“M-Sport” nākamgad plāno startēt ar trim “Ford Puma Rally1” mašīnām

Foto: M-Sport

Britu vienība “M-Sport” nākamā gada pasaules rallija čempionātā (WRC) plāno piedalīties jau ar trim “Rally1” klases mašīnām, kas šobrīd ir attīstības stadijā. Pēc Akropoles rallija testi ar to plānoti Kreigam Brīnam, kurš varētu kļūt par vienu no komandas pilotiem.

Šogad “M-Sport” čempionātā startē ar diviem spēkratiem, vienu no kuriem pilotē Gass Grīnsmits, kamēr otru mašīnu līdz šim dalīja Tēmu Suninens un Adrijēns Formū. Tiesa, Suninens nesen negaidīti paziņoja par aiziešanu no komandas.

No nākamā gada WRC klases mašīnas pasaules čempionātā nomainīs jaunā “Rally1” klase, un visas rūpnīcu vienības startēs ar jaunajiem hibrīda automobiļiem. “M-Sport” savu jauno auto, kas jūlijā tika prezentēts Gudvudas ātruma festivālā, būvējusi uz “Ford Puma” bāzes. Tāpat ir izdevies iegūt lielāku atbalstu no “Ford” rūpnīcas, kas dod labākas cerības iesaistīties cīņā par uzvarām, turklāt paredzēts, ka komanda atkal startēs ar trim mašīnām.

“Tāds ir mērķis, jo, lai cīnītos par uzvaru ražotāju ieskaitē, pavisam noteikti jāstartē ar trim mašīnām, sevišķi ņemot vērā, ka tiks izmantotas jaunas tehnoloģijas, jauni automobiļi,” skaidro “M-Sport” boss Malkolms Vilsons. “Protams, daudz kas ir atkarīgs no budžeta, bet mērķis ir būt uz starta ar trim mašīnām.”

Komanda sastāvu 2022. gadam vēl nav paziņojusi, bet Vilsons atklāj, ka Formū visticamāk aizvadīs pilnu sezonu “Rally1” klasē. 26 gadus vecais sportists šosezon guvis punktus trijos no četriem posmiem, kuros piedalījies WRC klasē. Tāpat francūzis spēlējis lielu lomu jaunā sacīkšu auto attīstīšanā. Grīnsmita nākotne šobrīd ir neskaidra, bet neoficiāli zināms, ka uz kontraktu pretendē tagadējais “Hyundai” nepilnas slodzes pilots Kreigs Brīns, kuram pēc nākamā posma, kas risināsies Grieķijā, paredzēti testi ar “Ford Puma Rally1” automašīnu. Nav noslēpums, ka pēc līgumiem tiecas arī tādi piloti kā Andreass Mikelsens un Esapeka Lapi.

Jaunās mašīnas komandas drīkst izmēģināt trasē 30 dienu garumā, un Vilsons atzīst, ka testu kalendārs jau izstrādāts līdz pat nākamā gada Montekarlo rallija, kad plānota šī auto debija pasaules rallija čempionātā. Par mašīnu lielu interesi jau izrādījušas vairākas privātās komandas un braucēji.

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com