Svarīgas izmaiņas skārušas Eiropas rallija čempionātu
Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Pasaules Motoru sporta padome (WMSC) apstiprinājusi Eiropas rallija čempionāta 2021. gada kalendāru, kurā iekļauti astoņi posmi. ERC turpmāk nodrošinās sportisko izaugsmi no “Rally5” līdz pat “Rally2” automašīnām. Turklāt, paredzēti arī risinājumi izmaksu samazināšanai. Apstiprinātās izmaiņas ļauj ar pamatotām cerībām sagaidīt vēl vienu aizraujošu Eiropas čempionāta sezonu.
Astoņu labāko posmu izlase
Eiropas rallija čempionāta 2021. gada sezonas kalendārā iekļauti kopumā astoņi posmi – pa četriem uz asfalta un grunts seguma ceļiem. Kalendārs veidots domājot par izmaksu samazināšanu, tāpēc divreiz divi posmi ieplānoti, starp tiem paredzot vienas nedēļas pauzi.
Lai noteiktu ERC 2021. gada čempionu, tiks skaitīti ekipāžas septiņi labākie rezultāti, bet čempionāts tiks uzskatīts par notikušu, ja tiks sarīkoti vismaz četri posmi.
Kas attiecas uz “ERC Junior” čempionātu, tajā iekļauti seši posmi. Pirmais no tiem paredzēts maija sākumā “Rally Islas Canarias” laikā, bet noslēgums – oktobra izskaņā “Rally Hungary” ietvaros.
“Posms-pēc-posma” princips
Šāds risinājums ieviests, lai komandas varētu samazināt loģistikas izdevumus. Paredzēts, ka 2021. gadā “Rally Serras de Fafe e Felguireas” un “Azores Rallye” notiks teju viens pēc otra – starp martā plānotajiem rallijiem paredzot vien vienas nedēļas pauzi. Līdzīgs risinājums izvēlēts arī vasarā paredzētajiem “Rally Poland” un “Rally Liepāja”, kas norisināsies jūnijā un jūlijā. Svarīgi, ka pēc abu pirmo ralliju norises tiks organizēta droša autostāvvieta, pirms komandām turpināt ceļu uz nākamo norises vietu, tādējādi ļaujot samazināt transporta izdevumus.
Izaugsme no Rally5 līdz Rally2
Eiropas rallija čempionāta struktūra paredz dalībnieku izaugsmes iespējas, atbilstoši FIA izveidotajai rallija hierarhijai. Dalībniekiem būs iespēja startēt sākot ar priekšpiedziņas “Rally5” klases auto līdz pat jaudīgajām pilnpiedziņas “Rally2” automašīnām, 2021. gadā iekļaujot arī nule izveidotās “Rally3” klases auto.
ERC ieskaites punktus varēs saņemt visu Eiropas rallija čempionātam reģistrētie dalībnieki, kuri izmantos “Rally2”, “Rally3”, “Rally4”, “Rally5”, N grupa, “Rally2 Kit” vai RGT klases auto.
ERC2 ieskaites punkti paredzēti dalībniekiem, kuri startēs ar N grupas, RGT vai “Rally2 Kit” automašīnām. Ieskatoties tuvā nākotnē, paredzēts, ka sākot ar 2022. gadu šī klase tiks paredzēta “Rally3” automašīnām. Šis lēmums gan vēl ir jāapstiprina FIA Pasaules Motoru sportu padomē.
Plaši atpazīstamā ERC3 klase arī turpmāk būs paredzēta tikai priekšpiedziņas “Rally4” un “Rally5” klases auto un kalpos kā pirmais izaugsmes solis braucējiem, kuri savas karjeras izaugsmi turpina, sperot pirmos soļus starptautiskās sacensībās.
Izmaksu samazināšana
Svarīgi, ka “Azores Rallye” un “Rally Islas Canarias” dalībniekiem arī 2021. gadā tiks nodrošināts loģistikas atbalsts. Tāpat 2021. gada kalendārā “salu” ralliju skaits samazināts no trim uz diviem, tādējādi vēl vairāk samazinot komandu loģistikas izdevums.
Turpmāki izmaksu samazināšanas mēri attieksies arī uz ERC iekļauto ralliju distanci, kam nu jāiekļaujas starp 180 un 210 kilometriem. Tāpat tiks ierobežots arī ekipāžām pieejamais riepu skaits – ekipāžām ar “Rally2” auto tās būs 16, ar “Rally3” auto – 16 asfalta rallijiem un 12 grunts rallijiem, bet “Rally4” un “Rally5” ekipāžām tās būs 12 gan asfalta, gan grunts rallijiem.
“ERC Junior”: jauna struktūra ar jauno “Rally3” auto
Plašāka informācija par “ERC Junior” izmaiņām, klases pāreju uz “Rally3” automašīnām, “Pirelli” riepām, kā arī paredzētajām balvām tiks publicēta atsevišķi.
Izmantotie resursi:
www.lvrally.com