Līderus Vorobjovu un Kisielu rallijā “Latvija” šķir 0.01 sekunde
Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Pēc aizvadītās pirmās sacensību dienas Latvijas rallija čempionāta sezonas noslēdzošajā posmā “Rallijs Latvija 2015” vadībā atrodas Jāņa Vorobjova/Andra Mālnieka ekipāža, tomēr tikai 0.01 sekundi no viņa atpaliek Raimonds Kisiels/Arnis Ronis, kuri startē ar “Skoda Fabia R5” un bija līderi dienas pirmajā pusē.
Kisiels ātrākais pēc pirmajiem ātrumposmiem Biķerniekos
Rallija pirmā diena iesākās ar diviem 6.88 km gariem ātrumposmiem Biķernieku trasē. Pirmajā no tiem ātrāko laiku sasniedza N4 klasi pārstāvošie Vorobjova/Mālnieka ekipāža (“Mitsubishi Lancer Evo X”), kamēr Kisiels/Ronis ar jauno R5 klases mašīnu, ko nesen savā īpašumā ieguva “Sporta Racing Technologies” komanda, zaudēja nepilnu 0.1 sekundi. Kisiels bija ātrākais otrajā ātrumposmā, apsteidzot Vorobjovu par tikai 1 sekundi, tomēr ar to pietika, lai pārņemtu vadību kopvērtējumā.
Vorobjova mašīnai tehniskas problēmas
Pēc tam sportisti turpat Biķerniekos aizvadīja divus 6.81 km garus ātrumposmus. Pirmajā no tiem labākais bija Jānis Berķis/Edgars Čeporjus (“Mitsubishi Lancer Evo IX”), taču Kisiels atkal bija ātrāks par Vorobjovu un saglabāja līdera godu. Tieši Kisiels uzvarēja ceturtajā ātrumposmā un saglabājavadību pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem. Berķis, pēc lieliska snieguma trešajā un ceturtajā “dopā”, pakāpās uz otro vietu, apdzenot Vorobjovu, kura mašīnai salūza stabilizatora stienis un nācās braukt uzmanīgāk.
Berķis iesaistās cīņā par uzvaru
Kisiels pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem būtu vairāk nekā 10 sekundes priekšā tuvākajiem sekotājiem, tomēr tieši tik lielu sodu viņš saņēma par falšstartu pirmajā ātrumposmā. Līdz ar to pēc četriem “dopiem” Berķis bija tikai 0.2 sekundes aizmugurē.
“Tik forši braukt Biķerniekos,” atzina Jānis Berķis. “Līdz šosejas braucējiem gan mums vēl tālu, bet ļoti patīk šeit braukt.”
[SS3 Rīgas Motormuzejs] #6 Svilis / Pūķis #RallijsLatvija pic.twitter.com/TXxUMgwInA
— Rallijs Latvija (@RallijsLatvija) October 17, 2015
Vorobjovu un Kisielu šķir 0.01 sekunde
Sekoja divi 1.35 km gari ātrumposmi Jūrmalā, kuros abos ātrākā bija Vorobjova ekipāža, pārņemot vadību rallija kopvērtējumā. Tikmēr diena noslēdzās turpat Biķerniekos, sportistiem veicot 2.79 km garo paralēlo ātrumposmu. Tajā ātrākais bija Kisiels (LRC1 grupas līderis), tomēr Vorobjovam (LRC2 grupas vadībā) izdevās saglabāt pirmo vietu rallija kopvērtējumā. Šobrīd starp abiem pilotiem minimāls atstatums – 0.01 sekunde. Tikmēr Berķis septītajā ātrumposmā veica falšstartu un saņēma 10 sekunžu sodu. Pēc pirmās dienas viņš ir ceturtais, no līdera atpaliekot 12 sekundes.
“Nobraucām nedaudz no ceļa un zaudējām laiku, bet kopumā viss ir labi,” pēc septītā ātrumposma sacīja Jānis Vorobjovs. “Rīt priekšā gara darba diena!”
Tikmēr Kisiels dienas noslēgumā savu sniegumu komentēja šādi: “Šodien padevās visnotaļ neritmiska diena – tad demonstrējām ātru sniegumu, tad atkal kļuvām lēnāki.”
Rovanpera trešais ar priekšpiedziņas auto
Fenomenāls sniegums padevās somu sportistam Kallem Rovanperam, kurš ir tikai 15 gadus vecs un startē ar priekšpiedziņas auto. Visu dienu šāda veida ātrumposmos Rovanpera spēja būt ārkārtīgi ātrs un turējās “Top 5”, bet noslēdzošā ātrumposma laikā pakāpās pat uz trešo vietu absolūtajā vērtējumā. Viņš ir līderis LRC3 grupā.
Pārsteidz japāņu pilots Katsuta
Progresējošu sniegumu uz asfalta seguma rādīja “Tommi Makinen Racing” komandas jaunais pilots Takamoto Katsuta (“Subaru Impreza WRX STi”) no Japānas. Pēdējā ātrumposmā viņš bija otrais ātrākais, “vienā rāvienā” iegūstot trīs pozīcijas un pakāpjoties uz piekto vietu dienas izskaņā.
Aiz viņa šobrīd Guntis Lielkājis/Vilnis Miķelsons (“Mitsubishi Lancer Evo IX”), šīs sezonas Latvijas čempioni LRC1 grupā, kuri noslēdz pirmo sešinieku. Sākotnēji šie sportisti cīnījās par “Top 3”, taču palika ar trim cilindriem, kas ietekmēja ātrumu.
LRC3 titula cīņā šobrīd Grjazins priekšā Sirmacim
Lai gan daudzi prognozēja, ka Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins (“Peugeot 208 R2”) viegli tiks galā ar šī brīža Latvijas čempionāta līderiem Nikolaju Grjazinu/Jaroslavu Fjodorovu (“Peugeot 208 R2”), pārspējot krievu sportistus cīņā par titulu, pagaidām scenārijs pretējs. Sirmacis dienas sākumā kļūdījās, atdodot vadību Grjazinam un viņš to noturēja līdz dienas beigām. Šobrīd Grjazins ir vicelīderis LRC3 grupā un septītais absolūti, kamēr Sirmacis tikai divpadsmitais kopējā ieskaitē, atpaliekot 14 sekundes no sava tiešā konkurenta cīņā par 2015. gada titulu.
Neikšāns ātrs, bet arī tiek sodīts
Ļoti ātra šodien bija Anda Neikšāna/Aivja Aizsilnieka ekipāža, kas rallijā startē ar aizmugurējās piedziņas BMW M3 automobili. Titulētais pilots uz asfalta spēja konkurēt ar ātrākajām pilnpiedziņas ekipāžām un pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem ieņēma augsto ceturto vietu kopvērtējumā. Tomēr arī viņš SS1 bija veicis falšstartu un tika pie liekām 10 sekundēm, tāpat kā Kisiels un Berķis, kas Neikšānu atmeta uz leju un šobrīd, dienas izskaņā, viņš ieņem vairs tikai 11. vietu.
Neveiksmes Kaņepam-Kalniņam un Seskam
Uz jumta otrajā ātrumposmā pamanījās apgāzties Kaspars Kaņeps-Kalniņš/Mārtiņš Žideņš (“Mitsubishi Evolution”), tomēr sportisti spēja turpināt braucienu.
Trešajā ātrumposmā tikmēr avāriju piedzīvoja “LMT Autosporta Akadēmijas” ekipāža Mārtiņš Sesks/Māris Kulšs (“Ford Fiesta R2”). Sportisti negadījumā necieta, bet rallijs viņiem beidzies. Komanda cer mašīnu atjaunot līdz sacensību otrajai dienai.
SS3 diemžēl avāriju piedzīvo @MSesks . Sportistiem viss ok. pic.twitter.com/yrgFTVwTRs — Autosporta Akadēmija (@Auto_Akademija) October 17, 2015
Izšķirošie notikumi svētdienas ātrumposmos
Rallijs “Latvija 2015” turpināsies svētdien, kad būs jāveic pieci grants ātrumposmi Tukuma apkaimē.
Sacensību rezultāti pēc 1. dienas
Vieta | Pilots | Auto | Grupa | Rezultāts |
1. | Jānis Vorobjovs | Mitsubishi Lancer Evo X | LRC2 | 21:33.30 |
2. | Raimonds Kisiels | Škoda Fabia R5 | LRC1 | +0.01 |
3. | Kalle Rovanpera | Citroen C2R2 MAX | LRC3 | +7.08 |
4. | Jānis Berķis | Mitsubishi Lancer Evo IX | LRC1 | +12.07 |
5. | Takamoto Katsuta | Subaru Impreza WRX STi | LRC1 | +12.89 |
6. | Guntis Lielkājis | Mitsubishi Lancer Evo IX | LRC1 | +13.03 |
7. | Nikolajs Grjazins | Peugeot 208 R2 | LRC3 | +13.28 |
8. | Mārtiņš Svilis | Mitsubishi Lancer Evo X | LRC2 | +15.45 |
9. | Andris Kulbergs | Mitsubishi Lancer Evo VI | RK2 | +17.18 |
10. | Staņislavs Travņikovs | Mitsubishi Lancer | LRC1 | +23.13 |