Jordānijas rallija treniņos ātrākais P.Solbergs, pirmā rallija diena atcelta
Info: www.autosport.com
Foto: www.rallysport.hu
Noslēgušies Jordānijas WRC rallija treniņbraucieni, kuros ātrāko laiku uzrādīja norvēģis Peters Solbergs, aiz sevis atstājot Sebastianu Loebu un Jari Mati Latvalu.
Noteikti šis posms daudziem rallija dalībniekiem, organizatoriem un skatītājiem paliks ilgi atmiņā. Lai arī rallijs vēl nav sācies (aizvadīti tikai treniņbraucieni), notikumi, kas norisinājās pirms tā sākumā, ir tādi, par kuriem gan šobrīd, gan arī vēlāk varēs gardi pasmieties. Proti, ceļš uz Jordāniju nesākās tā, kā tas sākumā bija plānots, jo, ņemot vērā politiskos nemierus Sīrijā, tika nolemts uz Jordāniju doties caur Izraēlu.
Parasti rallija komandas sacīkšu norišu vietā ierodas sestdienā, lai pēc tām lēnā garā varētu sākt gatavot komandu servisa zonu un citas ar ralliju saistītas lietas. Taču Jordānijā viss notika daudz savādāk. Sākotnēji bija plānots, ka trases pierakstīšana notiks pirmdien, taču, ņemot vērā to, ka uz kuģa atradās gandrīz visu komandu (vairāk par 30) trases pierakstu mašīnas, trases pierakstīšana tika atlikta uz otrdienu. Taču vēlāk izrādījās, ka kuģim, kurš transportēja visas nepieciešamās lietas, esot problēmas ar dzinēju, tāpēc tas nespēja ierasties sākotnēji norādītajā laikā. Vēlāk, pietuvojoties Haifas ostai, sākās vētra, kas neļāva kuģim doties ostā, līdz kurai bija atlicis tikai viens kilometrs. Vētra beidzās, taču tad apstājās kuģa otrs dzinējs, tādējādi, lai tiktu ostā, bija nepieciešama trīs velkoņu palīdzība. Lai vai kā, bet aizvakar pusnaktī visas komandas beidzot nokļuva servisa parkā, taču viens bija skaidrs – rallija pirmā diena, kurai bija jāsākas ceturtdien, ir atcelta. Kā atzina “Ford” komanda, tad parasti, lai visu sataisītu un sagatavotu rallijam, komandai nepieciešamas trīs līdz četras dienas, taču šoreiz nācās iztikt vien ar nepilnu dienu. Jāatzīmē, ka nesen Izraēlas transporta ministrija paziņoja, ka tā konfiscē šo kuģi, tāpēc komandām, lai nokļūtu uz nākamo posmu, kurš maija sākumā notiks Sardīnijā, tagad būs jāmeklē cits kuģis.
Jāatzīmē, ka otrdien un trešdien komandas ar citām mašīnām veica trases pierakstus, pēc kuriem daži braucēji atzina, ka bija grūti pierakstīt trasi ar svešu automašīnu. To, kurš labāk un precīzāk pierakstīja trasi, mēs uzzināsim sestdienas vakarā, kad beigsies rallijs. Jā, sestdienā, nevis, kā ierasts, svētdienā…
Vakar sportisti beidzot varēja sēsties savās kaujas mašīnās, lai nedaudz izmēģinātu Jordānijas ceļus, kas prasa lielu precizitāte, jo katra izbraukšana ārpus trases var beigties ļoti slikti. Visātrāk šodien divus kilometrus garo treniņposmu veica Peters Solbergs, aiz sevis atstājot Loebu un Latvalu. Šodien, rallija pirmajā dienā, pilotiem būs jāaizvada seši ātrumposmi, kas kopā sastādīs 144 kilometrus.
Jordānijas WRC rallija treniņbraucienu rezultāti
1. |
P. Solbergs |
Citroen DS3 WRC |
1:15.1 |
2. |
S.Loebs |
Citroen DS3 WRC |
1:15.5 |
3. |
J.M.Latvala |
Ford Fiesta RS WRC |
1:15.8 |
4. |
M.Hirvones |
Ford Fiesta RS WRC |
1:15.9 |
5. |
S.Ogērs |
Citroen DS3 WRC |
1:15.9 |
6. |
M.Vilsons |
Ford Fiesta RS WRC |
1:16.8 |
7. |
K.Raikonens |
Citroen DS3 WRC |
1:16.8 |
8. |
H.Solbergs |
Ford Fiesta RS WRC |
1:16.9 |
9. |
M.Ostbergs |
Ford Fiesta RS WRC |
1:17.8 |
10. |
N.Al-Atijahs |
Ford Fiesta S2000 |
1:18.0 |