Fēlikss Baumgartners lido debesīs un sacenšas ar Playboy modeli rallijā

Info: Inese Grīnberga
Foto: www.motorenlinea.es

Šī gada oktobrī ļoti daudzi aizrautīgi sekoja līdz austriešu izpletņlēcējam Fēliksam Baumgartneram –  viņš, nolecot no 39 kilometru augstuma, kļuva par pirmo cilvēku pasaulē, kurš bez jebkādām mehāniskām palīgiekārtām ir pārsniedzis skaņas ātrumu, krītot ar vairāk nekā 1137 km/h lielu ātrumu. Viņš ir arī pirmais cilvēks, kurš uzstādīja jaunus pasaules rekordus – augstākais brīvais kritiens un visaugstāk veiktais lidojums ar  gaisa balonu – 39,045 km.

Pēc šī lēciena austrietis ir aizgājis no profesionāla izpletņlēkšanas sporta, tomēr ilgi mierīgo viņš nosēdēt nav varējis, jo, kā vēsta RedBull.com, Baumgartners adrenalīna meklējumos decembra sākumā sēdās pie Subaru Impreza WRC automašīnas stūres, lai Varšavā piedalītos ”Barborka Rally” 50 gadu jubilejas sacīkstē.

Lai sagatavotos rallijam, Fēliks aizvadīja dažus nopietnus testus: “Mēs sākām pēcpusdienā un braucām līdz pat naktij. Man bija iespēja notestēt visa veida riepas gan uz grants, gan uz asfalta – gan slapja, gan sausa.” Kā viens no visgrūtākajiem uzdevumiem Fēliksa esot bijušas mucas, ap kurām esot bijis divreiz jāapdriftē pilsētas ātrumposmā: “Sākumā mans Austrijas stūrmanis Klauss deva norādījumus, kā apdriftēt mucas, bet man nekādi tas neizdevās, tāpēc aizvietoju viņu ar Tomašu Kuhāru (vairākkārtēju Polijas čempionu), kurš sniedza dažus ļoti labus padomus, kas vēlāk nostrādāja patiešām perfekti. Liels paldies viņam par to!”

Pats rallijs Fēliksam neizdevās kā plānots, jo ekipāža tika diskvalificēta. Kā intervijā atzīst Baumgartners, vienu no ātrumposmiem kļūdas dēļ viņi esot veikuši divreiz: “Bija ļoti interesanti, mēs finišējām visos ātrumposmos un nesadauzījām mašīnu – par to es esmu lepns. Šī diena nebija viegla, jo visi ātrumposmi bija ļoti sarežģīti – vietām ļoti slidens, citviet tieši pretēji. Vienīgā lielā kļūda, ko pieļāvām, bija otrajā ātrumposmā, kuru izbraucām divreiz, tāpēc tikām diskvalificēti.”

Neskatoties uz būtisko kļūdu, austrietis slavē savu tautieti un stūrmani: “Klauss, mans stūrmanis, kurš patiesībā nemaz nav pieredzējis rallija braucējs, darīja lielisku darbu. Viņš stenogrammu lasīja vienkārši perfekti, un mēs lieliski pavadījām laiku.” Fēliksa stūrmanis par pieļauto kļūdu izsakās ar humoru, sakot, ka Fēliksam vienkārši patīk braukt, un tieši tāpēc, par godu pilotam, ātrumposmu nobraukuši divreiz.”

Pasaules rekordists atzīst, ka  rallijs ir ļoti sarežģīts sporta veids: “Tas ir sarežģīts un grūts sporta veids, kur pastāv tik daudz izvēles nepieciešamību un iespējamo variantu, piemēram, pareizas riepu izvēles un kombinācijas, regulējumi, visas šīs dažādās lietas. Protams, arī stūrmanis rallijā spēlē ļoti lielu lomu, tāpat svarīga ir arī stenogrammas pierakstu veikšana – no tā visa var tik daudz mācīties. Es patiešām ļoti ceru, ka varēšu nākošgad šeit atgriezties.”

Nobeigumā Fēlikss atzīst: “Mums patīk sāncensība un izaicinājumi, un mēs pierādīsim pasaulei, ka ātrākais vīrs debesīs zin arī, kā stūrēt mašīnu.”

Video par Baumgartnera dalību Barborkas rallijā redzams te: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jN_j8ZIJ9DU

Interesanti, ka šogad Barborkas rallijā piedalījās arī mums zināmā Playboy modele Inese Tuškanova, kura kopvērtējumā apmēram no 100 dalībniekiem finišēja 26.vietā, N3 klasē iegūstot 6.vietu. Ineses stūrmane Natālija Potapova savas aizņemtības dēļ ir atteikusies no rallija, līdz ar to Ineses sapnis par sieviešu ekipāžu līdz galam nav piepildījies. Šajās sacensībās Inese  piedalījās ar jaunu stūrmani pie sāniem, somu braucēju Dunkanu Nivenu. Ar Dunkanu Inese plāno braukt arī turpmāk, 2013.gadā piedaloties dažos Eiropas čempionāta posmos kā arī startējot visu Somijas rallija čempionāta posmus. Barbokas rallijs esot bijis kā treniņš jaunizveidotajai ekipāžai.

Interesants ir fakts, ka tieši Barborkas rallijs 2004.gadā bija pirmais šāda veida motorsporta pasākums F1 pilotam Robertam Kubicam, kurš 2011.gada novembrī avarēja Ronde di Andora rallijā, gūstot nopietnus ievainojumus, kas liedza viņam iespēju tālāk piedalīties F1, un lika izlaist visu 2012.gada sezonu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *