmē galu manai karjerai. Kopā ar Citroen gatavojamies jauniem izaicinājumiem, pie kuriem strādājam ar pilnu atdevi. Bet šobrīd, darīsim visu, lai uzvarētu Spānijas rallijā.”
Arī Peters Solbergs ir gatavs cīņai, vēl pēdējo reizi pārstāvot Ford WRC komandu: “Esam aizvadījuši lieliskus testus, un, kā vienmēr, esam gatavi darīt visu, lai iegūtu tik ļoti kāroto uzvaru. Mēs gribam šo ralliju padarīt īpašu, kā nekā šis gan ir pēdējais sezonas rallijs, gan arī pēdējais rallijs komandai Ford WRC.” Solbergs savā facebook lapā atzīst, ka rallijs ir vairāk nekā trīs dienu sacensības: “Daudzi īsti neizprot trases pieraksta svarīgumu, bet tieši šīs pēdējās divas dienas, kad veicam trases pierakstu, var būt izšķirošās.”
Tikmēr Sardīnijas rallija uzvarētājs, Mikko Hirvonens, kurš ir sevi ir pierādījis gan uz asfalta, gan grants ceļiem, pirms Spānijas rallija atzīst, ka tomēr priekšroku dod asfalta ralllijiem: “Šis var šķist pārsteidzoši, taču man labāk patiktu, ja viss rallijs norisinātos uz asfalta ceļiem. Protams, piektdienas grants dopi ir pietiekami baudāmi, tomēr man šķiet, ka īstā šī rallija daba slēpjas asfalta līkumainajos ceļos, līdz ar to man labāk patiktu, ja šis rallijs visas trīs dienas norisinātos uz asfalta.”