Mārtiņš Sesks uzstāda galveno mērķi Čīles WRC rallijā

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Mārtiņš Sesks šonedēļ gaidāmajā WRC posmā Čīlē par galveno mērķi uzstādījis aizbraukšanu līdz finišam bez liekām problēmām. Tikmēr “M-Sport Ford” komandas īpašnieks Malkolms Vilsons atzinis, ka latviešu pilots ir starp kandidātiem uz vietu sastāvā nākamajā sezonā.

Šobrīd vēl “M-Sport Ford” nav sakārtojuši budžetu, lai varētu startēt 2025. gada pasaules rallija čempionātā, tomēr līdzīgas grūtības bijušas arī iepriekš. Vilsons arī atzīst, ka vēl nav skaidrs, ar cik mašīnām varētu iziet uz starta nākamgad, un no tā atkarīgas arī Seska izredzes turpināt dalību “Rally1” klasē.

“Mana prioritāte ir atrast veidu, kā palikt pasaules rallija čempionātā, un daudz kas būs atkarīgs no tā, ar cik mašīnām startēsim,” skaidro Vilsons. “Bet Mārtiņš ir viens no braucējiem, kuru mēs noteikti izskatīsim. Jo, lai kas arī notiktu, skatīsimies uz jaunajiem braucējiem un veidosim pamatu nākotnei. Ričards [Milleners, komandas vadītājs] un pārējie puiši daudz izdarīja, lai atrastu iespēju viņam piedalīties Čīles rallijā, jo viņa sniegums līdz šim bijis neticams. Zinu, ka Latvijas rallijs bija viņa māju posms, bet tas, ko viņš paveica, divas dienas turoties piecu sekunžu robežās no Sebastjēna Ožjē, bija kaut kas diezgan unikāls, ņemot vērā visu spiedienu. Godīgi sakot, es gaidīju, ka vienā brīdī spiediens viņu noraks.”

Šonedēļ Seska/Franča ekipāža atkal startēs ar “Ford Puma Rally1” mašīnu bez hibrīda sistēmas, tāpat kā Polijā, kur tika izcīnīta piektā vieta. Tomēr Čīles rallijā ceļi nav tik ātri un ātrumposmi atrodas augstu virs jūras līmeņa, kas hibrīda mašīnām dos lielākas priekšrocības.

“Mēs atgriežamies ar tādu pašu pieeju, kā startējām Polijā,” stāsta Sesks. “Rallijs mums ir jauns, arī šī posma raksturs “Rally1″ mašīnai bez hibrīda ir jauns. Zinu, ka ātrākajos rallijos atšķirība nav tik liela, bet šeit Čīlē hibrīda sistēma palīdz vairāk nekā Polijas posmā. Svarīgākais ir parādīt, ka varam aizvadīt sacensības bez problēmām. Tas ir mūsu mērķis, sasniegt finišu bez kādām problēmām, jo tas ir pats vērtīgākais, spēt tikt galā ar šiem smagajiem un garajiem rallijiem.”

Somijas posmā debiju pie “Rally1” auto stūres piedzīvoja Sami Pajari, kurš tagad startēs arī Čīlē. Toreiz jaunais somu talants sākotnēji pieļāva kļūdas, bet pēc tam finišēja augstajā ceturtajā vietā.

“Ja man būtu bijusi iespēja piedalīties tikai Latvijas posmā un uzreiz ar hibrīda specifikācijas mašīnu, pirmajā ātrumposmā, iespējams, būtu kļūdījies tāpat kā Sami,” atzīst Sesks. “Bet bija jauki redzēt, ka viņš prata atgūties, iegūt uzvaru ātrumposmā un beigās finišēt ceturtais. Nav viegli kļūdīties un pēc tam atgūties, parādot labus rezultātus. Cepuri nost Sami priekšā par to.”

Sezonu Sesks sāka Eiropas čempionātā, bet pēc tam nolēma visus finansiālos resursus veltīt, lai sevi parādītu pasaules čempionāta vadošajā klasē. Šogad ERC sacensībās latvieši neatgriezīsies un nestartēs arī pēdējā posmā. Gatavojoties Čīles WRC sacensībām, ekipāža ar “Ford Fiesta Rally2” mašīnu Spānijā aizvadīja Granadas ralliju, kur izcīnīja otro vietu.

“Pēc Latvijas posma mēs apsēdāmies, un bija plāns aizvadīt dažus ERC rallijus,” atklāj Mārtiņš. “Pirms mēneša vēl septembris bija ieplānots kā pilnīgi brīvs mēnesis, Renārs [Francis, stūrmanis] bija iecerējis doties atvaļinājumā [laikā, kad notika Granadas rallijs], bet to bija jāatceļ. Bija jauki atgriezties, jo ir viegli aizmirst mazas lietas un, kā būt augstākajā līmenī.”

Pēc Polijā parādītā veikuma “M-Sport” izdevās pārdot Seska pilotēto mašīnu, kas jau nonākusi indonēziešu pilota Putras Rizkija īpašumā un tiek izmantota vietējās sacensībās. Pats Mārtiņš no sacensībām brīvajā laikā devās uz Indonēziju, lai strādātu par treneri.

“Manuprāt, kad esam pārdevuši šo pirmo mašīnu, ir interese arī par citām,” saka sportists, kuram pagājušajā nedēļā apritēja 25 gadi. “Šādi ir jāturpina. Varbūt arī pēc Čīles rallija varēsim pārdot mašīnu. Beigās tas būs ieguvums visiem.”

Ņemot vērā, cik mazs noieta tirgus ir Latvija, Mārtiņam jāmeklē veidi, kā būt noderīgam arī ārpus trases: “Jā, tāda ir šī lieta. Nākam no maza tirgus – Latvijas, tāpēc jāatrod vēl arī citi veidi, ne tikai braukšana. Bet beigās uzvarētājs ir tas, kurš ir ātrākais trasē. Spersim pa vienam solim un, cerams, tas atnesīs kaut ko vairāk. Tiešām ceru, ka mums ir kopīga nākotne ar “M-Sport” uz nākamo sezonu un ilgāk. Bet tagad daudz atkarīgs no tā, kā sevi parādīsim Čīlē.”

“Rally Chile Bio Bío” sāksies ar shedown sesiju ceturtdien, bet sacensības tiks aizvadītas piektdien, sestdien un svētdien, kad dalībnieki veiks 16 grants ātrumposmus ar kopējo garumu 306 kilometri.

Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *