FIA prezentē WRC27 rallija mašīnu vizuālās aprises

Foto: FIA

FIA publiskojusi jaunus vizuālos maketus WRC27 tehniskajiem noteikumiem, vienlaikus apstiprinot, ka augstākās klases rallija automašīnām arī turpmāk tiks saglabāts nosaukums “Rally1”. Līdz ar to pēc 2027. gada regulējumu stāšanās spēkā WRC augstākajā kategorijā nepazudīs līdzšinējais apzīmējums, kas tika ieviests 2022. gadā.

WRC27 tehniskie noteikumi sākotnēji tika apstiprināti 2024. gada decembrī, bet kopš tā laika tie tika precizēti homologācijas procesam, ko FIA oficiāli apstiprināja Pasaules Motoru sporta padomes sēdē 10. decembrī. Tagad federācija pirmo reizi parādījusi, kā jaunās prasības izskatās praksē.

No ārpuses būtiskākā izmaiņa būs vienkāršotā aerodinamika, salīdzinot ar pašreizējo “Rally1” paaudzi. Zem virsbūves paneļiem, kas stiprināti pie telpiskā rāmja drošības karkasa, atradīsies no “Rally2” atvasināts 1,6 litru turbomotors, kā arī dubulto sviru balstiekārta, kas aizstās līdz šim izmantotos “MacPherson” statņus.

Lai gan noteikumu izstrādes laikā lietots nosaukums WRC27, FIA nolēmusi saglabāt “Rally1” apzīmējumu, uzsverot, ka tieši šīs automašīnas arī turpmāk pārstāvēs rallija sporta virsotni. Tajā pašā laikā FIA apstiprina, ka jaunās paaudzes “Rally1” automašīnas sacentīsies vienā klasē ar esošajām “Rally2” mašīnām, nodrošinot plašāku un daudzveidīgāku konkurenci.

FIA viceprezidents sporta jautājumos Malkolms Vilsons norādīja: “Elastība ir WRC27 noteikumu pamats. Jaunie “Rally1″ koncepti parāda, cik plašs tehnisko risinājumu klāsts ir iespējams, vienlaikus saglabājot augstākā līmeņa WRC prasības.”

Drošības karkasa filozofija, kas tika ieviesta 2022. gadā, saglabāsies arī 2027. gadā, taču tā ir būtiski pilnveidota, lai samazinātu sarežģītību un izmaksas. FIA uzsver, ka uzlabota triecienu enerģijas absorbcija un drošība visos sadursmju virzienos, vienlaikus ievērojot mērķi – 345 000 eiro cenu griestus vienam automobilim.

Jaunie noteikumi paredz arī lielāku brīvību virsbūves dizainā, ļaujot konstruktoriem izmantot gan sērijveida modeļu siluetus, gan pilnīgi jaunus risinājumus. FIA cer, ka šī pieeja piesaistīs gan autoražotājus, gan tā dēvētos tūnerus, veicinot WRC izaugsmi un ilgtspēju nākamajā desmitgadē.

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *