Lukjaņuks: “Avārijas brīdī bija pārstājušas darboties bremzes”

Foto: ewrc.cz

Eiropas rallija čempions Aleksejs Lukjaņuks, kurš jaunās sezonas atklāšanas sacīkstēs Azoru salās piedzīvoja smagu avāriju, paskaidrojis, ka negadījuma iemesls ir darboties pārstājušās bremzes.

Aizvadot pirmās sacensības ar jauno “Citroen C3 R5” automašīnu, krievu autosportists dominēja “Azores Rallye 2019” grants ātrumposmos. Vien priekšpēdējā dopā saplīsusī riepa atmeta viņu uz trešo pozīciju, savukārt pēdējā ātrumposmā vienā no līkumiem sekoja smaga avārija, kas beidzās ar kūleņošanu un piezemēšanos pļavā.

“Tur bija kādus 150 metrus gara taisne un straujš kreisais līkums,” skaidro Lukjaņuks. “Kad bija jābremzē, es pedāli spiedu līdz grīdai. Viena bremžu trubiņa bija bojāta jau iepriekšējā ātrumposmā, kad plīsa riepa. Nelaimīgā kārtā trubiņa neizturēja un mēs pazaudējām bremzes. Refleksu vadīts griezu stūri pa kreisi, bet aizķērām iekšmalu un sākām kūleņot. Es tur neko nevarēju padarīt, lai gan, protams, apspriedīsim, kā vēl savādāk varētu būt rīkojies šajā situācijā. Šoreiz tā nebija pilota kļūda, bet kaut kas cits.”

Lukjaņuks skaidro, kas notika iepriekš: “Jau ātrumposma sākumā riepa kļuva caura un lēnām laida gaisu. Jutu, ka tajā zūd spiediens, bet nolēmām neapstāties, jo zinājām, ka zaudētu daudz laika, ja mainītu riteni trasē. Finišā bijām zaudējuši apmēram 1 minūti un 20 sekundes, līdz ar to var teikt, ka šis lēmums nebija slikts. Vienīgi bija radies šis te bremžu bojājums.”

Ar savu ātrumu Azoru salās Lukjaņuks ir apmierināts. Viņam izdevās uzvarēt deviņos ātrumposmos no 15 un pirms neveiksmes ar riepu sportista ekipāža bija 40 sekundes priekšā tuvākajiem sekotājiem.

“Skumjas, protams, nomāc visu pārējo, bet bija arī daudz pozitīvā,” viņš saka. “Mašīna ir ātra, mēs esam ātri un komanda ir laba. Šajā rallijā nepieļāvām gandrīz nevienu kļūdu. Tagad jāiet uz priekšu, jāatrod nauda remontdarbiem un jādomā par nākamo ralliju. Tas ir neticami grūti, kad esi ceļā uz uzvaru, bet notiek šādi.”

Izmantotie resursi:
www.fiaerc.com