Latvijas Mobilā telefona rallija komanda – sestajā vietā Neste Oil Rally Finland
Info: Mārtiņš Dzenītis
Foto: Raimonds Volonts, www.v4motors.lv
Ar lielisku panākumu – sesto vietu N4 kategorijā – pasaules autorallija čempionāta posmu Somijā noslēgusi „Latvijas Mobilā telefona rallija komandas” ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Absolūtajā vērtējumā Latvijas sportisti ieņēma 20. vietu.
Tādējādi Neikšāna/Dzirkala duets atkārtoja „Latvijas Mobilā telefona rallija komandas” panākumus pērn, kad Somijā 20. pozīcijā absolūtajā vērtējumā finišēja ekipāža Māris Neikšāns/Māris Jēkabsons. Tomēr šī gada sasniegums Neikšānam/Dzirkalam nāca spēcīgākā konkurencē, jo startēja teju visi pasaules vadošie rallija braucēji – „Neste Oil Rally Finland” bija arī junioru un N4 pasaules čempionātu posmi. Pērn N4 pasaules čempionāta posms Somijā nenotika.
„Būt sestajiem sacensībās, kurās piedalās visa pasaules N4 elite – tas ir ļoti labs sasniegums! Braucām ātri, bet ar garantiju – mūsu virsuzdevums bija sasniegt finišu, un tikai pēc tam uzrādīt pēc iespējas labāku rezultātu. Aizvadījām taktiski perfektu sacensību, un jau otro gadu pēc kārtas no Somijas mājup braucam ar lielisku sportisko rezultātu,” pēc finiša stāstīja Andis Neikšāns atzīstot, ka pat ja būtu braucis uz savu iespēju robežas, diez vai būtu finišējis augstākā vietā. „Pirmkārt, riskējot ir daudz lielākas iespējas nokļūdīties. Otrkārt, arī braucot maksimāli ātri, neesmu spējīgs uzrādīt tādu rezultātu kā tie sportisti, kuri man finišēja priekšā. Ja būtu braucis uz iespēju robežas, iespējams, absolūtajā vērtējumā būtu finišējis vienu pozīciju augstāk. Diez vai tā dēļ ir vērts uzņemties nevajadzīgu risku…Taču sestā vieta pasaulē spēcīgākajā konkurencē pasaules grūtākajā rallijā – manuprāt, tas ir labs panākums!”
Ekipāžas stūrmanim Pēterim Dzirkalam 20. vieta absolūti un 6. vieta N4 klasē ir lieliska debija pasaules rallija čempionātā. Viņš pēc finiša stāstīja: „Sacensībām bijām labi sagatavojušies – gan Andim, gan man nebija lielu problēmu izturēt 340 kilometrus ātrumsacensību režīmā. Arī mehāniķi bija lieliski pastrādājuši – mašīna darbojās nevainojami! Tomēr, lai kļūtu par pasaules līmeņa braucējiem, uz pasaules čempionāta posmiem jābrauc regulāri. Ar Latvijas pieredzi vien nepietiek. Tādēļ gribu pateikt lielu paldies SIA „Latvijas Mobilais telefons”, kuri jau piekto gadu pēc kārtas sagādā mums iespēju startēt pasaules čempionātā. Mūsu dalība nebūtu iedomājama arī bez pārējiem atbalstītājiem – „LEC”, „Latvijas Valsts Meži”, „Gros Auto”, „Bosch”, „Cramo”, „Neste Oil”, „Juneka” un „Agip”. Paldies liels visiem, kas mums ļāva izcīnīt šo augsto rezultātu Somijā!”
„Latvijas Mobilā telefona rallija komandas” vadītājs Pēteris Neikšāns pēc finiša pateicās sportistiem par lielisko sacensību, mehāniķiem par lielisko darbu sagatavojot un apkalpojot automašīnu un jo īpaši Latvijas rallija faniem, kuru Somijā šogad bija ļoti daudz: „Liels paldies visiem, kuri bija atbraukuši mūs atbalstīt. Mums nebija tiesību vairāku tūkstošu lielo atbalstītāju pulku pievilt – domāju, ka visi ir apmierināti gan ar Anda sniegumu trasē, gan ar rezultātu.”
Tagad „Latvijas Mobilā telefona rallija komanda” turpinās gatavoties rallijam „Latvija 2008″, kurā Anda Neikšāna/Pētera Dzirkala ekipāža cīnīsies par Latvijas čempiona titulu N4 klasē. Līdz tam plānots aizvadīt arī pāris sacensības ārvalstīs, lai labāk sagatavoties izšķirošajām cīņām Latvijā.
Pasaules čempionāta autorallijā posma „Neste Oil Rally Finland” rezultāti. Klase N4.
Juho Hanninens/Miko Markula (Somija, Mitsubishi Lancer Evolution IX) 3.08:38,1, Patriks Flodins/Gorans Bergstens (Zviedrija, Mitsubishi Lancer Evolution IX) +2:30,2, Jussi Valimaki/Jarko Koliolepo (Somija, Mitsubishi Lancer Evolution IX) +3:13,6, Jari Ketomā/Mīka Teiskonens (Somija, Subaru Impreza N14) +5:15,5, Oskars Svedlunds/Bjerns Nilsons (Zviedrija, Subaru Impreza N14) +6:02,4, Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Latvija, Mitsubishi Lancer Evolution IX) +8:24,1.
Anda Neikšāna/Pētera Dzirkala sniegums pa ātrumposmiem |
|||||
Nr. |
Nosaukums |
Km |
laiks |
vieta absolūti (deficīts līdz līderim) |
vieta klasē (deficīts līdz līderim) |
Killeri 1 |
2,06 |
1:28,5 |
33. (+8,0) |
13. (+2,4) |
|
SS2 |
Vellipohja 1 |
17,16 |
9:36,9 |
42. (+1:20,0) |
16. (+37,3) |
SS3 |
Mokkipera 1 |
11,38 |
6:21,7 |
42. (+51,2) |
17. (+32,2) |
SS4 |
Palsankyla 1 |
13,9 |
8:12,0 |
34. (+59,3) |
14. (+25,6) |
SS5 |
Vellipohja 2 |
17,16 |
9:33,3 |
43. (+1:23,4) |
17. (+37,6) |
SS6 |
Mokkipera 2 |
11,38 |
6:24,2 |
39. (+55,4) |
15. (+23,6) |
SS7 |
Palsankyla 2 |
13,9 |
8;14,2 |
33. (+1:06,4) |
13. (+30,4) |
SS8 |
Urria |
12,65 |
6:49,4 |
40. (+48,9) |
16. (+22,4) |
SS9 |
Lautapera |
7,87 |
4:19,7 |
26. (+27,3) |
10. (+10,8) |
SS10 |
Jukojarvi |
22,18 |
12:01,8 |
27. (+1:24,8) |
10. (+35,0) |
SS11 |
Killeri 2 |
2,06 |
1:26,3 |
18. (+6,3) |
3. (+1,3) |
SS12 |
Himos |
15,35 |
9:52,3 |
28. (+1;15,0) |
10. (+36,9) |
SS13 |
Hirvimaki |
10,67 |
6:37,5 |
27. (+49,8) |
9. (+20,0) |
SS14 |
Surkee 1 |
14,8 |
8:54,6 |
25. (+51,2) |
8. (+22,6) |
SS15 |
Leustu |
21,43 |
11:33,9 |
26. (+1:21,5) |
8. (+32,6) |
SS16 |
Kakaristo 1 |
20,09 |
11:56,6 |
21. (+1:13,4) |
5. (+30,4) |
SS17 |
Kaipolanvuori |
13,64 |
8:00,2 |
30. (+53,6) |
9. (+16,8) |
SS18 |
Surkee 2 |
14,8 |
8;59,5 |
25. (+1:03,6) |
7. (+14,7) |
SS19 |
Kakaristo 2 |
20,09 |
12:04,2 |
28. (+1:29,5) |
7. (+28,4) |
SS20 |
Juupajoki |
21,13 |
12:18,2 |
24. (+1:20,8) |
6. (+25,6) |
SS21 |
Vaarinmaja |
16,25 |
9:27,0 |
21. (+1:04,5) |
6. (+19,3) |
SS22 |
Lankamaa |
23,09 |
12:43,2 |
25. (+1:32,2) |
7. (+37,3) |
SS23 |
Hannula |
10,92 |
6:31,1 |
22. (+47,3) |
6. (+17,8) |
SS24 |
Ruuhimaki |
6,46 |
3:35,9 |
21. (+23,0) |
6. (+6,7) |
Kopā |
340,42 |
3.17:02,2 |
21. (+22:56,7) |
6. (+8:24,1) |