Latvieši Montekarlo seno auto rallijā tuvu visu laiku labākajam rezultātam

Foto: Thierry Birrer

Visas trīs latviešu ekipāžas, kas startēja Montekarlo vēsturiko auto rallijā, sasniegušas finišu, kā arī spējušas uzrādīt atzīstamus rezultātus, tiesa, piedzīvojot arī dažas neveiksmes.

Uz starta šī gada sacensībās stājās vairāk par 300 automašīnas, uzvaru gūstot brita Danieles Perfetti un šveicieša Ronija Kesela ekipāžai, kas startēja ar “Alpine-Renault A110 1600 S”. Tuvākos sekotājus šie sportisti apsteidza par 86 punktiem (uzvarētāji tiek noteikti nevis pēc ātrākā, bet precīzākā rezultāta).

Sacensību ātrumposmi norisinājās no 30. janvāra līdz 2. februārim. Šajā laikā tika veikti 14 ieskaites braucieni, kuru garums svārstījās no 18 km līdz pat 36 km.

No Latvijas pārstāvjiem visaugstāko vietu šogad izcīnīja Jurijs Lisenko/Viktors Poļakovs, kuri startēja ar “BMW 320”. No uzvarētājiem sportisti atpalika 809 punktus, savā klasē ieņemot godpilno trešo vietu.

Savukārt Agris Staņēvičs/Jānis Kirkovalds, kuri pērn pārsteidza ar augsto astoto vietu kopējā ieskaitē, šoreiz finišēja 22. pozīcijā. Vieta noteikti varēja būt augstāka, taču uz šaura ceļa ekipāža sastapās ar priekšā izbraukušu baļķvedēju, kam netika garām. Viņi vēsturiskā Montekarlo rallija ātrumposmus veica ar “Lada 1500 S” automobili, savā klasē gūstot 13. vietu.

Vēl neilgi pirms sacensību noslēguma augstajā sestajā pozīcijā atradās Kārlis Miķelsons/Normunds Vuguls ar iespaidīgo “Jaguar XK 140 Coupe”. Sacensību pēdējā dienā bija cerības pakāpties vēl augstāk, taču, apdzenot kādu lēnāku auto, sportisti trāpīja bedrē un salauza amortizatoru. Beigās finišs sasniegts 59. vietā.

Jāpiemin, ka līdz finišam tika 258 ekipāžas, līdz ar to Latvijas sportistu uzrādītie rezultāti ir ļoti atzīstami.

Lai piedalītos šajās sacensībās, nav jābūt profesionālam sportistam, tomēr jāstartē ar auto, kas laikā no 1955. līdz 1980. gadam ir izgājis uz starta Montekarlo rallijā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *