Mārtiņš Svilis – Izlaidām no rokām otro vietu rallija kopvērtējumā
Info, foto: Dace Janova, www.4rati.lv
4.un 5.jūnijā, autosporta svētkos apvienojot divas pilsētas un to apkārtni, Jēkabpilī un Madonā notika Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms, rallijs „Jēkabpils-Madona 2011”.
M.Sviļa/A.Aizsilnieka ekipāžai rallija atklāšanā sestdien Vecpilsētas laukumā sapulcējušies skatītāji uzgavilēja īpaši skaļi, un kā nu ne – tās pilotu Jēkabpilī, šķiet pazīst visi, kam ir kaut neliela nojausma par to, kas ir rallijs.
Testa ātrumposmā piektdienas vakarā no visiem tajā startējušajiem sportistiem Svilis bija pārliecinoši labākais, arī rallija pirmais ātrumposms Salas pagastā tika uzsākts veiksmīgi. Tomēr jau pēc dažiem nobrauktajiem kilometriem atklājās ātrumkārbas defekts un tā pārlūza. Par laimi, pēc grants ātrumposma paredzētā servisa parka laikā ekipāžas mehāniķi ātrumkārbas korpusu paspēja sametināt, lai gan auto palika bez atpakaļgaitas, tomēr Svilis/Aizsilnieks varēja turpināt sacensību.
„Patika pilsētas ātrumposms, no braucēju viedokļa bija droši – nevajadzēja baidīties no tālākas izslīdēšanas līkumos, jo vietas, lai labotu iespējamās kļūdas, te pietika”, komentē Mārtiņš. Lai gan, protams, ātrumposma laikā nav daudz iespēju kaut uz brīdi novērst uzmanību no trases, lielos skatītāju pulkus Jēkabpils ātrumposmā nepamanīt nevarēja, un Sviļa ekipāža viņus iepriecināja ar vienu no vistālākajiem un augstākajiem lēcieniem tramplīnā. „Interesantas sajūtas, piezemēšanās brīdī sev priekšā redzēt asfaltu”, secina stūrmanis Aivis Aizsilnieks.
Vairākām ātrākajām šī rallija ekipāžām, tai skaitā arī Mārtiņam Svilim un Aivim Aizsilniekam, liktenīgs izrādījās ceturtais ātrumposms otrajā rallija dienā. Līkuma iekšmalā paslēpies akmens, pārsista riepa un tās nomainīšanai zaudētas gandrīz trīs minūtes, un ralija esošais līderis Georgs Gross, kuram pēc pirmā ātrumposma tika zaudētas tikai 3 sekundes, kļūst nenoķerams.
Piektajā ātrumposmā Sviļa ekipāža bija 4.ātrākie absolūti. Sestajajā ātrumposmā, kādā no līkumiem nedaudz kļūdoties, un izslīdot automašīnas aizmugurei, auto tiek spēcīgi uzsists pret ceļmalā esošo baļķi. Nolauztais ritenis liedza turpināt cīņu un Svilis/Aizsilnieks no sacensībām izstājās.
Šis bija pirmais rallijs, kur Mārtiņš Svilis ne startēja ne tikai kā sportists, bet piedalījās arī tā sagatavošanas darbos. Viņš atzinīgi vērtē organizatoru komandas izdarīto, un, lai gan paša ekipāžai šoreiz tas nebija veiksmīgs, uzskata, ka rallijs ir izdevies lielisks!
Lai gan priekšā vēl nopietns darbs pie sporta auto remonta, ekipāža Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks solās būt uz starta un revanšēties rallijā „Latgale 2011”, kas notiks Krāslavas pusē 2.jūlijā.
Ekipāžu atbalsta „Latgran”, „DLLA”, „Marteks auto”, „Ošukalns celtniecība” un „LC Būve”.