Latvijas rallija čempionātā visu izšķirs finālcēliens
Info: Viesturs Saukāns
Foto: Fotoaģentūra “4rati”
Divus posmus pirms Latvijas autorallija čempionāta beigām seriāla trīs automašīnu grupu kopvērtējumu situācija ir īpaši saspringta. Prognozējams, ka vienus no svarīgākajiem valsts motoru sporta čempiontituliem sadalīs tikai pēdējā sacīkstē. Tikko aizvadītajā Latgales rallijā uzvaras guva Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (N4 klase, LMT Rallija komanda), kā arī lietuvieši Roks Lipeiķis/Inga Lipeiķīte (A Plus grupa) un Roks Kvarciejus/Marjuss Samuolis (2WD grupa).
Pēc uzvaras N4 klasē Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda) nonākuši kopvērtējuma vadībā, taču turpat uz pēdām min Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma (Tieto Kronus Rally Team) ekipāža. Cerības uz titulu pēc izstāšanās pabojāja Māra Neikšāna/Raivja Jansona (LMT Rallija komanda), taču jāņem vērā, ka čempionātā rezultātus veidos septiņos posmos gūtie pieci labākie rezultāti, līdz ar to Neikšāna/Jansona ekipāžai cerības saglabājas. Joprojām izredzes uz čempiontitulu ir ekipāžai Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing), ko nodrošina sasniegtā otrā vieta Latgales rallijā (otrais augstākais rezultāts šogad). Šīs četras ekipāžas turpinās dalīt Latvijas titulus sezonas pēdējos posmos – rallijā „Kurzeme” un rallijā „Latvija”. Taču jāņem vērā, ka klasei nav beidzies arī Latgales posms – N4 kopvērtējums pēc 5. posma stāsies spēkā, kad tiks saņemts laboratorijas apliecinājums par degvielas paraugu atbilstību N4 grupas tehniskajiem noteikumiem.
A Plus grupā jau prognozēti no līderpozīcijas atvadījās Skandi Auto Rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, kura Daugavpils un Rēzeknes ceļos notikušajā sacīkstē nestartēja. Viņu uzdevums, pat esot galveno favorītu statusā, pēdējos posmos būs sarežģīts. Ekipāžas prombūtnes brīdī uzvaru guva sīvākais konkurents Roks Lipeiķis. Sezonas fināls – Vasaraudža/Spredža pakaļdzīšanās – būs aizraujošs. Dramatiska cīņa gaidāma arī par trešo vietu: Mārtiņa Sviļa/Aivja Aizsilnieka vienībai būs jāturas pretī Raimonda Kisiela/Gata Panava (Skandi Auto Rallija komanda) un Raimonda Strokša/Gundara Kļaviņa (RA Motorsport) ekipāžām.
2WD grupā kārtējo dāvanu ārzemju sportistiem pasniedza vietējie čempionāta dalībnieki. Latgales rallijā izstājās visi galvenie favorīti no Latvijas:
Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds (Arago Motorspor), Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (AutoStils Rally Team), Atis Bruņinieks/Agnese Ozoliņa un citi. Katastrofu spilgtāku padarīja lietuviešu juniora Roka Kvarciejus kārtējā stabilā un ātrā braukšana: uzvara izvirzījusi viņu Latvijas čempionāta vadībā. Pārsvars pār sekotājiem nav liels, taču šīs sezonas Latvijas sportistu problēmas ar finiša sasniegšanu Kvarciejus nostāda galvenā favorīta statusā. Jebkurā gadījumā, šogad spēcīgā 2WD grupa būs spilgta izrāde līdz 2010. gada pēdējam ātrumposmam.
Kvarciejus ievērojami nostiprinājis pozīcijas arī Junioru kausa kopvērtējumā. Lietuvieša sīvākie sāncenši pēdējos posmos būs igauņi Rolands Murakass un Sīms Plangi. Savukārt matemātika rāda, ka par Latvijas Junioru kausa ieguvēju vairs nevar kļūt neviens Latvijas sportists.
Super 1600 kausā par uzvaru pēdējos posmos cīnīsies Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, Egils un Māris Īles un Oskars Laze/Edgars Plonis.
Latvijas autorallija komandu kopvērtējumā pēc Latgales rallija vadībā nostiprinājusies LMT Rallija komanda. Tās līderpozīciju var apdraudēt vienīgi Tieto Kronus Rally Team, taču tas būtu iespējams pie visai dramatiskas sezonas nogales oranžajai komandai.
Latvijas čempionāta atlikušie posmi: rallijs „Kurzeme 2010″ 27. – 29.08. un rallijs „Latvija 2010″ 25.09.