Pēc gada pārtraukuma startē WRC posms “Rally Finland”
Foto: wrc.com
No 1. līdz 3. oktobrim Somijā tiks aizvadīts pasaules rallija čempionāta kārtējais posms, kas šoreiz no vasaras pārcelts uz rudeni. Leģendāro “Rally Finland”, kas notiks pēc gada pārtraukuma, skārušas arī citas pārmaiņas, bet tikmēr čempionātā turpinās cīņa par titulu, kur WRC klasē šobrīd izrāvienu izdevies veikt Sebastjēnam Ožjē.
Pagājušajā gadā “Covid-19” dēļ Somijas posms nevarēja notikt, un tā ir tikai otrā reize kopš pasaules čempionāta izveides 1973. gadā, kad sacensības tikušas atceltas. Tagad rallijs atgriezies čempionātā, turklāt ar zīmīgu notikumu – šogad tam aprit 70 gadi. Tas līdzi nesis arī pārmaiņas – pirmo reizi “Rally Finland” norisināsies rudenī, kad ir krietni zemāka temperatūra un arī lielāka nokrišņu iespējamība, kas tik ātrā un tramplīniem bagātā trasē ir liels izaicinājums visiem sportistiem.
Sacensības, kas šogad galvenā sponsora maiņas dēļ vairs nebūs pazīstamas kā “Neste Rally Finland”, bet gan “Secto Rally Finland”, aizvien bāzējas Jivaskilē, bet šogad braucēju sagaida arī jauni ātrumposmi. Kopumā trīs dienās būs jāveic 19 dopi, kuru kopgarums sastādīs 287 kilometrus.
Jivaskilē atrodas arī “Toyota” komandas bāze, un tieši šī vienība Somijas posmā bijusi nepārspēta pēdējās trīs reizes – 2018. un 2019. gadā uzvarēja igaunis Ots Tanaks, kuru šogad “Hyundai” sastāvā nomocījušas dažādas neveiksmes. Līdz sezonas beigām atlikuši vairs tikai trīs posmi, deviņi jau aizvadīti un pēc tiem pārliecinošā vadībā ir “Toyota” pilots Sebastjēns Ožjē, kurš iekrājis jau 44 punktu pārsvaru pār tuvāko sekotāju, komandas biedru Elfinu Evansu. Vēl par sešiem punktiem šobrīd mazāk Tanaka pāriniekam Tjerī Noivilam, bet punktu aiz viņa seko “Toyota” jaunais talants Kalle Rovanpera, kurš iepriekšējā posmā Grieķijā guva otro uzvaru karjerā. Tanaks, kurš vienīgo uzvaru šogad izcīnījis Somijā notikušajā WRC ziemas posmā, no viņiem krietni atpaliek un ieņem tikai piekto pozīciju.
Šogad gan Somijas rallijs nevar lepoties ar vērienīgu dalībnieku skaitu, jo pasaules čempionāta ieskaitē spēkiem mērosies tikai 43 ekipāžas, no kurām desmit brauks WRC klasē. Jaunums ir 2017. gada šo sacensību uzvarētāja Esapekas Lapi atgriešanās – viņš atkal pilotēs “Toyota Yaris WRC”. Astoņas ekipāžas sacentīsies WRC2 klasē, bet vēl 14 cīnīsies par WRC3 punktiem.
WRC2 pasaules čempionātā līderis Andreass Mikelsens iekrājis 22 punktu pārsvaru pār Marko Bulasiju, bet vēl par astoņiem punktiem mazāk Madsam Ostbergam. Šo posmu Mikelsens un Bulasija izlaidīs, Ostbergs būs ierindā, tāpat kā Nikolajs Grjazins, kurš kopvērtējumā pagaidām ceturtais, un Olivers Solbergs, kurš jau trīs posmus pēc kārtas ir izstājies. WRC3 kopvērtējumā vadībā Žoans Rasels, kuru iepriekšējā posmā Grieķijā diskvalificēja, bet 15 punktus atpaliek Kajetans Kajetanovičs, pārējie ievērojami tālāk. Tiesa, abi vadošie piloti Somijā uz starta nebūs. WRC2 ieskaitē startēs igaunis Georgs Linnamē, bet WRC3 klasē brauks viņa tautieši Egons Kaurs un Rauls Jētss.
WRC kopvērtējums:
Vieta | Pilots | Komanda | Punkti |
1. | Sebastjēns Ožjē | Toyota | 180 |
2. | Elfins Evanss | Toyota | 136 |
3. | Tjerī Noivils | Hyundai | 130 |
4. | Kalle Rovanpera | Toyota | 129 |
5. | Ots Tanaks | Hyundai | 106 |
6. | Takamoto Katsuta | Toyota | 66 |
7. | Kreigs Brīns | Hyundai | 60 |
8. | Gass Grīnsmits | M-Sport Ford | 44 |
9. | Danijs Sordo | Hyundai | 43 |
10. | Adrijēns Formū | M-Sport Ford | 36 |
Pēdējo desmit gadu “Rally Finland” uzvarētāji:
Gads | Uzvarētājs | Mašīna |
2020 | – | – |
2019 | Ots Tanaks | Toyota Yaris WRC |
2018 | Ots Tanaks | Toyota Yaris WRC |
2017 | Esapeka Lapi | Toyota Yaris WRC |
2016 | Kriss Mīke | Citroën DS3 WRC |
2015 | Jari-Mati Latvala | Volkswagen Polo R WRC |
2014 | Jari-Mati Latvala | Volkswagen Polo R WRC |
2013 | Sebastjēns Ožjē | Volkswagen Polo R WRC |
2012 | Sebastjēns Lēbs | Citroën DS3 WRC |
2011 | Sebastjēns Lēbs | Citroën DS3 WRC |