2027. gadā jauns konstruktors ienāks WRC

FIA atklājusi detaļas par jaunu konstruktoru, kas jau strādā pie automobiļa izstrādes startam pasaules rallija čempionātā pēc jaunajiem WRC27 tehniskajiem noteikumiem. Projekts ar nosaukumu “Project Rally One” kļūs par pirmo, kuru oficiāli vada neatkarīgs tūninga uzņēmums jaunā regulējuma ietvaros.
“Project Rally One” izveidojuši pieredzējušais autosporta inženieris Lionels Hansens, bijušais FIA rallija direktors un “Citroën” WRC komandas vadītājs Īvs Matons, kā arī beļģu “Prospeed Engineering”. Viņu mērķis ir no nulles izstrādāt, uzbūvēt un homologēt WRC27 specifikācijas automobili, kas būs gatavs startam jau nākamā tehniskā cikla sākumā 2027. gadā.
Līdz šim publiski bija zināms tikai par “Toyota” darbu pie WRC27 auto, taču FIA tehniskais direktors Ksaviē Mestelāns Pinons jau vasarā atklāja, ka vismaz divi neatkarīgi projekti cieši sadarbojas ar FIA. Jaunie noteikumi, kas paredzēti desmit gadu periodam, izstrādāti ar mērķi samazināt izmaksas un piesaistīt jaunus dalībniekus. Automobiļu cenu griesti noteikti 345 000 eiro apmērā, jauda būs aptuveni 300 zirgspēki, tiks izmantota telpiskā rāmja tipa šasija un atsevišķi “Rally2” komponenti.
“Project Rally One” gadījumā progress jau ir ievērojams – šasijas projektēšana un izgatavošana ir pabeigta, bet prototips šobrīd tiek komplektēts. Pēc tam sekos intensīva attīstības programma ar vairāk nekā 6000 kilometru testiem uz grants un asfalta, bet pirmais shakedown paredzēts 2026. gada pavasarī.
“Būt pirmajiem, kas prezentē jaunu auto nākamajai WRC ērai, mums ir liels lepnums,” sacīja Hansens. Savukārt FIA pārstāvis Mestelāns Pinons uzsvēra, ka šis projekts apliecina jauno regulējumu dzīvotspēju un iespēju neatkarīgiem konstruktoriem konkurēt ar autoražotājiem vienlīdzīgos apstākļos.