Nikolajs Grjazins: “Rēķinājos, ka nebūs viegli, bet bija vēl grūtāk”
Foto: Sports Racing Technologies
Neveiksmīgs FIA Eiropas rallija čempionāta posms “Azores Airlines Rallye” izvērties “Sports Racing Technologies” (SRT) ekipāžām R.Sirmacis/A.Šimins, R.Jeets/A.Toom un N.Gryazin/J.Fedorov. Sirmača mašīnai divpadsmitajā ātrumposmā pēc uzbraukšanas akmenim nolūza stūres stienis, nācās izstāties. Jeets četrpadsmitajā ātrumposmā sagriezās un aizķēra sienu, sabojāja automašīnas radiatoru, arī viņam sacensības beidzās. Gryazin pēc pirmajā dienā piedzīvotās neveiksmes turpināja startēt pēc “Superrally” principa.
Eiropas rallija čempionāta 4. posmā “Azores Airlines Rallye” sportistiem trīs dienās bija jāveic 16 ātrumposmi 215km garumā. ERC1 klasē, kurā “SRT” komandu pārstāv divas ekipāžas – R.Sirmacis/A.Šimins un R.Jeets/A.Toom -, startēja 27 R5 automašīnas. N.Gryazin/J.Fedorov startēja ERC Junioru ieskaitē, kurā uz starta stājās 10 ekipāžas.
Pēc pirmās dienas veiktajiem četriem ātrumposmiem Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins rallija kopvērtējumā bija otrajā vietā. Pēc otrās rallija dienas – ceturtie. Pirms izstāšanās otrās dienas divpadsmitajā ātrumposmā ekipāža bija trešajā vietā, taču pēc uzbraukšanas akmenim tika pārsista kreisā priekšējā riepa. Tā tika nomainīta, taču pēc dažiem līkumiem nolūza stūres stienis, un puišiem nācās apstāties. “Pirmo dienu aizvadījām lieliski, kaut arī laikapstākļi nebija tie labākie. Braucām precīzi un ātri. Otrās dienas sākumā konstatējām, ka mums nav mīkstā sastāva riepas, ar kurām būtu nepieciešams braukt dubļainos un slapjos laikapstākļos, tāpēc braucām piesardzīgi. Migla un lietus, kas vijās visos ātrumposmos, radīja papildus neticību, un no otrās vietas atkāpāmies uz ceturto. Trešo dienu iesākām ar lielisku noskaņojumu cīnīties par goda pjedestālu, ko arī darījām. Tikām līdz Top3, taču neveiksmīgas trajektorijas dēļ SS12 pārsitām riteni. Pēc mūsu komandas uzstādītajiem standartiem riteni nomainījām ātri, turpinājām braukt, zinot, ka daudz nav zaudēts, taču tad Ralfs man paziņoja, ka auto nav vadāms un jāstājas malā. Konstatējām pārcirstu stūres pirkstu, kurš neizturēja pēc sitiena pa riteni. Mēs esam sarūgtināti, ka nevaram vest uz Latviju vēl vienu augstākās ERC divīzijas kausu, jo šim rallijam bijām ļoti labi sagatavojušies. Degunus nenokaram, jo zinām, ka spējam būt un esam Eiropas Top3 ekipāža. Turpināsim gūt pieredzi, cik vien varam. Mērķis ir uzvarēt visos rallijos, kuros piedalāmies. Liels paldies visiem mūsu atbalstītājiem, sponsoriem, faniem, ģimenēm, un it īpaši paldies vēlos teikt savam tēvam Jānim!”
“SRT” ekipāža Raul Jeets/Andrus Toom pēc pirmās “Azores Airlines Rallye” dienas kopvērtējumā bija 19. vietā, toties rallija otrajā dienā ekipāža pakāpās uz devīto vietu. Rallija trešā diena iesākās veiksmīgi, taču četrpadsmitajā ātrumposmā mašīna sagriezās, tika aizķerta siena. Rezultātā sabojāts automašīnas radiators un izstāšanās: “Pirmo reizi startējām rallijā Azoru salās. Laikapstākļi te mainījās vairāk nekā citos rallijos, kuros esam startējuši. Pirmajā dienā mums bija daudz problēmu, toties otrajā dienā bija krietni labāk. Atradām vajadzīgo ātrumu, un mēs atguvām desmit pozīcijas. Jutāmies ļoti labi. Trešajā rallija dienā startējām otrie, bija ļoti slidens, bet zinājām, ko gaidīt. Diemžēl maza kļūda SS12 maksāja mums izstāšanos. Lēnā līkumā mēs sagriezāmies un ar kreiso stūri aizķērām sienu. Tā kā tā vieta bija dubļaina, uzskrējām dubļu valnim, kas iesita radiatoru motora telpā. Mēs turpinājām ātrumposmu, taču iedegās lampiņa par augstu dzesēšanas šķidruma temperatūru. Sapratām, ka radiators ir bojāts un mēs neko tur nevaram darīt. Nācās izstāties. Mēs esam nolēmuši atgriezties arī nākamgad, lai piedalītos rallijā uz šīs brīnišķīgas salas. Es uzskatu, ka Sete Cidades ātrumposms ir labākais un baudāmākais, kādu esam braukuši. Kopumā ļoti vērtīgi iegūti kilometri, iegūta pārliecība. Tagad gatavosimies mūsu mājas rallijam Igaunijā.”
Neveiksmīgs šis posms izvērtās arī ekipāžai N.Gryazin/J.Fedorov. Pirmās dienas ātrumposmā, mainoties ceļa segumam no grants uz asfaltu, pēc asa sitiena nolūza ritenis, un ekipāža nobrauca no ceļa. “SRT” mehāniķi Peugeot 208 automašīnu sataisīja, un tika pieņemts lēmums rallija otro dienu startēt pēc “Superally” principa. “Sacensības bija smagas. Protams, es biju rēķinājies, ka nebūs viegli, bet bija vēl grūtāk. Mēs saskārāmies ar daudzām un dažādām problēmām. Sākumā pats nevarēju iebraukties, pēc tam parādījās tehnikas problēmas, un daudz zaudējām. Otrajā dienā mūsu vainas dēļ vienā no ātrumposmiem ne visai labi pieskrūvējām riteni. Rezultātā deformējās tapskrūves. Pēc vairākiem ātrumposmiem tādēļ nolūza ritenis. Trešajā dienā braucām labā ātrumā, varējām cīnīties ar līderiem, bet atkal pievīla tehnika. Šoreiz bija problēmas ar motoru. Bija sajūta, ka braucam ar Peugeot 207, nevis ar Peugeot 208 automašīnu.”
Informāciju sagatavoja:
Sanita Pelēķe