Prezentēts elektriskais auto, kas jau 2021. gadā debitēs rallijā
Foto: Paddon Rallysport
Austrāliešu autosportists Heidens Padons prezentējis vienu no pasaulē pirmajām elektriskajām rallija mašīnām, kas būs spējīga veikt normālas distances ātrumposmus un rallijus.
Uz “Hyundai Kona” bāzes radītais sacīkšu spēkrats prezentēts 18 mēnešus pēc tam, kad pie tās tika uzsākts darbs. Elektriskais spēkrats par 80 procentiem radīts “Paddon Rallysport” darbnīcā Kvīnstaunā – tur izgatavots šasijas dizains, veikti inženierijas darbi, veidota aerodinamika, piekare, stūres iekārta, dzesēšanas risinājumi un elektronika. Tikmēr austriešu STARD, kas ar elektriskajām rallijkrosa mašīnām apgādā “Project E” čempionātu, jaunā auto radīšanas procesā bija “Paddon Rallysport” tehniskais partneris, sniedzot dažādu informāciju un padomus.
Tagad automašīna astoņus mēnešus tiks intensīvi testēta un uzlabota, bet pirmo pilnas distances ralliju ar to plānots aizvadīt 2021. gada otrajā pusē. Tiek ziņots, ka “Hyundai Kona” spēj attīstīt 800 kilovatu jaudu.
“Uz papīra šis auto ir ātrāks nekā iekšdedzes dzinēju mašīnas,” skaidro Padons. “Tai ir labāks svara sadalījums, kā arī tā ir tehniski daudz uzticamāka, jo tajā ir mazāk kustīgo detaļu. Tikmēr tās potenciāls tehnoloģiju un elektronikas jomā ir nebeidzams. Vienkārši tā ir rallija jauna ēra ar jaunām robežām. Lai gan tā spēj attīstīt vairāk par 800 kilovatiem, mēs koncentrējamies uz to, lai tā būtu līdzvērtīgi jaudīga šī brīža iekšdedzes dzinēju mašīnām, ar kādām 2022. gadā gribam sacensties rallijā. Līdz tam vēl jāpaveic daudz darba un mēs ceram, ka elektriskās tehnoloģijas veiksmīgi darbosies normāla rallija režīmā.”
No 2010. līdz 2018. gadam Heidens Padons startēja pasaules rallija čempionātā, pēdējās piecas sezonas WRC klasē “Hyundai” rūpnīcas komandas sastāvā. Savā karjerā viņš arī guvis vienu uzvaru, 2016. gadā Argentīnas rallijā, bet astoņos WRC posmos kāpis uz pjedestāla.
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com