‘Hyundai’ vadītājs WRC rīkotājiem iesaka ņemt piemēru no F1

Foto: Bitto Zsolt
“Hyundai Motorsport” vadītājs Sirils Abitebūls uzskata, ka jaunajam pasaules rallija čempionāta promoteram būs jāpieņem drosmīgi un mērķtiecīgi lēmumi, lai panāktu WRC sacensību progresu. Francūzis, kurš agrāk vadīja “Renault” F1 komandu, uzsvēra, ka ir vajadzīgs vienkāršs, skaidrs un izpildāms plāns, līdzīgi kā tas notika “Formula 1” pārmaiņu laikā.
“Atceros, kad “Liberty Media” pārņēma F1 čempionātu, viņiem bija trīs prioritātes: digitālais virziens, ASV un Ķīna, un viena darbība: jauns logo,” atminējās Abitebūls. “Tas sākumā izklausījās vienkārši, bet tieši tāda skaidrība un konsekvence nodrošināja izaugsmi. Plānam nav jābūt sarežģītam, bet tā izpildei jābūt stingrai. Tas nozīmē cilvēkus un resursus.”
Abitebūls norādīja, ka WRC pārāk bieži iestrēgst konservatīvismā un iekšējās domstarpībās starp FIA, promotoru un sacīkšu rīkotājiem. “F1 ir progresīva, jo tai ir sakārtota pārvaldība un konstruktīva sadarbība. Rallijā bieži vien jebkuras izmaiņas sākas ar debatēm par to, vai vispār kaut ko drīkst mainīt. Tādēļ sporta attīstība bremzējas,” viņš uzsvēra.
Pēc Abitebūla domām, jaunajam promoteram jāspēj atrast līdzsvars starp tradīciju saglabāšanu un modernizāciju. Viņš kā piemēru minēja F1 ilgo ceļu uz ASV tirgu: “Tas prasīja gandrīz desmit gadus, no 2016. līdz 2026. gadam, lai sporta struktūra tur kļūtu stabila. Tas parāda, ka pareizām pārmaiņām vajadzīgs laiks, taču jābūt skaidram plānam no paša sākuma.”
Lēmumu par jauno WRC promotoru FIA pasaules motoru sporta padome pieņems decembrī. FIA viceprezidents Malkolms Vilsons atzina, ka ir optimistisks: “Interese ir ļoti liela, un mēs tuvojamies gala izvēlei. Mērķis ir, lai jaunais promotors darbu sāktu jau nākamā gada janvārī.”
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com