Ožjē ātrāks par Lēbu Montekarlo rallija nakts ātrumposmos
Foto: Sophie Raillon
Aizvadītajā naktī Montekarlo rallijā norisinājās pirmie divi ātrumposmi, kuros ātrākos rezultātus sasniedza pasaules čempionāta vēsturē titulētākie braucēji. “Toyota” pārstāvis Sebastjēns Ožjē bija ātrākais, bet Sebastjēns Lēbs no “M-Sport Ford” vienības abas reizes ierindojās otrajā vietā. Problemātiskākais sezonas sākums izvērsies “Hyundai” komandai.
15.2 km garajā “Lucéram/Lantosque” ātrumposmā Ožjē ar jauno “Toyota GR Yaris Rally1” automašīnu uzrādīja par 5.4 sekundēm ātrāku rezultātu nekā Lēbs, bet 23.2 km garajā “La Bollène-Vésubie/Moulinet” bija vairs tikai 1.3 sekundes ātrāks nekā deviņkārtējais WRC čempions, kurš startē ar “Ford Puma Rally1”. Rezultātā pēc pirmās sacīkšu dienas abus vecmeistarus šķir 6.7 sekundes.
“Mums bija labs pirmā ātrumposma sākums, bet augstāk kalnos kļuva bīstamāk, jo uz ceļa vietām bija ledus un sniegs,” stāsta Lēbs, kurš pēdējo reizi pasaules čempionāta posmos startēja 2020. gadā. “Negribēju uz ledus pieļaut kļūdas, tāpēc braucu mazliet piesardzīgi. Otrais ātrumposms bija smags riepām. Jau pirms tā vidus biju tās pārkarsējis, tādēļ atlikušajos kilometros mašīnu bija grūti novaldīt.”
Ne viens vien no vadošās klases pilotiem atzina, ka vēl ir jāmācās, kā izmantot jauno hibrīda motoru, kas apvienojumā ar iekšdedzes dzinēju uz laiku katrā ātrumposmā spēj mašīnas jaudu palielināt līdz vairāk nekā 500 zirgspēkiem. Starp tiem bija aizvadīto divu sezonu vicečempions Elfins Evanss ar jauno “Toyota” automašīnu, kurš pēc pirmās dienas ierindojas trešajā vietā, zaudējot 11.2 sekundes. Savukārt aiz viņa seko Adrijēns Formū un Gass Grīnsmits, kas ir cerīgs jaunās WRC ēras sākums “M-Sport” komandai.
No “Hyundai” braucējiem ātrākais pašlaik ir Tjerī Noivils, kurš ieņem sesto vietu, bet jau gandrīz pusminūti zaudē līderim. Viņš saskārās gan ar pārkarsušām riepām, gan bremžu problēmām. Komandas biedrs Ots Tanaks, kurš pēc pirmā dopa pat nerunāja ar žurnālistiem, tikmēr pēc tam sūdzējās par problēmām ar dzinēju, hidrauliku un rokasbremzi, paliekot astotajā vietā, vairāk par 40 sekundēm aiz astoņkārtējā pasaules čempiona Ožjē. Tehniskas problēmas bija arī Takamoto Katsutam, bet Olivers Solbergs, kurš brīžiem esot nedzirdējis, ko saka stūrmanis, un Kalle Rovanpera pamanījās saslīdēt.
“Man nav uzticības šai mašīnai, tāpēc nākas braukt pavisam prātīgi,” atzina Noivils.
WRC2 klasē lielisks sākums Erikam Kamilli, kurš šogad ar “Citroen” rūpnīcas atbalstu “Sainteloc Racing” sastāvā aizvadīs pilnu sezonu. Viņš bija ātrākais abos nakts ātrumposmos un pēc pirmās dienas ir 9.1 sekundi priekšā pagājušās sezonas čempionam Andreasam Mikelsenam, kamēr 24.5 sekundes jau zaudē Stefans Lefevrs. Nikolajs Grjazins, kurš šosezon pārstāv “Toksport” vienību, tāpat kā Mikelsens, pēc pirmā dopa ierindojās otrajā vietā, bet otrajā zaudēja gandrīz trīs minūtes tehnisku problēmu dēļ. Krievu sportists bija spiests apstāties, bet finišu sasniedza ar liesmojošām bremzēm.
Montekarlo rallija rezultāti pēc 2. ātrumposma:
Vieta | Valsts | Auto | Rezultāts | |
1. | Toyota GR Yaris Rally1 | 25:48.4 | ||
2. | Ford Puma Rally1 | +6.7 | ||
3. | Toyota GR Yaris Rally1 | +11.2 | ||
4. |
Ford Puma Rally1 | +17.9 | ||
5. |
Ford Puma Rally1 | +21.9 | ||
6. |
Hyundai i20 N Rally1 | +28.5 | ||
7. |
Ford Puma Rally1 | +29.2 | ||
8. |
Hyundai i20 N Rally1 | +41.1 | ||
9. |
Toyota GR Yaris Rally1 | +48.2 | ||
10. |
Hyundai i20 N Rally1 | +58.8 | ||
11. |
Citroën C3 Rally2 | +1:06.2 | ||
12. |
Toyota GR Yaris Rally1 | +1:08.8 | ||
13. |
Škoda Fabia Rally2 evo | +1:15.3 | ||
14. |
Citroën C3 Rally2 | +1:30.7 | ||
15. |
Citroën C3 Rally2 | +1:40.4 |