Karlosam Sainsam ir ideja, kā atjaunot WRC popularitāti
Divkārtējais pasaules rallija čempions Karloss Sainss uzskata, ka labākais laiks čempionāta vēsturē bija A grupas ēra. Šobrīd, kad WRC piedzīvo ne to vieglāko periodu un tiek plānotas lielas izmaiņas tehniskajos noteikumos, aizvien nav skaidrs, kāda būs nākotne.
WRC sacensībās Sainss startēja no 1987. līdz 2005. gadam, kopumā piedaloties 196 posmos, izcīnot 26 uzvaras, 97 pjedestālus un divus titulus 1990. un 1992. gadā. Savā karjerā spānis pārstāvēja tādu rūpnīcu komandas kā “Ford”, “Toyota”, “Lancia”, “Subaru” un “Citroën”.
Tagad pievērsies rallijreidam, kur turpina gūt panākumus, viņš atceras, ka A grupas ēra, kas aizsākās astoņdesmitajos gados un pastāvēja līdz deviņdesmitajiem, bija labs piemērs, kādai jābūt konkurencei WRC.
“Man labākais laiks WRC vēsturē ir, kad braucām ar A grupas mašīnām,” saka Sainss. “Tas bija laiks, kad visos nacionālajos čempionātos tika izmantotas tādas pašas mašīnas kā pasaules čempionātā. Braucām startēt posmos dažādās valstīs un vietējie puiši varēja izrādīt konkurenci rūpnīcas komandām un pārsteigt. Tas bija labs laiks, kad daudzas nacionālo čempionātu mašīnas pievienojās WRC.”
Sainss prāto, ka kaut kas līdzīgs būtu vislabākā izvēle arī šobrīd.
“Manuprāt, tā ir laba formula, ja vietējos čempionātos startē ar tādām pašām mašīnām kā WRC,” uzskata Sainss. “Atceros, ka Lielbritānijā cīnījāmies pret Marku Higinsu un Gvindafu Evansu, tad devāmies uz Itāliju un tur bija Franko Kuniko. Tāpat Francijā un citur bija līdzīga līmeņa mašīnas.”
Kā piemēru var minēt Itālijas čempionāta braucēja Kuniko uzvaru 1993. gada WRC posmā “Rally Sanremo”.
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com