Pēc spraigās 1. dienas “Rally Talsi” vadībā igaunis Rauls Jētss
Pārsteidzošiem un negaidītiem notikumiem bagāta izvērtusies pirmā sacensību diena Talsu rallijā, pēc kuras par līderi kļuvis “MM-Motorsport” komandas pilots Rauls Jētss no Igaunijas.
“Rally Talsi” pirmajā dienā ekipāžas veica četrus grants ātrumposmus un vakarā arī divus superspeciālos ātrumposmus Talsu pilsētas ielās. Lai gan svētdien Latvijas rallija čempionāta trešajā posmā jāpieveic vēl pieci ātrumposmi, jau šodien neveiksmes piedzīvoja vairāki potenciālie kandidāti uz uzvaru.
Pirmais uz uzvaru sevi pieteica Latvijas komandas ASRT pilots Sīms Plangi. Igaunis uzvarēja pirmajos divos ātrumposmos un arī pēc trešā “dopa” saglabāja vadību, tobrīd tuvāko sekotāju Raulu Jētsu apsteidzot par 8.9 sekundēm. Jau tobrīd ekipāža sūdzējās, ka bijušas problēmas ar eļļu, kas traucēja koncentrēties, taču ceturtajā ātrumposmā “Mitsubishi Lancer EVO X” nācās apturēt pavisam.
Tas gan vēl neļāva nokļūt vadībā Jētsam, jo pēc uzvaras trešajā un pēc tam arī ceturtajā ātrumposmā uz pirmo vietu negaidīti pakāpās ar “Mitsubishi Lancer EVO VIII” startējošais krievu pilots Staņislavs Travņikovs no “Prospeed” komandas. Pirms abiem pilsētas ātrumposmiem viņš atradās tikai 1.2 sekundes priekšā Jētsam, kurš brauc ar jaudīgo “Ford Fiesta R5” automobili. Tomēr pavisam netālu no viņiem cīņu par pjedestālu turpināja arī lietuvietis Vitauts Šveds, kuram gan bija problēmas ar ātrumkārbu, kā arī latviešu piloti Elviss Hermanis un Aivis Egle, kurš sākotnēji sūdzējās, ka nav apmierināts ar auto regulējumiem.
Tikmēr neveiksmes jau bija skārušas vairākus spēcīgus braucējus. Jānis Berķis bija pakāpies uz trešo vietu “Rally Talsi” kopvērtējumā, kad trešajā ātrumposmā sekoja smaga avārija un izstāšanās (attēlā). Jānis Vorobjovs pēc ceturtā ātrumposma ieņēma piekto vietu un turpināja cīņu par uzvaru, kad pēc uzbraukšanas lielam akmenim sāka zust jauda un tika bojāta ātrumkārba. Auto tika savests kārtībā uz abiem pilsētas ātrumposmiem, tomēr uz uzvaru cerēt ar pazaudētām 1 minūti un 40 sekundēm vairs nevar.
Jētss nokļuva rallija vadībā pēc uzvaras pirmajā Talsu pilsētas ātrumposmā un nosargāja pirmo pozīciju arī pēc sestā ātrumposma, kad atkal bija ātrākais. Travņikovs abos pilsētas “dopos” zaudēja pa pāris sekundēm un pirms sacensību otrās dienas ir 3.5 sekundes aizmugurē. Savukārt Šveds pēc aizvadītās pirmās dienas ierindojas trešajā pozīcijā, zaudējot līderim 7.1 sekundi.
Mazāk par 10 sekundēm līderim šobrīd zaudē talsinieks Elviss Hermanis, kurš ierindojas ceturtajā vietā un ir visaugstāk no latviešu pilotiem. Viņš svētdien turpinās cīņu ne vien par pjedestālu, bet arī uzvaru.
No Latvijas pilotiem pirmajā desmitniekā ierindojas vēl tikai 2013. gada čempions Aivis Egle, kas aizvada pirmo ralliju sezonā, kā arī Haralds Šlēgelmilhs, kuram šis ir tikai otrais rallijs karjerā. Šlēgelmilhs pilsētas posmos uz asfalta bija ļoti ātrs, sasniedza trešo un otro labāko laiku, kā rezultātā ierindojas desmitajā vietā rallija kopvērtējumā, tikai 3 sekundes zaudējot pieredzējušajam Eglem.
Divu riteņu piedziņas ieskaitē vadībā pēc sešiem ātrumposmiem Emīls Blūms ar “Honda”, kurš pārspējis abus “Okartes Autosporta Akadēmijas” pilotus. Ralfs Sirmacis seko otrajā vietā, zaudējot nepilnas 5 sekundes, savukārt Kristaps Feldmanis ir 20 sekundes aiz Blūma. Somu braucēji pagaidām nespēj izrādīt konkurenci latviešiem un seko ceturtajā un piektajā pozīcijā.
Svētdienas pirmais ātrumposms startēs plkst. 10:00 no rīta.
Talsu rallija kopvērtējums pēc 1. dienas:
Vieta | Pilots | Valsts | Auto | Klase | Rezultāts |
1. | Rauls Jētss | EST | Ford Fiesta R5 | R5 | 18:10.90 |
2. | Staņislavs Travņikovs | RUS | Mitsubishi Lancer EVO VIII | R5 | +3.56 |
3. | Vitauts Šveds | LTU | Mitsubishi Lancer EVO X | R5 | +7.10 |
4. | Elviss Hermanis | LAT | Mitsubishi Lancer EVO VIII | R5 | +9.92 |
5. | Martins Samuitis | LTU | Mitsubishi Lancer EVO X | R5 | +16.75 |
6. | Ramūns Čapkausks | LTU | Mitsubishi Lancer EVO IX | R5 | +18.42 |
7. | Tarass Kravčenko | UKR | Mitsubishi Lancer EVO X | N4 | +24.05 |
8. | Igors Bulancevs | RUS | Mitsubishi Lancer EVO X | N4 | +25.68 |
9. | Aivis Egle | LAT | Mitsubishi Lancer EVO IX | N4 | +26.06 |
10. | Haralds Šlēgelmilhs | LAT | Mitsubishi Lancer EVO X | N4 | +29.14 |
Foto: twitter.com/Martins_Lapsa