Junioru klašu Eiropas rallija čempioniem – grandiozas balvas
Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Pāreja no “Rally2” uz “Rally3” automašīnām padarīs finansiāli pieejamākas starptautiskās sacensības ar pilnpiedziņas auto. 2021. gada FIA Eiropas rallija čempionāta (ERC) Junioru čempions balvā saņems dalību 2022. gada Junioru pasaules čempionātā (“Junior WRC”) ar “M-Sport” sagatavotu “Ford Fiesta” un “Pirelli” riepām. Savienība ar “Junior WRC” ļauj izveidot skaidru izaugsmes ceļu jaunajiem rallija talantiem. Nākamā gada “ERC3 Junior” čempions balvā saņems dalību 2022. gada “ERC Junior” čempionātā ar “M-Sport” rūpnīcas “Ford Fiesta Rally3” un “Pirelli” riepām.
ERC Junioru čempionāta starts paredzēts 2021. gada maijā, ar palielinātu čempionāta partnera “Pirelli” iesaistīšanos. Tuvākajā laikā tiks atsevišķi ziņots par atbalsta mehānismu pilotiem, kuri vēl nav sasnieguši 28 gadu vecumu un plāno startēt ar “Rally2” automašīnām.
Plašu popularitāti iemantojušais ERC Junioru čempionāts 2021. gada sezonu sagaidīs ar būtiskām izmaiņām. Atbilstoši FIA Pasaules Motoru sporta padomē (WMSC) apstiprinātajam, ERC1 Junioru čempionāts turpmāk pārdēvēts par ERC Junioru čempionātu un paredzēts, ka dalībnieki tajā sacentīsies ar nākamās paaudzes “Rally3” automašīnām, izmantojot “Pirelli” riepas. Šīs intriģējošās izmaiņas saistītas ar mērķi samazināt izmaksas, nodrošinot jaunajiem rallija talantiem, finansiāli pieejamāku starptautisku čempionātu ar pilnpiedziņas automašīnu. ERC Junioru čempionāts arī turpmāk paliek atvērts visām komandām, un būs pirmais, kas nodrošinās iespēju sacensties ar jaunākajām “Rally3” automašīnām, kurām paredzēta būtiska loma FIA izstrādātajā rallija hierarhijā.
Pateicoties FIA, “M-Sport”, “Pirelli”, “Eurosport Events” vienotajam darbam, izdevies panākt pavisam jaunu vilkmi, “ERC Junioru” čempionāta uzvarētājam balvā nodrošinot piecu posmu dalību 2022. gada FIA pasaules rallija čempionātā junioriem (“Junior WRC”) ar “M-Sport” “Fiesta” automašīnu un “Pirelli” riepām. Tikmēr “ERC3 Junior” čempionāts arī turpmāk nodrošinās iespēju dalībniekiem sacensties ar priekšpiedziņas “Rally4” un “Rally5” automašīnām, tāpat izmantojot “Pirelli” riepas. Precīzāks izklāsts dalībniekiem tiks izsniegts reģistrējoties čempionātam.
“ERC3 Junior” čempionāts tika izveidots 2014. gadā, kā kopīga “Eurosport Events” un FIA iniciatīva, un arī nākamgad tas turpinās pastāvēt kā čempionāts, kurā startēt ar dažādu ražotāju “Rally4” un “Rally5” auto, izmantojot “Pirelli” riepas. 2021. gada “ERC3 Junior” čempions balvā saņems trīs apmaksātus posmus 2022. gada “ERC Junior” čempionātā ar “Ford Fiesta Rally3” auto un “Pirelli” riepām. Savukārt, ja čempions titulu būs izcīnīs ar “Fiesta Rally4” automašīnu, tad balvā saņems apmaksātu dalību visos sešos 2022. gadā paredzētajos posmos ar “Ford Fiesta Rally3” un Pirelli riepām. Precīzāka informācija tiks izziņota tuvākajā laikā.
2021. gada junioru čempionātā paredzēti seši posmi, bet sezonas kopvērtējumā tiks skaitīti ekipāžas pieci labākie rezultāti. Čempionāta starts plānots no 6. līdz 8. maijam ar “Rally Islas Canarias”, bet noslēgums no 22. līdz 24. oktobrim ar “Rally Hungary”. Trešais posms notiks no 1. līdz 3. jūlijam Latvijā, “Rally Liepāja” ietvaros.
Kalendārs 2021:
Posms | Rallijs | Valsts | Segums | Norises laiks |
1. | Rally Islas Canarias | Spānija | asfalts | 6.-8. maijs |
2. | 77th Rally Poland | Polija | grunts | 18.-20. jūnijs |
3. | Rally Liepāja | Latvija | grunts | 1.-3. jūlijs |
4. | Rally di Roma Capitale | Itālija | asfalts | 23.-25. jūlijs |
5. | 50th Barum Czech Rally Zlín | Čehija | asfalts | 27.-29. augusts |
6. | Rally Hungary | Ungārija | asfalts | 22.-24. oktobris |
Tuvākajā laikā tiks ziņots par atsevišķu atbalsta mehānismu pilotiem, kuri 2021. gada 1. janvārī vēl nebūs sasnieguši 28 gadu vecumu, un 2021. gada Eiropas rallija čempionātā plāno startēt ar “Rally2” automašīnām.
Īvs Matons, FIA rallija direktors: “Šis ir pirmais no vairākiem paziņojumiem, ar kuriem vēlamies pārstrukturēt rallija sacensību sportisko hierarhiju jeb piramīdu. Izsaku lielu pateicību M-Sport, Pirelli un Eurosport Events, kuri atsaucās šai iniciatīvai, kas ļaus izveidot skaidri saprotamu attīstības ceļu starp FIA Eiropas rallija čempionātu un FIA pasaules rallija čempionātu. Lai parūpētos par rallija nākotnes izaugsmi, jaunajiem rallija talantiem šobrīd ir īpaši svarīgi nodrošināt pieejamību, un iespēju gūt starptautisku pieredzi ar pilnpiedziņas auto. Šī jaunā struktūra tieši to arī ļaus panākt.”
Žans-Baptists Lejs, “Eurosport Events”, FIA ERC koordinators: “Būtu ļoti vienkārši turpināt priecāties par čempionāta sasniegtajiem rezultātiem un par jauno rallija talantu demonstrēto sniegumu ar Rally2 auto, kāpjot uz goda pjedestāliem un izcīnot uzvaras. Tomēr, sezonas gaitā guvām divas ļoti nozīmīgas atziņas. Pirmkārt, jaunie talanti apliecināja savas prasmes cīnīties par uzvarām arī ERC kopvērtējumā. Ļoti ceram, ka viņi to turpinās darīt arī turpmāk. Tanī pat laikā, ir skaidri arī redzam, ka plaisa starp priekšpiedziņas ERC3 Junior un pilnpiedziņas ERC1 Junior klasēm nekļūst mazāka. Solis uz priekšu ir pietiekami plats, un ekipāžām ir lielas grūtības nodrošināt nepieciešamo finansējumu, it sevišķi globālās pandēmijas laikā. Tieši tāpēc jaunākās paaudzes Rally 3 ir lielisks risinājums, rodot balansu starp izmaksām un pieredzes gūšanu ar pilnpiedziņas auto. Tāpat neesam aizmirsuši par pilotiem, kuri turpinās startēt ar Rally2 automašīnām, un kuri nepārsniedz 28 gadu vecumu. Ļoti novērtējam viņu dalību un startu rallijos, tāpēc jau tuvākajā laikā ziņosim par tieši šīm ekipāžām paredzētu atbalsta mehānismu. Tikmēr ERC3 Junior absolventus un citus jaunos talantus nākamgad sagaida aizraujoša sezona ar Rally3 auto.”
Malkolms Vilsons, “M-Sport” izpilddirektors: “Jauno talantu attīstība vienmēr bijusi mūsu biznesa pamatu pamatā, un Eiropas rallija čempionāts izsenis pierādījis, ka spēj uzrunāt labākos no tiem. Daudz pūļu esam veltījuši, lai nodrošinātu skaidri izprotamu un finansiāli pieejamu ceļu, lai jaunie rallija talanti spētu sasniegt mūsu sporta augstākās virsotnes. Šī sadarbība un jaunais mehānisms to vēlreiz apliecina. Ar nepacietību gaidu 2021. gadu, lai novērtētu jauno talantu izaugsmi un viņu ceļu pretim galvenajam mērķim – pasaules čempiona titulam.”
Terencio Testoni, “Pirelli” rallija nodaļas vadītājs: “Pirelli vienmēr bijis nozīmīgi sniegt atbalstu jauno rallija talantu attīstībai – ko pierāda dažādas mūsu programmas, sākot ar Pirelli Star Driver, un beidzot ar nesen izziņoto FIA Rally Star programmu. Tieši tāpēc esam priecīgi, ka varēsim atbalstīt ERC Junior čempionātu, nodrošinot riepas Rally3 automašīnām. Tas radīs nepieciešamo sistēmu, lai jaunie talanti spētu turpinātu savu izaugsmes ceļu, nonākot pašā augstākajā līmenī – kurā jau atkal ir iespējams startēt ar Pirelli riepām.”
Izmantotie resursi:
www.lvrally.com