SRT vadītājs Krūzmanis: “ERC startēsim ar divām komandām”
Turpinot iepazīstināt ar portāla “4rati.lv” veidotā 2016. gada kalendārā iekļautajām ekipāžām un komandām, šoreiz piedāvājam interviju ar rallija vienības “Sports Racing Technologies” (SRT) vadītāju Ģirtu Krūzmani. Aizvadītajā sezonā komandas ekipāža Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins uzvarēja Latvijas rallija čempionātā LRC3 grupā, kā arī debijas sezonā kļuva par Eiropas rallija vicečempioniem Junioru vērtējumā.
Vai aizvadīto sezonu SRT komanda var vērtēt kā izdevušos?
Ģirts Krūzmanis: “Pirms sezonas uzstādījums bija uzvarēt Eiropas Junioru čempionātā, tāpēc jāsaka, ka plāns netika izpildīts, bet, ņemot vērā situāciju, rezultāts ir ļoti labs. Šogad, ar ārkārtīgi ambicioziem mērķiem, čempionātā parādījās “Opel” rūpnīcas komanda, līdz ar to mums, kā privātai komandai, ar viņiem cīnīties nebija viegli.”
Ralfs jau ceturto gadu pēc kārtas kļuva par Latvijas čempionu rallijā, kā arī debijas sezonā izcīnīja otro vietu Eiropā. Šis viņam laikam ir īstais brīdis, lai pārietu uz “pilnpiedziņu”?
Ģ.K.: “Jā, protams, šis ir īstais brīdis.”
Kā vērtē Nikolaja Grjazina talantu? Pirmā sezona rallijā un izcīnīts vicečempiona tituls Latvijā…
Ģ.K.: “Viņam ir ārkārtīgi augstas darba spējas un nopietna pieeja tam, ko viņš dara, bet tas ir visa pamatā, lai kaut ko sasniegtu. Esmu viņu rādījis kā piemēru daudziem sportistiem. Viņš nekad servisa parkā nenodarbojas ar bezjēdzīgu runāšanu vai uzjautrināšanos, bet katru minūti izmanto, lai analizētu “onboard” ierakstus un stenogrammu, pirms katra ātrumposma nopietni gatavojas cīņai ar konkurentiem. Tā ir nopietna pieeja, kur arī redzams rezultāts.”
Komanda šogad iegādājās “Škoda Fabia R5” pilnpiedziņas auto. Vai lēmums pirkt “Škoda” bija tieši pateicoties šī auto daudz izslavētajam potenciālam?
Ģ.K.: “To nevar pateikt viennozīmīgi, jo rezultātu sastāda vairāku lietu kopums. Var būt tā, ka divos elementos ātrāka ir “Škoda”, bet citos divos – kāds cits modelis. Iegādājāmies šo auto, jo bija sagatavots tāds projekts, kurā ielikta daudzu gadu pieredze. Komanda šādu izvēli izdarīja, ņemot vērā savas zināšanas, novērojumus, skatu uz nākotni un tiem mērķiem, kas ir izstrādāti tuvākajiem gadiem.”
Vai pa šo laiku jau izdevies kārtīgi apgūt “Fabia R5” nianses?
Ģ.K.: “Jā, mašīnu esam apguvuši un strādājam ar to, bet jāpiebilst, ka sporta auto ir tāds veidojums, kas nekad līdz galam nav gatavs. Piemēram, ar vienu un to pašu auto, gadu no gada braucot Biķernieku trasē, katrā sacīkstē ideālais regulējums būs nedaudz atšķirīgs. Mainās apstākļi, mainās asfalta temperatūra, saķere un citi parametri, kas to ietekmē. Darbs pie sacīkšu auto ir bezgalīgs process…”
Pie kādiem nākotnes plāniem komanda strādā uz šo brīdi?
Ģ.K.: “SRT prioritārais mērķis 2016. gadam ir Eiropas rallija čempionāts. Iespēju robežās, atkarībā no kalendāra, startēsim arī Latvijas rallija čempionātā, brauksim Igaunijā un Lietuvā, kā arī krāsim pieredzi asfalta rallijos. Izmantosim brīvās nedēļas nogales, lai uzkrātu pieredzi arī citās sacīkstēs, piemēram, Spānijā, Francijā vai Beļģijā, atkarībā no tā, kas tobrīd būs izdevīgi.”
Cik saprotams, vēlme startēt Eiropas rallija čempionātā ar “Fabia R5” ir gan Ralfam Sirmacim, gan brāļiem Grjaziniem. Vai var būt tā, ka viņi visi trīs nākamgad brauks ar šādu mašīnu?
Ģ.K.: “Vasīlijam veselība nākošgad vēl neļaus startēt rallijā. Viņš brauks treniņu režīmā, un tāpat viņam būs arī rallijkrosa programma, kas vēl jāprecizē. Ja kājas sāks strādāt pietiekami labi, ar “Subaru” automašīnu Vasīlijs brauks rallijos Latvijā, taču daudz kas atkarīgs no dažādiem apstākļiem. Eiropas čempionātā startēsim ar divām komandām, SRT brauks ar R2 automašīnām, un “lielā” komanda – ar R5 mašīnām.”
“Lielā” komanda ir pagaidām vēl noslēpumainais “Škoda Baltic Motorsport” projekts? Vai vari kaut ko pastāstīt par to, kas ir šī plānotā komanda?
Ģ.K.: “Jā, ir iespējama sadarbība ar rūpnīcu, bet pagaidām tas vēl ir procesā, tāpēc negribētos skriet notikumiem pa priekšu.”
Ja komanda Eiropā turpinās braukt ar “Peugeot 208 R2” mašīnām, vai pastāv iespēja, ka SRT sastāvam pievienosies vēl kāda latviešu ekipāža?
Ģ.K.: “Komandai ir brīvas automašīnas un jebkurš, kurš grib sevi pierādīt, var nākt pie mums un runāt. Galvenais ir vēlme, pēc tam varam skatīties, kādas ir komandas iespējas. Komandai šobrīd ir pieejama R2 automašīna un varam ar to nodrošināt arī sportistus no Latvijas. Sarunas ir bijušas ar vairākiem braucējiem, bet konkrētas vienošanās vēl nav noslēgtas.”
Šogad pēc ilga pārtraukuma atkal piedalījies autošosejas sacīkstēs. Vai nav doma kaut ko tādu atkārtot arī nākamgad?
Ģ.K.: “Jā, ir tāda doma. Labprāt nobrauktu arī kādu ralliju un rallijkrosu, tāda vēlme ir liela, bet skatīsimies, kā būs ar iespējām.”
Varbūt SRT komanda plāno izvērsties arī autošosejas sacensībās, ņemot vērā, ka R2 klasi 2016. gadā plānots iekļaut Baltijas čempionātā?
Ģ.K.: “Ja būsim brīvi no Eiropas rallija čempionāta, labprāt gribētu redzēt SRT vārdu arī autošosejā. Sākumā gan tomēr dosim priekšroku prioritātei un tikai pēc tam skatīsimies, ko ļaus kalendārs, kādas ir loģistikas iespējas realizēt visu pārējo.”
Interviju sagatavoja:
Juris Dargēvičs