Ožjē stūrmanis: “Pirms debijas WRC mani atzina par nederīgu”
Foto: Toyota Gazoo Racing
Sebastjēna Ožjē stūrmanis Žiljēns Ingrasija, kurš pēc šīs sezonas savu sportista karjeru noslēgs, atklājis, ka pirms debijas WRC klasē komanda gribējusi viņu nomainīt ar kādu pieredzējušāku stenogrammas lasītāju, bet viņš pats tika atzīts kā nederīgs šim darbam.
2008. gadā Ožjē un Ingrasija, kuri jau tobrīd bija “Citroen” rūpnīcas braucēji, izcīnīja pasaules junioru rallija čempionu titulu, un viņu nākotne tobrīd izskatījās cerību pilna. Tomēr viens zvans no vadības daudz ko varēja mainīt.
“Es saņēmu zvanu no menedžmenta,” atklāj Ingrasija. “Viņi teica – nākamgad Sebs brauks WRC klasē ar C4, bet viņam blakus nepieciešams kāds cits. Es nebūšot daļa no šī piedzīvojuma. Bija septiņi no rīta, es biju uzģērbis kombinezonu un gatavojos testēt mašīnu. Pirms četrām dienām mēs bijām kļuvuši par čempioniem. Es ar grūtībām spēju paelpot. Teicu, “labi, tagad man jādodas uz testiem, bet rītvakar būšu pie jums Parīzes birojā”.”
Ingrasija turpina: “Es nopirku biļeti uz pirmo vilcienu, devos turp un tikos ar vadību. Viņi teica, “mēs nevaram tā riskēt, jūs esat jauna ekipāža, kopā esat izdarījuši labas lietas, bet tagad būs ļoti augsts līmenis ar lielām izmaksām, lielu spiedienu un lieliem mērķiem, tāpēc gribam, lai Sebam būtu pieredzējis stūrmanis”. Es nebiju to gaidījis. Piecēlos, uzliku abas rokas uz galda un teicu, “labi, jūs jūtat, ka es neesmu spējīgs veikt šo darbu un jums ir vēl daži cilvēki, kas teiks to pašu, bet es atradīšu desmit reizes vairāk cilvēku, kas jums teiks, ka es varu izdarīt šo darbu, un es pierādīšu to”.”
Pēc tam Ingrasija runājis par šo jautājumu ar vēl dažiem cilvēkiem, pirms vērsās pie tā, kurš šo situāciju spēja atrisināt – paša Ožjē.
“Man zvanīja daudzi stūrmaņi, kas bija informēti par situāciju, un daudziem no viņiem bija bijusi šāda pieredze, kad sasniedz noteiktu līmeni un tad rodas problēmas,” stāsta Ingrasija. “Beigās satikāmies ar Sebu un apspriedām visu. Nolēmām iet uz priekšu un turpināt šo pieredzi krāt kopā. Protams, sākumā mēs nebijām perfekti un pieļāvām dažas kļūdas, bet arī mācījāmies. Bija jāizdzīvo daudzas garas dienas un nedēļas, bet nākamajā sezonā, 2009. gadā, mana pakaļa bija “C4 WRC” sēdeklī.”
Kopā ar Ožjē Ingrasija WRC klasē uzvarējis 53 posmos un septiņas reizes kļuvis par WRC titula ieguvēju, turklāt šobrīd ir ceļā jau uz astoto titulu. No nākamā gada viņš rallijā vairs nestartēs, bet Ožjē, kurš plāno piedalīties atsevišķos posmos, šajās sacīkstēs brauks kopā ar citu stūrmani.
Izmantotie resursi:
www.wrc.com