Mārtiņš Sesks: “Dažbrīd esmu pārāk ambiciozs, citreiz – pārāk piesardzīgs”
Noslēgusies FIA pasaules rallija čempionāta (WRC) “Tet Rally Latvia” posma priekšpēdējā sacensību diena, pārliecinošu līderpozīciju saglabājot “Toyota Gazoo Racing WRT” komandas pilotam Kallem Rovanperam, otrajā pozīcijā vēl viena “Toyota” vienības ekipāža, ar pasaules rallija leģendu Sebastjēnu Ožjē pilota krēslā. Savukārt ar “M-Sport Ford WRT” rūpnīcas komandas sagatavotu “Rally1” auto startējošie liepājnieki Mārtiņš Sesks / Renārs Francis turpināja demonstrēt augstvērtīgu sniegumu, dienu noslēdzot trešajā pozīcijā. Piedāvājam vadošo pilotu komentārus par dienas laikā piedzīvoto.
Kalle Rovanpera (1. vieta, Toyota Gazoo Racing WRT): “Rīta puse bija ļoti baudāma. Protams, starta pozīcija palīdz. Cenšos vienkārši izbraukt pareizās trajektorijas un neveidot kaut ko dramatisku. Dienas laikā mums ir daudz jaunu ātrumposmu, tādēļ nav viegli visu atcerēties. Līkumi dažviet ir ļoti šauri un redzēju, ka dažas trajektorijas izgājušas pārāk plaši. No rīta paņēmām jaunu riepu komplektu. Bijām piesardzīgi, lai nenāktos izmantot rezerves riteni. Pagaidām stratēģija strādā labi. Ir ļoti patīkami atgriezties Latvijā, no kurienes man ir saglabājušās patīkamas atmiņas. Šo to pat atcerējos no Vecpils ātrumposma, kur braucu pirms kādiem desmit gadiem. Arī pēcpusdienā izdevās saglabāt pozitīvās emocijas. Varētu pat teikt, ka izbaudīju vairāk kā vakar. Beigās pat nevajadzēja pārāk riskēt un centāmies būt piesardzīgi. Kopā ar Sebastjēnu Ožjē izcīnījām vērtīgus punktus komandai. Rīt mums ir laba starta pozīcija, lai turpinātu iesākto. Protams, kad ir liels handikaps, vēlme saglabāt pirmo pozīciju un nesapīties meistarībā arī spēlē lomu. Centīsimies saglabāt tempu un paveikt labu darbu. Vēl daudz kilometru priekšā.”
Sebastjēns Ožjē (2. vieta, Toyota Gazoo Racing WRT): “Nebiju līdz galam priecīgs ar priekšpusdienā paveikto. Uzskatu, ka varēju nobraukt labāk. Sanāca arī izbraukt caur grāvi, kas, protams, nepalīdzēja. Vakar man bija plašāks smaids uz sejas. Šie grāvji gandrīz nekad nav tukši un parasti ir dziļāki kā izskatās un izbraukt ārā nav tik viegli. Tas bija ātrumposma pēdējais pagrieziens. Vienmēr gribas saglabāt ātrumu, taču izslīdēju pa plašu. Diemžēl tas maksāja pāris sekundes, tomēr labāk tā, nekā paliekot grāvī. Zinājām, ka nebūs viegli, redzot, cik strauji Ots Tanaks tuvojās. Diena nebija ne tuvu perfekta. Pēcpusdienā parādījās ātrums, taču maršruts šķita pa īsu. Pieļauju, ka izmaiņas regulējumos man palīdzēja. Komandas mērķi esam sasnieguši, pateicoties finišam otrajā pozīcijā, taču pie esošās punktu skaitīšanas sistēmas arī rītdiena būs ļoti svarīga. Rītdien mūs gaida izaicinoši ātrumposmi – power stage varētu pat būt visgrūtākais no visiem. Nekas vēl nav beidzies.”
Mārtiņš Sesks (3. vieta, M-Sport Ford WRT): “No rīta negāja tik gludi. Protams, ātrumposmi ir atšķirīgi. Varbūt izskatās, ka tie ir mazliet vieglāki, taču zaudējām laiku ātrajos sektoros. Dažbrīd esmu pārāk ambiciozs, citreiz pārāk piesardzīgs, meklējot pareizo bremzēšanas punktu. Tas nemaz nav tik viegli, cenšoties noturēt tempu attiecībā pret konkurentiem. Nevēlamies pārspīlēt, jo mums ir tikai divi ralliji. Jāpaliek uz ceļa ar visiem četriem riteņiem. Pusdienlaikā devāmies, atrodoties labāko trio kopā ar diviem čempioniem. Dažkārt bija žēl, ka zaudējam, taču šis man ir tikai otrais rallijs un par to nevajadzētu pārāk daudz domāt. Dienas gaitā spējām atgūt pārliecību, taču, kāpinot tempu, piezagās mazas kļūdiņas un šai līmenī katra mazākā kļūda ir manāma rezultātos. Nav viegli saglabāt vēsu galvu, taču pagaidām tas ir izdevies un rīt centīsimies strādāt tāpat kā līdz šim. Rīt būs ļoti, ļoti ātri ātrumposmi. It īpaši no paša rīta ieliksim piektajā ātrumā un brauksim 18 kilometrus ar gāzi grīdā. Joprojām esam pilnībā noskaņojušies uz braucieniem.”
Ots Tanaks (4. vieta, Hyundai Shell Mobis WRT): “Bremžu problēmas atgriezās, taču mums paveicās, ka pēdējais ātrumposms pirms došanās uz servisa parku bija ļoti ātrs un nebija vajadzības bremzēt pārāk daudz. Šodien mašīnā jūtamies daudz labāk. Arī fakts, ka startējam mazliet vēlāk kā vakar, palīdz. Žēl, ka vakar pazaudējām divas pozīcijas, taču strādājam ar to, kas mums ir. Mums ir izdevies diezgan pakāpties uz augšu. Kopumā rallijs ir ļoti sarežģīts, tādēļ pakāpties uz augšu kaut vienu vai divas pozīcijas ir grūti. Mums bija potenciāls uz ko vairāk, taču rīt sākas jauns rallijs faktiski no baltas lapas, tādēļ tagad veltīsim visu uzmanību tam, lai izcīnītu pēc iespējas vairāk punktus.”
Adriens Furmo (5. vieta, M-Sport Ford WRT): “Mums pietrūka saķeres, tādēļ taisnēs pamatīgi mocījāmies un zaudējām daudz laika. Uz Takamoto Katsutas rēķina izdevās iegūt vienu pozīciju, taču zinājām, ka servisa parkā gaida darbs, lai sagatavotos pēcpusdienas cīņai ar Evansu. Mums bija svarīgi mesties cīņā par punktiem. Prieks redzēt, ka skatītāji atbalsta visus braucējus. Ātrumposmi ir ļoti interesanti, turklāt atstatumi ļoti mazi. Servisa parkā tika veiktas izmaiņas regulējumos, kas padarīja situāciju pozitīvāku. Tās tika veiktas domājot par to, kā uzlabot saķeri. Biju priecīgs par progresu, taču noskaņojums palika nemainīgs – centāmies izspiest maksimumu. Nākamajā ātrumposmā saķere savukārt bija ļoti augstā līmenī, bet riepas sāka strauji dilt. Beigās vēlējāmies garākus ātrumposmus, jo viss ritēja lieliski. Pilsētā centos būt piesardzīgs. Bija interesanti finišēt pludmalē. Tagad varam doties peldēt.”
Elfins Evanss (6. vieta, Toyota Gazoo Racing WRT): “Priekšpusdienā negāja tik labi, kā biju cerējis. Dažos ātrumposmos iebraucu finišā ar sajūtu, ka kādu sekundi vai divas varēju iegūt šur un tur. Nav jau tā, ka ietu ļoti slikti, bet nekā lieliska arī nebija. Grāvji un stabiņi var padarīt izstāšanos ļoti vieglu. Joprojām neesmu apmierināts ar tempu. Dažviet nācās būt drosmīgākam kā sākotnēji plānots. Tad Vecpils ātrumposmā pieļāvu muļķīgu Centos būt pārāk piesardzīgs, taču izslīdēju, jo apstākļi bija ļoti sarežģīti. Pāris mazas kļūdiņas var izsist no ritma, tomēr vismaz noslēdzām dienu ar tīru braucienu.”