Pasaules rallija čempionātā gatavojas ieviest pitstopus ātrumposmu laikā
Jau nākamajā pasaules rallija čempionāta sezonā vairākos posmos varētu tikt ieviesti pitstopi ātrumposmu laikā.
Šobrīd iespēju ieviest riepu nomaiņas punktus atsevišķos ātrumposmos izskata divu posmu organizatori, vēsta britu žurnāls “Autosport”. Viens no tiem ir Sardīnijas rallijs, kura organizatori bijuši iniciatori šai idejai.
Pagaidām gan ideja vēl ir attīstības fāzē.
“Pirmo reizi par šo ideju padzirdējām pagājušajā gadā un es neesmu pret to,” stāsta WRC menedžere Mišela Mutona. “Tagad ir laiks padomāt, ko mēs gribam no rallijiem. Nepieciešams izskatīt šo piedāvājumu un saprast, ko mēs par to domājam. Ja tas būtu droši, tad noteikti varētu kļūt par aizraujošu lietu un pievienotu rallijiem citu dimensiju.”
Sardīnijas rallijā šogad notika 59 km garš ātrumposms. Nākošajā gadā posma organizators Anonio Turitto vēlas to pagarināt līdz 80 km un vidū ieviest riepu nomaiņas pitstopu.
“Tas notiktu pēc ātrumposma pirmā daļas, kaut kur ap vidu, kādā ciematā, kur varētu radīt vajadzīgo atmosfēru un fani varētu to skatīties,” skaidro Turitto. “Mēs atļautu komandām izmantot divus vai četrus mehāniķus, kas varētu nomainīt visus četrus riteņus. Šis pitstops būtu ārpus servisa parka noteikumiem. Laiks, ko komanda pavadītu mainot riteņus, ietu kopējā ātrumposma rezultātā – tā būtu daļa no cīņas.”
Tomēr Turitto uzsver, ka būtu laikus jāpadomā par drošību: “Satraukumu rada tas, vai riepas tiktu pieskrūvētas kārtīgi, jo tas ir ļoti, ļoti svarīgs drošības aspekts. Tomēr citādi tas būtu ļoti jauki un aizraujoši skatīties, līdzīgi kā Formulā 1. Šī ir mūsu ideja un mēs runājam ar FIA, lai rastu tam iespēju.”
Pitstopi pasaules čempionātā gan nav gluži jaunums. “Lancia” komanda riepu nomaiņu ātrumposmos piekopa Montekarlo rallijā, laikā starp 1983. un 1986. gadu. Vēlāk mainījās mašīnu apkalpošanas noteikumi, kas aizliedza darbu pie auto ārpus servisa parkiem.
“Lancia” komandas pitstops 1985. gada Montekarlo rallijā:
Foto: Rodrigo Montecinos (ewrc.cz)