Komandas nedosies uz Safari ralliju arī tad, ja tas notiks

Foto: wrc.com

Jau tuvākajā laikā varētu tikt paziņots par pasaules rallija čempionāta Kenijas posma atcelšanu, taču vadošās komandas uz šo Āfrikas valsti nedotos arī tādā gadījumā, ja sacensības tomēr tiktu rīkotas.

Pēdējo reizi Safari rallijs WRC posma statusā bija 2002. gadā, bet šogad bija plānota tā atgriešanās pasaules čempionāta kalendārā – sacensībām būtu jānotiek no 16. līdz 19. jūlijam. Šobrīd tā rīkotāji veic pārrunas ar Starptautisko Automobiļu federāciju un WRC vadību, un jau tuvākajā laikā visticamāk tiks pieņemts lēmums par rallija atcelšanu.

“Cik saprotam, visas komandas šobrīd ir apturējušas darbību pašreizējās situācijas dēļ,” sacīja FIA rallija direktors Īvs Matons. “Kopā ar tām un pasaules čempionāta promoteru mēs ik nedēļu veicam situācijas monitoringu, tostarp to, kas attiecas uz Safari ralliju.”

Ota Tanaka un Tjerī Noivila pārstāvētās “Hyundai” komandas vadītājs Andreā Adamo atzīst, ka diez vai dotos uz Āfriku pat tad, ja sacīkstes notiktu plānotajos datumos.

“Es nezinu, kāda situācija valda tur,” runājot par Kenijas posmu, sacīja Adamo. “Negribu, lai mani pārprot, un es zinu, ka pēc teiktā kāds mēģinās no tā izveidot drāmu, bet mums jābūt reāliem, un man ir jārūpējas par saviem darbiniekiem. Vai mēs varam būt droši, ka jūlijā varam sūtīt uz Keniju 90 cilvēkus, lai piedalītos rallijā? Šobrīd es par to neesmu pārliecināts. Šis ir grūts laiks un mums pašiem ir gana grūti. Es gribētu, lai startējam Safari rallijā, bet ne par katru cenu.”

Kāds anonīms šīs komandas darbinieks izteicās vēl skaidrāk: “Ja promoters teiks, ka rallijs notiks, mēs uz to nedosimies. Tikko runājām ar apdrošināšanas kompānijām par komandas iespējamo sūtīšanu uz Āfriku un viņi pārvaicāja, vai mēs gadījumā nejokojot.”

“Toyota” tehniskais direktors Toms Fovlers ir neizpratnē, kāpēc sacīkstes vēl nav atceltas.

“Es vispār nesaprotu, kāpēc mēs vēl neesam pateikuši, ka sacīkstes nenotiks,” viņš saka. “Šobrīd mēs būvējam speciālas detaļas, kas nepieciešamas šim rallijam, jo tas ir ļoti, ļoti smags, un prasa citādus risinājumus, bet tas paņem laiku un naudu. Tāpat tas prasa upurus no cilvēkiem, kuru valstis ir noteikušas strādāt no mājām un darīt to tikai ļoti nepieciešamā situācijā. Faktiski mēs taisām mašīnas, ko nekad nevajadzēs izmantot.”

Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com