ERC leģendas: piloti, kas kļuvuši par Eiropas rallija čempioniem
Šajā nedēļas nogalē Korsikas rallijā starp somu Esapeku Lapi un vācieti Zepu Vīgandu notiks izšķirošā cīņa par Eiropas čempiona titulu. Gaidot šo cīņu, piedāvājam nelielu ieskatu vēsturē – atcerēsimies dažus no Eiropas rallija čempioniem.
Džandomeniko Baso. Itāļu rallija meistars ERC titulus izcīnīja 2006. un 2009. gadā, pārstāvot “Abarth” rūpnīcas komandu.
Miki Biasjons. Vēl pirms kļuva par pasaules rallija čempionāta zvaigzni, Biasjons kļuva par ERC čempionu 1983. gadā.
Dario Cerato. Pirmo ERC titulu 1985. gadā Cerato guva ar “Lancia 037”, bet otro titulu 1987. gadā izcīnīja startējot ar “Lancia Delta HF Integrale” (attēlā).
Simons Žans-Žozefs. Par Eiropas čempionu Žanam-Žozefam izdevās kļūt divreiz – 2004. gadā ar “Renault Clio Super 1600” automobili un 2007. gadā ar “Citroen C2 S1600”.
Pjero Ljati. Ljati iegājis vēsturē ne vien kā pirmais pilots, kurš izcīnījis uzvaru iestājoties “World Rally Car” jeb WRC mašīnu ērai pasaules čempionātā 1997. gadā, bet 1991. gadā ar “Lancia Delta Integrale 16V” auto arī ieguvis ERC titulu.
Valters Rorls. Par Eiropas rallija čempioniem kļuvuši 14 vācu piloti. Rorls bija desmitais no viņiem, čempiona titulu gūstot 1974. gadā. Viņam pieder arī divi pasaules čempiona tituli.
Luka Roseti. Viens no panākumiem bagātākajiem pilotiem ERC vēsturē. Trīskārtējais Eiropas čempions vienu titulu guva “Peugeot” sastāvā, bet otru – braucot “Abarth” komandā.
Armīns Švarcs. Kad “Toyota” komandu izslēdza no pasaules čempionāta, Švarcs pāgāja uz ERC un ar četrām uzvarām 1996. gadā kļuva par čempionu.
Bruno Tirī. Šis beļģu pilots 2003. gadā kļuva par pēdējo sportistu, kas Eiropas čempiona titulu guvis startējot ar WRC klases auto. Iepriekšējās sezonās WRC mašīnas dominēja Eiropas čempionātā.
Visi Eiropas čempioni:
1953 – Helmut Polensky (Porsche 356 Coupé / Fiat 1100)
1954 – Walter Schlüter (DKW 1000)
1955 – Werner Engel (Mercedes-Benz 300 SL)
1956 – Walter Schock (Mercedes-Benz 220 / Mercedes-Benz 300 SL)
1957 – Ruprecht Hopfen (Borgward / Saab 93)
1958 – Gunnar Andersson (Volvo PV444 / Volvo PV544)
1959 – Paul Coltelloni (Alfa Romeo / Citroën ID 19)
1960 – Walter Schock (Mercedes-Benz 220 SE)
1961 – Hans-Joachim Walter (Porsche 356 Carrera Coupé)
1962 – Eugen Böhringer (Mercedes-Benz 220 SE)
1963 – Gunnar Andersson (Volvo 122 S / Volvo PV544)
1964 – Tom Trana (Volvo PV544 S)
1965 – Rauno Aaltonen (BMC Mini Cooper S)
1966 – Lillebror Nasenius (Opel Rekord)
1967 – Sobiesław Zasada (Porsche 911 S / Porsche 912)
1968 – Pauli Toivonen (Porsche 911 T)
1969 – Harry Källström (Lancia Fulvia Coupé 1.3 HF / Lancia Fulvia Coupé 1.6 HF)
1970 – Jean-Claude Andruet (Alpine A110 1600)
1971 – Sobiesław Zasada (BMW 2002 TI)
1972 – Raffaele Pinto (Fiat 124 Sport Spyder)
1973 – Sandro Munari (Lancia Fulvia Coupé 1.6 HF)
1974 – Walter Röhrl (Opel Ascona A)
1975 – Maurizio Verini (Fiat 124 Abarth Rallye)
1976 – Bernard Darniche (Lancia Stratos HF)
1977 – Bernard Darniche (Lancia Stratos HF)
1978 – Tony Carello (Lancia Stratos HF)
1979 – Jochi Kleint (Opel Ascona B / Opel Kadett GT/E)
1980 – Antonio Zanini (Porsche 911 SC / Ford Escort RS1800)
1981 – Adartico Vudafieri (Fiat 131 Abarth)
1982 – Antonio Fassina (Opel Ascona 400)
1983 – Miki Biasion (Lancia Rally 037)
1984 – Carlo Capone (Lancia Rally 037)
1985 – Dario Cerrato (Lancia Rally 037)
1986 – Fabrizio Tabaton (Lancia Delta S4)
1987 – Dario Cerrato (Lancia Delta HF 4WD)
1988 – Fabrizio Tabaton (Lancia Delta HF 4WD / Lancia Delta Integrale)
1989 – Yves Loubet (Lancia Delta Integrale)
1990 – Robert Droogmans (Lancia Delta Integrale 16V)
1991 – Piero Liatti (Lancia Delta Integrale 16V)
1992 – Erwin Weber (Mitsubishi Galant VR-4)
1993 – Pierre-César Baroni (Lancia Delta HF Integrale / Ford Escort RS Cosworth)
1994 – Patrick Snijers (Ford Escort RS Cosworth)
1995 – Enrico Bertone (Toyota Celica Turbo 4WD)
1996 – Armin Schwarz (Toyota Celica GT-Four ST205)
1997 – Krzysztof Hołowczyc (Subaru Impreza 555)
1998 – Andrea Navarra (Subaru Impreza 555)
1999 – Enrico Bertone (Renault Mégane Maxi)
2000 – Henrik Lundgaard (Toyota Corolla WRC)
2001 – Armin Kremer (Toyota Corolla WRC)
2002 – Renato Travaglia (Peugeot 206 WRC)
2003 – Bruno Thiry (Peugeot 206 WRC)
2004 – Simon Jean-Joseph (Renault Clio S1600)
2005 – Renato Travaglia (Mitsubishi Lancer Evo VII / Renault Clio S1600)
2006 – Giandomenico Basso (Fiat Punto Abarth S2000)
2007 – Simon Jean-Joseph (Citroën C2 S1600 / Citroën C2 R2)
2008 – Luca Rossetti (Peugeot 207 S2000)
2009 – Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000)
2010 – Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000)
2011 – Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000)
2012 – Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000)
2013 – Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000)
Info: fiaerc.com / wikipedia.org
Foto: rallymemory.blogspot.com