Nākamo WRC auto ‘Toyota’ gatavojas būvēt ar ‘Celica’ virsbūvi

“Toyota Gazoo Racing” plāno līdz ar 2027. gada WRC jauno tehnisko noteikumu ieviešanu nomainīt savu pašreizējo “GR Yaris Rally” modeli ar jauna modeļa rallija automašīnu, kuras virsbūve tiks izstrādāta no nulles un, visticamāk, nesīs leģendāro “Celica” vārdu, vēsta Spānijas medijs “Revista Scratch”.

Saskaņā ar žurnāla sniegto informāciju, “Toyota” strādā pie pilnīgi jauna dizaina, kas vizuāli atsauks atmiņā “Celica” modeļus, tādējādi ikoniskais nosaukums rallija trasēs varētu atgriezties pēc vairāk nekā 30 gadu pārtraukuma.

WRC27 noteikumi ļauj ražotājiem izmantot plašu virsbūvju spektru – no mazām B un C segmenta automašīnām līdz SUV un īpaši izstrādātām konstrukcijām. “Toyota” esot izvēlējusies tieši pēdējo variantu, kas sniedz vislielāko dizaina brīvību. Jaunais auto tiks būvēts uz standartizētas šasijas, taču virsbūves dizains būs pilnībā “Toyota” rokās.

“Toyota” komandai pietuvināti avoti uzsver, ka šāds pielāgots virsbūves risinājums sniedz būtiskas priekšrocības inženieru darbā, jo ļauj brīvāk attīstīt aerodinamiku, dzesēšanas un piekares risinājumus. Tehnisko noteikumu gala versiju Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) plāno publiskot līdz šī gada augustam.

“Celica” nosaukumam rallija vēsturē ir īpaša nozīme – 1980. un 1990. gados modeļi ST165 un ST185 palīdzēja izcīnīt WRC čempiontitulus tādām leģendām kā Karloss Sainss, Juha Kankunens un Didjē Orjols. Pēdējais WRC “Celica” modelis bija ST205 versija, kas līdzjutējiem labi zināms arī no klasiskajām rallija videospēlēm. Pēc tam, 1999. gadā, iznāca tikai ar priekšpiedziņu aprīkotais “Celica T230”, kas rallijam vairs nebija piemērots, un “Toyota” to aizstāja ar “Corolla”.

Izmantotie resursi:
www.revistascratch.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *