Ralfs Sirmacis smagākajā ātrumposmā zaudē cerības uz uzvaru

Pēc lieliski aizvadītiem 10 ātrumposmiem TOP3 braucēju rindās “Sports Racing Technologies” ekipāža Ralfs Sirmacis/ Artūrs Šimins “SATA Rallye Açores” Portugālē piedzīvojis neveiksmi un no trešās vietas ERC junioru ieskaitē noslīdējis uz 11 pozīciju.

“Sacensību pirmajā dienā spējām uzņemt ļoti labu tempu. Jāsaka gan, ka arī konkurenti nesnauda un jau no pirmajiem ātrumposmiem rezultāti bija ļoti blīvi,” stāsta Ralfs Sirmacis. “Pēc trim ātrumposmiem TOP3 braucēji, starp kuriem bijām arī mēs, bija izretojušies trīs sekunžu robežās. Pēc piektā ātrumposma šī atšķirība jau bija sarukusi līdz nieka 0,9 sekundēm!”

Kā “SATA Rallye Açores” varētu uzskatīt par vienu no sarežģītākajiem šī gada Eiropas rallija čempionāta posmiem. Mežonīgas, pirmatnīgas ainavas, ātrumposmi, kuri vijas gar vulkāna krāteriem, ceļš, kas vietām nav platāks par pašu auto, un mainīgi laika apstākļi, ir šī pasākuma vizītkarte.

“Mēs speciāli šim rallijam esam ieviesuši nelielas izmaiņas stenogrammas pieraksta stilā, jo šeit ātrumposmi ir ļoti šauri, patstāvīgi mainās ceļa reljefs, ir daudz nepārredzamu vietu,” stāsta Ralfa Sirmača stūrmanis Artūrs Šimins. “Arī ceļa segums “SATA Rallye Açores” ir ļoti mainīgs, aptuveni 80 procentu trases klāj grants segums, pārējais ir asfalts. Tieši šī iemesla dēļ riepas dilst ļoti ātri, un mums ir jādomā, kā tās pietaupīt dienas garākajiem ātrumposmiem.”

Pirmo reizi veicot 28,92 km garo Sete Cidades ātrumposmu, ERČ junioru ieskaites līderu grupa nedaudz izretojās. Pirmo pozīciju ieņēma Kriss Ingrams no Lielbritānijas, otrajā pozīcijā ierindojās norvēģis Stīvs Roklands, 12,2 sekunžu distancē – Ralfs Sirmacis.

“Garākais šī rallija ātrumposms šī gada trasē ir iekļauts divas reizes, tas vijas apkārt vulkānam, ceļš ir ārkārtīgi šaurs un sarežģīts. Turklāt automobilī ir neaprakstāms karstums un atpakaļejošajos līkumos saceltie putekļi virmo automobiļa salonā. Tas prasa papildu spēkus un izturību, lai maksimāli ātri pievarētu šo 29 km garo ātrumposmu. Mēģināsim pēc servisa parka un nakts atpūtas kāpināt tempu un tuvoties līderiem.”

Ātrumposma pirmajās divās sekcijās Sirmacim tas arī izdevās un viņš spēja  būt ātrāks gan par Ingramu, gan Roklandu. Tomēr Ralfs kļūdījās un izbrauca no trases. Lai gan Sirmacis spēja sasniegt sacensību finišu, zaudētās septiņas minūtes faktiski ir pielikušas punktu cerībām par lielisku rezultātu šajā rallijā.

“Kļūdījāmies bremzējot un ieskrējām sienā,” stāsta Sirmacis. “Turpinājām braukt, tomēr pēc sitiena sāka niķoties automobiļa dzinējs, tas negriezās vairāk par 3000 apgriezieniem. Braucām, cik ātri spējām. Tagad dosimies uz servisu, mēģināsim saremontēt auto un rīt cīnīsimies atlikušajos ātrumposmos.”

Arī otram “SRT” rallija komandas pilotam Vasilijam Grjazinam šis rallijs nav bijis diez ko veiksmīgs. Lai gan dienas ievadā viņš uzrādīja lieliskus rezultātus un otrajā ātrumposmā pat apsteidza Ralfu Sirmaci, trešajā ātrumposmā pieļauta kļūda lika viņam šajās sacensībās izstāties no cīņas par godalgām.

Teksts: Sports Racing Technologies
Foto: publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *