Elektriskās WRC mašīnas 2027. gadā – aizvien viens no variantiem

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Šobrīd aizvien nav izslēdzama iespēja, ka 2027. gada tehniskie noteikumi ļaus piedalīties pasaules rallija čempionātā ar iekšdedzes, pilnībā elektriskiem vai hibrīda dzinējiem, atzinis Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) tehniskais direktors Havjērs Mestelans Pinons.

Jau aptuveni 18 mēnešus FIA aktīvi strādā pie “Rally1” un “Rally2” klašu sacīkšu auto nākotnes virziena. Paredzams, ka jaunie tehniskie noteikumi, kas stāsies spēkā 2027. gadā, tiks apstiprināti FIA Pasaules Motoru sporta padomes (WMSC) sēdē šī gada decembrī.

Noteikuma izstrādātāju galvenais mērķis ir parūpēties, lai pašreizējie ražotāji neaiziet, bet klāt nāk citi. Pašlaik iespējamie virzieni ir dažādi. 2027. gadā varētu turpināties iekšdedzes motoru izmantošana, bet varētu arī būt, ka tiek atļauts izmantot pilnībā elektriskus vai hibrīda motorus.

“Mēs varam uzskatīt, ka piemērotas ir visas tehnoloģijas, bet ir svarīgi pieņemt labāko lēmumu attiecībā uz to, kas būtu labākais rallijam, kurš čempionāts ir piemērots kurai tehnoloģijai,” saka Mestelans Pinons. “Šobrīd esam stingri pārliecināti, ka biodegviela vai sintētiskā degviela ir laba lieta. Un pēc tam mēs gribam atvērt noteikumus motoru elektrifikācijai, kas varētu būt gan hibrīda motors, gan pilnībā elektrisks.”

Līdz ar to arī WRC čempionātā varētu tikt realizēta tehnoloģiju cīņa, līdzīgi kā tas ir pēdējos gados panīkumu piedzīvojušajā pasaules rallijkrosa čempionātā.

“Pamats būtu bāzēts uz vienas šasijas, ar vienādu balstiekārtu, virsbūvi un tā tālāk, jo svarīgi, lai mašīnām ar iekšdedzes un elektrisko motoru būtu vienāda veiktspēja,” skaidro FIA tehniskais direktors. “Protams, mums būtu jādefinē tehnoloģiju līdzvērtība, un citās kategorijās mēs to jau sekmīgi darām.”

Tomēr pats galvenais mērķis ir un paliek dalībnieku skaita palielināšana galvenajā WRC klasē: “Mērķis ir vairāk mašīnu “Rally1″ klasē, kas nozīmē, ka pamata automašīna būs ar iekšdedzes motoru. Bet esam pārliecināti, ka elektrificētajai versijai būtu jēga, un mēs jau esam veikuši sarunas ar potenciālajiem jaunpienācējiem, kā arī esošajiem ražotājiem. Jābūt atvērtiem. Ir grūti pašlaik pateikt, kāds būs virziens – iekšdedzes motors un pilnībā elektrisks vai iekšdedzes un elektrisks, plus hibrīds. Vēl ir pāragri spriest. Mans personīgais viedoklis ir, ka jēdzīgākais būtu pilnībā elektriskais, jo tas būtu viegli īstenojams 35 kilometrus garos ātrumposmos, kur veiktspēja varētu būt tāda pati kā mašīnām ar iekšdedzes motoru, bet katra ātrumposma beigās varētu atrasties uzlādes ierīces. Šī lieta mums jāizlemj kopā ar WRC Komisijas prezidentu, ražotājiem, organizatoriem un WMSC, tāpēc tas būs kopīgs lēmums.”

Rallijā elektriskā tehnoloģija nav plaši attīstīta, taču zināmā līmenī jau tiek īstenota. Nākamnedēļ gaidāmā Centrāleiropas WRC rallija ietvaros norisināsies arī “ADAC Opel Electric Rally Cup” pēdējais posms, kur dalībnieki brauc ar 100 kW jaudīgām “Opel Corsa-e Rally” sacīkšu mašīnām.

Izmantotie resursi:
www.autosport.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *