Nedēļas nogales rallijam Sarma 2010 pieteikušās 110 ekipāžas
Info: Viesturs Saukāns
Foto: Zigismunds Zālmanis, Nikon
Vairāk nekā 100 ekipāžas sestdien un svētdien (13. un 14. februārī) Gulbenes pusē stāsies uz starta rallijā „Sarma 2010″, kas būs Latvijas rallija čempionāta, Latvijas rallijsprinta čempionāta un Latvijas rallijreidu čempionāta posms. Sacīkste saistoša skatītājiem ar milzīgo dalībnieku skaitu, automašīnu dažādību, lieliskiem ziemas ceļiem, kurus pastiprina īpaša nakts tipa ātrumposmu romantika.
Rallijs startēs sestdien, 13. februārī pl. 19:00, kad rallija dalībnieki pārbrauks starta estakādei, lai dotos pirmajos divos ātrumposmos. Latvijas rallija čempionāta posmam pieteikušās 54 ekipāžas, rallijsprinta cīņās – 52 ekipāžas, trasē dosies arī vismaz četras apvidus automašīnas, uzsākot rallijreidu čempionāta punktu dalīšanu.
Tā sauktie nakts ātrumposmi, kas norisināsies diennakts tumšajā laikā, rada īpašu rallija vērošanas atmosfēru – lai arī skatītājiem nav iespējams niansēti analizēt dalībnieku sniegumu attiecīgajā trases posmā, tumsas posmi ir rallija klasika kā Latvijas, tā starptautiskajā rallija pasaulē. Sportistiem, savukārt, tumsa ir nopietns papildu elements jau tā sarežģītajā ziemas trasē.
Svētdien, 14. februārī uz starta stāsies gan rallija, gan rallijsprinta sportisti. Svētdienas rītā savus ātrumposmus veiks rallijsprinta dalībnieki, bet pusdienlaikā ātrumposmus uzsāks rallija čempionāta braucēji.
Rallijs, rallijsprints, rallijreids – principiālās atšķirības
Lai arī sacīkste kopīga, cīņas tiek aizvadītas dažādos Latvijas čempionātu vērtējumos. Rallijs – autosporta klasiskais sporta veids ar spēcīgākajiem Latvijas līderiem. Uz starta gan divu pilnpiedziņas klašu, gan vienas ass piedziņas klašu līderi. Šajā vērtējumā turpināsies saistošā cīņa N4 klasē starp Jāņa Vorobjova, Aivja Egles, brāļu Neikšānu un citām ekipāžām. A Plus grupā Latvijas spēcīgākās ekipāžas ar Ivaru Vasaraudzi, Raimondu Kisielu, Mārtiņu Svili un citiem pie stūres centīsies apturēt citu Baltijas valstu braucēju centienus atņemt Latvijas čempiontitulu vietējiem sportistiem. Savukārt 2WD grupa Gulbenes rallijā kļūst par spilgtu elementu, jo par vienu uzvaru cīnīsies 27 ekipāžas!
Latvijas rallijsprinta čempionāta pamatideja ir līdzīga klasiskajam rallijam. Šis seriāls tiek izmantots kā poligons ienākšanai rallija tipa sacensībās. Ziemas sacīkstēs lielu atšķirību starp ralliju un rallijsprintu veidos riepas – ja rallijā sportisti startē ar nosacīti brīvas izvēles sporta riepām, tad rallijsprinta dalībnieki cīņā dosies ar ceļu satiksmei paredzētām riepām. Šis vērtējums būs apliecinājums, ka ikdienā izmantojamas riepas var kalpot pārliecinošai braukšanai ziemas ceļu apstākļos. Iespējams, līdzjutējiem rallijsprinta dalībnieku starts šķitīs gausāks par rallija līderu sniegumu, tomēr meistarības ziņā vadošie sportisti droši konkurē ar lielā rallija speciālistiem.
Arī rallijsprintā ir vairākas automašīnu klases un cīņa par Latvijas čempiontituliem dažādos vērtējumos.
Rallijreids ir dažādu apstākļu apvidus auto sports. Šī autosporta veida dalībnieki var braukt gan pa Āfrikas tuksnešiem, gan Latvijas kupenām. Gulbenes rallijs ir viena no sacensību versijām visai plašajā trašu klāstā sezonas garumā.
Informāciju par ralliju „Sarma 2010″ variet iegūt www.autorally.lv un www.autosport.lv.