“Hyundai” sāk būvēt pilnīgi jaunu WRC auto

Dienvidkorejas automobiļu ražotājs “Hyundai” uzsācis jaunā 2015. gada WRC modeļa izgatavošanu.

“Hyundai” rallija komandas vadītājs Mišels Nandāns apstiprinājis, ka darbs pie projektēšanas ir noslēdzies un šobrīd sākta jaunā “i20 WRC” modeļa būvēšana. Viņš uzsver, ka automobiļa izstrādē ņemti vērā šogad iegūtie dati un reti kura detaļa paliks tāda pati kā šobrīd.

“No kopējā inženierijas skatpunkta, koncepts ir līdzīgs, tomēr es domāju, ka, ņemot vērā detaļas, šī būs pilnīgi jauna mašīna,” portālam “wrc.com” atklāj Nandāns. “Daudz kas ir iegūts no šogad sasniegtajiem rezultātiem. Dizaina veidošanas process mazliet ieilga, jo uzkrājām savas zināšanas par 2014. gada mašīnu un tādā veidā daudz ko esam pratuši uzlabot. Arī mašīnas izmērs atšķirsies un daudzas vecās detaļas tai vairs nemaz nederētu.”

Pašreizējais “Hyundai i20 WRC” modelis pagaidām piedalījies tikai sešos WRC posmos, tomēr rūpnīcas mērķis jau iepriekš bija laicīgi sākt jauna modeļa izgatavošanu, neskatoties uz to, kādi būs rezultāti 2014. gada sezonā. Ar jauno auto tiks startēts 2015. un 2016. gadā, bet 2017. gada sezonai atkal tiks būvēta jauna mašīna, jo spēkā stāsies būtiskas izmaiņas tehniskajos noteikumos. Tiesa, pagaidām šīs izmaiņas vēl nav zināmas.

“Jauno mašīnu pirmo reizi plānojam testēt šovasar,” stāsta Nandāns. “Tomēr es pagaidīšu, kad projekts būs ticis tālāk, pirms sastādīšu precīzu testu kalendāru. Katrā ziņā, mērķis ir izdarīt iespējami vairāk. Tajā pašā laikā gribam visu paveikt rūpīgi, tādēļ steigties nedrīkst. Ļoti koncentrējamies šim darbam, jo tas ir ārkārtīgi svarīgs mūsu nākotnei.”

Komanda par testpilotu nesen nolīga Braienu Bufjē, kurš jau palīdzēja attīstīt 2014. gada modeli. Nandāns skaidro, ka testu pilota darbam ir vajadzīgs kāds, kurš būtu gatavs tam nodoties pilnībā, jo sacīkšu braucējus projektā varēs iesaistīt tikai tad, kad auto jau būs sasniedzis konkrētu attīstības fāzi.

“Protams, arī Tjerī Noivils tiks iesaistīts projekta sākotnējā stadijā, taču daudzas pamata lietas var paveikt Braiens,” skaidro Nandāns. “Rallija piloti ir gana aizņemti ar testiem, ko veicam pirms sacensībām, un viņiem būtu grūti darīt abas lietas. Galu galā sportistiem ir nepieciešama arī atpūta.”

Noivils Meksikas rallijā finišēja trešajā vietā, izcīnot “Hyundai” komandai pirmo pjedestālu, kas pagaidām ir arī vienīgais. Beļģu pilots kopvērtējumā ierindojas astotajā vietā, kamēr “Hyundai” komandu vērtējumā ieņem piekto vietu.

Foto: Rodrigo Montecinos (ewrc.cz)

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *