Ātrākie ar vientilta piedziņas automašīnām „Kurzemē” – igauņi
Info – Linda Būdere, rallija “Kurzeme” preses sekretāre
Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Ātrākie viena tilta piedziņas automašīnu pilotētāji rallijā „Kurzeme” bijuši ar aizmugures piedziņas „BMW M3” braucošie Ago Ahu un Kalle Ahu, kuri rallija garākajā ātrumposmā savus konkurentus apsteidza par pusminūti un no 4.vietas pacēlās uz pirmo. Otrā vieta klasē A.Vahi, savukārt trešie – latvieši Zigurds Kalniņš ar stūrmani Renāru Salaku.
R2 klasē uzvarēja ar priekšpiedziņas „Ford Fiesta R2” braucošais Ralfs Sirmacis un Māris Kulšs, kuri kļuvuši arī par šā gada Latvijas čempioniem savā klasē.
2.vietā R2 klasē ierindojās Rainers Rohtmets un Rauno Rohtmets, bet 3.vietu ieņēma Kristaps Feldmanis ar Arti Štrausu.
Pasaules čempionāta junioru ieskaites kopvērtējumā 3.vietā esošais igauņu talants Sanders Parns Kurzemes ceļos tomēr nespēja cīnīties par augstām vietām un finišā ierindojās 5.vietā klasē, zaudējot arī Naurim Bruņiniekam un Mārtiņam Vitkovskim.
Rallija pirmajā dienā R. Sirmacim ļoti sīva spēkošanās izvērtās ar liepājnieku Mārci Ķenavu, kurš pēc pirmajiem septiņiem ātrumposmiem savu tuvāko sekotāju apsteidza par 1,09 sekundēm. Diemžēl sestdiena M. Ķenavam sākās ļoti neveiksmīgi – vispirms aizmirstu ķiveru dēļ tika nokavēta ierašanās laika kontrolē, par ko tika piešķirts sods, bet pēc astotā ātrumposma ekipāža bija spiesta izstāties bremžu problēmu dēļ.
Savukārt pagājušā gada rallija „Kurzeme” uzvarētājs Andis Neikšāns, kurš šogad startēja ar aizmugures piedziņas BMW automašīnu, pēc pirmās dienas atradās 10.vietā starp vientilta piedziņas automašīnām, otrās dienas pirmajā ātrumposmā nolauza riteni un no sacensībām izstājās.
Rallija „Kurzeme 2013” kopvērtējumā uzvarēja sacensību galvenais favorīts Georgs Gross ar stūrmani Raigo Molderu, kuri rallijā piedalījās ar ļoti spēcīgo „Ford Focus WRC” automašīnu. Līdz ar to G. Gross kļuvis par trīskārtējo rallija „Kurzeme” uzvarētāju. 2.vietu izcīnīja Ots Tanaks, bet 3.vietā palika Egons Kaurs.
Rallija pirmā diena aizritēja ļoti smagos apstākļos. Pirmajos trīs ātrumposmos sportisti cīnījās ar putekļu dēļ samazinātu redzamību. Rēķinoties ar gaidāmo tumsu un vēl arī miglu, kas sacensības padarītu ļoti bīstamas, tiesneši pieņēma lēmumu starta intervālu palielināt no vienas līdz divām minūtēm. Otrajā aplī atkārtotajos ātrumposmos trase bija nedaudz notīrījusies un putekļu bija nedaudz mazāk, tomēr šādos apstākļos ļoti liela nozīme bija precīzi pierakstītai stenogrammai un ekipāžas meistarībai.
Otrajā dienā situācija pagriezās par 180 grādiem, lija lietus, trase bija slapja un slidena.Kopumā rallijam bija pieteikušās 105 ekipāžas, no kurām 37 startēs Latvijas, bet 34 – Igaunijas čempionāta ieskaitē, bet 27 ekipāžas veica saīsinātu distanci kā rallijsprinta dalībnieki. Līdz finišam netika 31 ekipāža.